Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
Witam,
Zaniedbałem autko i od dłuższego czasu jeździłem z niskim ciśnieniem w cylindrach, myślałem o remoncie, ale dodatkowo ostatnio wystrzeliło cały olej na maskę od środka, więc wymieniam silnik.
Jest to 1.4 z 1997, podobno wtrysk jednopunktowy ABD.
Nie mogę znaleźć żadnego silnika na pobliskich szrotach. Na allegro też jest dość ciężko (szukam silnika z taką samą pokrywą, bo z ciemną pokrywą jest masa).
Znalazłem w końcu odpowiadający mi silnik, ale jego kolektor ssący jest aluminiowy.
W moim aucie kolektor jest podobno plastikowy.
Pytanie brzmi, czy po zakupie tego silnika można zamontować aluminiowy kolektor i nie będzie dużo dodatkowych kosztów (wiadomo, ze zakup aluminiowego kolektora)?
Aukcja z silnikiem: http://allegro.pl/silnik-...2948578379.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdjęcia mojego silnika: http://imageshack.us/g/803/20130131155538.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zaniedbałem autko i od dłuższego czasu jeździłem z niskim ciśnieniem w cylindrach, myślałem o remoncie, ale dodatkowo ostatnio wystrzeliło cały olej na maskę od środka, więc wymieniam silnik.
Jest to 1.4 z 1997, podobno wtrysk jednopunktowy ABD.
Nie mogę znaleźć żadnego silnika na pobliskich szrotach. Na allegro też jest dość ciężko (szukam silnika z taką samą pokrywą, bo z ciemną pokrywą jest masa).
Znalazłem w końcu odpowiadający mi silnik, ale jego kolektor ssący jest aluminiowy.
W moim aucie kolektor jest podobno plastikowy.
Pytanie brzmi, czy po zakupie tego silnika można zamontować aluminiowy kolektor i nie będzie dużo dodatkowych kosztów (wiadomo, ze zakup aluminiowego kolektora)?
Aukcja z silnikiem: http://allegro.pl/silnik-...2948578379.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdjęcia mojego silnika: http://imageshack.us/g/803/20130131155538.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
Nie wiem, o jaką pokrywę chodzi, ale silniki ABD były wkładane do golfa i vento do roku 95. Ty masz 97, więc coś nie gra. Był tylko jeden rodzaj kolektora ssącego w tym silnikach.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
To jest AEX, odpowiedziałem koledze już na drugim forum żeby nie kombinował tylko kupił taki sam bo jest ich dużo ale najpierw rozpracował odmę i dał silnik do diagnostyki bo może nadaje się do małego remontu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- aikon353
- Użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pn lis 19, 2012 19:19
- Lokalizacja: Wałbrzych/Boguszów-Gorce
- Kontakt:
Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
ABD 1,4
A TO AEX 1,4
A TO AEX 1,4
http://www.dolnoslaska-jazda.pl/viewtop ... ead#unread
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=505947
Lepsze dobre 1.4 niż zarżnięte VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=505947
Lepsze dobre 1.4 niż zarżnięte VR6
Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
A jak wytłumaczyć to, że na allegro jest sporo silników wyglądających jak ten na zdjeciu niższym, a piszą, że jest to ABD? Może faktycznie mam ABD, skoro mechanik tak stwierdził. Przykład: http://allegro.pl/silnik-goly-vw-golf-i ... 78379.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- aikon353
- Użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pn lis 19, 2012 19:19
- Lokalizacja: Wałbrzych/Boguszów-Gorce
- Kontakt:
Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
No Panowie:
osłona rozrzadu z ABD
Pokrywa zawortów AEX
Osłona kolektora chyba AEX
To jak poprowadzony jest pasek Alternatora stwierdzam iż jest to ABD... Ten:...
ABD po przeróbkach... Daj zdjęcia szczegółowe swojego dokładnie jak idzie pasek alternatora...
osłona rozrzadu z ABD
Pokrywa zawortów AEX
Osłona kolektora chyba AEX
To jak poprowadzony jest pasek Alternatora stwierdzam iż jest to ABD... Ten:...
ABD po przeróbkach... Daj zdjęcia szczegółowe swojego dokładnie jak idzie pasek alternatora...
http://www.dolnoslaska-jazda.pl/viewtop ... ead#unread
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=505947
Lepsze dobre 1.4 niż zarżnięte VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=505947
Lepsze dobre 1.4 niż zarżnięte VR6
- aikon353
- Użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pn lis 19, 2012 19:19
- Lokalizacja: Wałbrzych/Boguszów-Gorce
- Kontakt:
Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
Ale nawet po puszce odmy widzę że to jest ABD...
http://www.dolnoslaska-jazda.pl/viewtop ... ead#unread
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=505947
Lepsze dobre 1.4 niż zarżnięte VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=505947
Lepsze dobre 1.4 niż zarżnięte VR6
- aikon353
- Użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pn lis 19, 2012 19:19
- Lokalizacja: Wałbrzych/Boguszów-Gorce
- Kontakt:
Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
Twój rozrząd...
I tego złomu...
Masz AEX 1,4 z 1997r 60KM 44KW
Tak jak ja więc
http://www.dolnoslaska-jazda.pl/viewtop ... ead#unread
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=505947
Lepsze dobre 1.4 niż zarżnięte VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=505947
Lepsze dobre 1.4 niż zarżnięte VR6
Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
Jedyne zdjecia jakimi teraz dysponuje to http://imageshack.us/g/803/20130131155538.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false; ponieważ auto jest u drugiego mechanika, który twierdzi, że to AEX.
Tak naprawdę wszystko rozchodzi się o dziwny brak mocy silnika, problem jest dobrze opisany tutaj: http://www.golf3.pl/topics9/golf-3-sie- ... t51584.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (z tym, że mi nie brał nic oleju)
Kolega z tego tematu nie mógł dojść co jest nie tak, wymienił dużo części, ostatecznie wymienił silnik.
U mnie sytuacja się komplikuje, bo jakis czas temu inny mechanik mierzył ciśnienie i było 1, 3, 3, 6 bar czyli tragicznie (ten sam który mówił, że to monowtrysk). Drugi mechanik też zrobił próbę olejową i wyszło, że jest 13-14 na wszystkich cylindrach. Być może wystarczy tylko wymienić jakieś części, pompe oleju itd (czekam na wynik pomiaru ciśnienia oleju).
Póki co czekam na odzew od mechanika, co robić.
Tak naprawdę wszystko rozchodzi się o dziwny brak mocy silnika, problem jest dobrze opisany tutaj: http://www.golf3.pl/topics9/golf-3-sie- ... t51584.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (z tym, że mi nie brał nic oleju)
Kolega z tego tematu nie mógł dojść co jest nie tak, wymienił dużo części, ostatecznie wymienił silnik.
U mnie sytuacja się komplikuje, bo jakis czas temu inny mechanik mierzył ciśnienie i było 1, 3, 3, 6 bar czyli tragicznie (ten sam który mówił, że to monowtrysk). Drugi mechanik też zrobił próbę olejową i wyszło, że jest 13-14 na wszystkich cylindrach. Być może wystarczy tylko wymienić jakieś części, pompe oleju itd (czekam na wynik pomiaru ciśnienia oleju).
Póki co czekam na odzew od mechanika, co robić.
Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
Jedyne zdjecia jakimi teraz dysponuje to http://imageshack.us/g/803/20130131155538.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false; ponieważ auto jest u drugiego mechanika, który twierdzi, że to AEX.
Tak naprawdę wszystko rozchodzi się o dziwny brak mocy silnika, problem jest dobrze opisany tutaj: http://www.golf3.pl/topics9/golf-3-sie- ... t51584.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (z tym, że mi nie brał nic oleju)
Kolega z tego tematu nie mógł dojść co jest nie tak, wymienił dużo części, ostatecznie wymienił silnik.
U mnie sytuacja się komplikuje, bo jakis czas temu inny mechanik mierzył ciśnienie i było 1, 3, 3, 6 bar czyli tragicznie (ten sam który mówił, że to monowtrysk). Drugi mechanik też zrobił próbę olejową i wyszło, że jest 13-14 na wszystkich cylindrach. Być może wystarczy tylko wymienić jakieś części, pompe oleju itd (czekam na wynik pomiaru ciśnienia oleju).
Póki co czekam na odzew od mechanika, co robić.
Tak naprawdę wszystko rozchodzi się o dziwny brak mocy silnika, problem jest dobrze opisany tutaj: http://www.golf3.pl/topics9/golf-3-sie- ... t51584.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (z tym, że mi nie brał nic oleju)
Kolega z tego tematu nie mógł dojść co jest nie tak, wymienił dużo części, ostatecznie wymienił silnik.
U mnie sytuacja się komplikuje, bo jakis czas temu inny mechanik mierzył ciśnienie i było 1, 3, 3, 6 bar czyli tragicznie (ten sam który mówił, że to monowtrysk). Drugi mechanik też zrobił próbę olejową i wyszło, że jest 13-14 na wszystkich cylindrach. Być może wystarczy tylko wymienić jakieś części, pompe oleju itd (czekam na wynik pomiaru ciśnienia oleju).
Póki co czekam na odzew od mechanika, co robić.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
przy założeniu że pomiar ciśnienia został zrobiony prawidłowo( nie wiem już bo coś poziom tych Twoich mechaników którzy nie odróżniają monowtrysku od wielopunktu mnie zastanawia) to jest szansa że pomoże wymiana pierścieni, jeśli nie ma tzw progów czyli śladów dużego zużycia na gładzi cylindrów
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
A czemu miałaby służyć wymiana pierścieni, żeby ciśnienie nie uchodziło przez te wyrobione pierścienie? Przecież zakładamy, że pomiar ciśnienia został zrobiony prawidłowo i ciśnienie sprężania w cylindrach jest dobre? Dalej czekam na telefon od mechanika : )
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący
addr, kurcze sam napisałeś że jest tragiczne - i tak jest chyba że pomyliłeś się z podaniem wartości w poprzednim poście, jeśli na sucho jest tragiczne a po próbie olejowej prawidłowe to świadczy to właśnie o zużyciu pierścieni albo gładzi cylindrów czy tłoków. Silniki VW są na tyle trwałe że jest duża szansa że wystarczy zmienić pierścienie i na tym mechanik pewnie się skupi.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości