ABF poległ

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

deasel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 20, 2011 17:37

ABF poległ

Post autor: deasel » sob sty 26, 2013 16:09

Witam!
mam małe pytanie dotyczące mojego jakże zajebistego golfa 3
wszystko chodziło ładnie pięknie do czasu
wsiadam do autka i nie chciał odpalić ale po długim kręceniu jakoś zaburzył dojechałem do znajomego i jak zdjąłem nogę z gazu tak zgasł i nie odpalił do dziś.
nie odpalił ani na gazie ani na benzynie.
no i zaczęło się kombinowanie okazało się że świece są zalane po przeczyszczeniu świec odpalił na chwilę pochodził w granicach obrotów 300-500 i nie reagował na nic
wymienione zostały świece czujnik hala (ten u góry bo i tak prosił o wymianę)
niedawno był wymieniony ten u dołu
kable zapłonowe kopułka palec wymienione jakieś 5k km temu.
No i mam dwie teorie z tego co doczytałem się na forum i prosiłbym o potwierdzenie lub podanie innej teorii.
W jednym miejscu było podane że mogła siąść cewka i iskra niby jest ale może być za słaba.
druga teoria głosi że gdzieś ginie pod ciśnienie ale tego nie zauważyłem
moja teoria jest taka ze na czujnik halla ten u dołu znowu dostał się olej i za słaba iskra jest

Bądźcie dobrzy i powiedzcie co mogło mu się stać



MK3speed
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: wt sty 01, 2013 18:20

ABF poległ

Post autor: MK3speed » sob sty 26, 2013 20:54

Sprawdź iskrę :) podepnij kompa czy nie ma żadnych śmieci :) ja obstawiam że chyba rozrząd przeskoczył.



deasel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 20, 2011 17:37

ABF poległ

Post autor: deasel » ndz sty 27, 2013 22:44

iskra jest palcem nie sprawdzałem jak mocno kopie ale jest :D
z kompem nie może się połączyć ;/ chyba stwierdził że nikt nie będzie w środku grzebał ;p
a rozrząd to jest chyba bodajże kolizyjny i jak by rozrząd się przestawił to by był ból a jak przeskoczy o jeden ząbek to i tak powinien z problemem ale by odpalił ;p



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

ABF poległ

Post autor: rysiektr » pn sty 28, 2013 11:10

deasel pisze:moja teoria jest taka ze na czujnik halla ten u dołu znowu dostał się olej i za słaba iskra jest
Ten czujnik ma za zadanie dać info do kompa o położeniu wału korbowego, on nie "wytwarza" iskry, jakby nie działał to by wcale iskry nie było. To jest czujnik halla więc olej raczej nie ma zbyt wielkiego wpływu na jego działanie, chyba, że byłby cały zanurzony w oleju to wtedy tak.

Paliwo dochodzi do listwy ? Ciśnienie paliwa dobre jest ? Przekaźnik kompa nr 30 jest ok ?
deasel pisze:z kompem nie może się połączyć ;/ chyba stwierdził że nikt nie będzie w środku grzebał ;p
spróbuj innym VAGiem albo prędkość poprzestawiaj.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

deasel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 20, 2011 17:37

ABF poległ

Post autor: deasel » pn sty 28, 2013 11:19

zaraz będę testował te teorie ;D
ja nie mówiłem że czujnik halla wytwarza tylko chodzi mi o to że on daje sygnał do kompa bo już raz miałem tak że był zwilżony olejem (gdzieś musi być tam wyciek) i nie chodził tak jak powinien.
Paliwo dochodzi pompka się normalnie włącza za każdym razem. przekaźnik sprawdzę może masz rację.

Jeszcze może być tak że któryś z czujników od temperatury szwankuje i spróbuje podmienić na opornik.
Macie może gdzieś podane wartości jakie powinny być przy jakich temperaturach.Chodzi mi o czujnik powietrza i płynu co idzie do ecu



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

ABF poległ

Post autor: silent_rob » pn sty 28, 2013 11:43

rysiektr pisze:Ten czujnik ma za zadanie dać info do kompa o położeniu wału korbowego, on nie "wytwarza" iskry, jakby nie działał to by wcale iskry nie było. To jest czujnik halla więc olej raczej nie ma zbyt wielkiego wpływu na jego działanie, chyba, że byłby cały zanurzony w oleju to wtedy tak.

Na początek posprawdzaj przewody idące z czujników do kompa czy się gdzieś po drodze nie połamały :bajer: akurat w ABF czujnik u dołu ma za zadanie informować ECU o pracy i prędkości obrotów ( jeśli jest uszkodzony pompa paliwa nie będzie się włączała ) ma on styczność z olejem i tak bo wieniec zębaty jest umieszczony na wale korbowym w skrzyni korbowej. górny hallotron jak jest kaputt zamula ogólnie silnik ale odpalać powinien (wpływa na korekcje zapłonu). czujniki temperatury wiele tu nie mają raczej do rzeczy. Posłuchaj czy pompa paliwa chodzi podczas kręcenia rozrusznikiem. Mogło też zdechnąć ECU[zdrowe elegancko łączy się z VAGiem]( miałem u siebie taka przygodę że zdechł układ odpowiadający za wysyłanie sygnału do pompy paliwa) druga sprawa że pompa może bzyczeć a nie robi żadnego ciśnienia praktycznie. Sprawdź ciśnienie paliwa, czy działa w przepustnicy czujnik zamknięcia przepustnicy i czy MAP sensor żyje. Na cewce warto pomierzyć czy uzwojenia są w porządku.


Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

ABF poległ

Post autor: rysiektr » pn sty 28, 2013 12:19

deasel pisze:Macie może gdzieś podane wartości jakie powinny być przy jakich temperaturach.Chodzi mi o czujnik powietrza i płynu co idzie do ecu
wsadź 6.6K albo okolice tego, on powinien odpowiadać za ok 0 stopni.

przy okazji tak jak mówi silent_rob,
silent_rob pisze:czy działa w przepustnicy czujnik zamknięcia przepustnicy i czy MAP sensor żyje


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

deasel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 20, 2011 17:37

ABF poległ

Post autor: deasel » wt sty 29, 2013 13:27

wymieniłem czujnik temperatury płynu tamten szwankował.
wsadziłem mu opornik ok 1500 ohm i odpalił ale jak już się trochę nagrzał to gasł ;/
jak sprawdzić MAP sensor i czujnik zamknięcia [przepustnicy...
A może toi wina tego ze sterownik masy nie ma albo coś takiego ;/


poddałem się i oddałem auto do mechanika
okazało się że rozrząd się przestawił o około 6 ząbków i dlatego podobno nie chciał zaburzyć
ale i tak jest problem bo posprawdzał wszystko a i tak jest problem bo jak się nagrzeje to gaśnie i pupa ;/



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości