Dusi się na zimnym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dusi się na zimnym silniku
Witam
Mam problem ze swoim golfem otóż od jakiegoś czasu gdy silnik zaczyna się nagrzewać (ok 70 stopni) to przy dodawaniu gazu zaczyna się dusić. Przy diagnozowaniu VAGiem wyrzuca mi błąd czujnika halla (brak sygnału) oraz błąd sondy lambda (brak sygnału-błąd sporadyczny). Powyższe pomiary wykonywałem na zgaszonym silniku. Natomiast po odpaleniu i przegazowaniu oba błędy znikają. Jak silnik jest ciepły (90 stopni) to się już nie dusi.
Mam golfa III 1.4 ABD benzyna bez LPG, 92r.
Nie dawno wymieniałem króciec układu chłodzenia ponieważ przeciekał. Od tego momentu zaczęło się to wszystko dziać.
Czy może być to wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej znajdującego się w króćcu?
Mam problem ze swoim golfem otóż od jakiegoś czasu gdy silnik zaczyna się nagrzewać (ok 70 stopni) to przy dodawaniu gazu zaczyna się dusić. Przy diagnozowaniu VAGiem wyrzuca mi błąd czujnika halla (brak sygnału) oraz błąd sondy lambda (brak sygnału-błąd sporadyczny). Powyższe pomiary wykonywałem na zgaszonym silniku. Natomiast po odpaleniu i przegazowaniu oba błędy znikają. Jak silnik jest ciepły (90 stopni) to się już nie dusi.
Mam golfa III 1.4 ABD benzyna bez LPG, 92r.
Nie dawno wymieniałem króciec układu chłodzenia ponieważ przeciekał. Od tego momentu zaczęło się to wszystko dziać.
Czy może być to wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej znajdującego się w króćcu?
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Dusi się na zimnym silniku
Może przy wyjmowaniu czujnika przekręciłeś nim i go uszkodziłeś. Wymień na nowy i będzie ok. Napisz jeszcze czy czujnik mocno trzyma się w miejscu łączenia jego metalowej i plastikowej części, czy się ruszają?
Dusi się na zimnym silniku
Czujnik trzyma się mocno. Króćca sam nie wymieniałem gdyż jestem zielony w tym temacie i wole nie brać się za coś czego nie umiem, więc ciężko powiedzieć w jaki sposób był wyjmowany itp.
Dusi się na zimnym silniku
Po przejechaniu 20 km podpiąłem VAG i pokazał mi 2 błędy:
Po skasowaniu błędów nie pojawiły się ponownie. Jak dobrze rozumiem odczyty komputera, to szwankuje czujnik temperatury? A czemu sonda lambda sporadycznie nie ma sygnału?
Po skasowaniu błędów nie pojawiły się ponownie. Jak dobrze rozumiem odczyty komputera, to szwankuje czujnik temperatury? A czemu sonda lambda sporadycznie nie ma sygnału?
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
Dusi się na zimnym silniku
czujnik temp wymień lub sprawdź okablowanie czy nie jest złamany kabel, sonda może mieć błąd sporadyczny i nie dawać sygnału póki się odpowiednio nie nagrzeje , a wcześniejszy błąd w czujniku halla to normalne bo robiłeś pomiar na wyłączonym silniku hallotron jeśli się nie obraca sygnału żadnego ci nie da
Dusi się na zimnym silniku
Wymieniłem czujnik temperatury ale objawy nie ustąpiły. Oczywiście błąd czujnika już nie wyskakuje ale błąd sondy lambdy dalej jest. Jakie sondy polecacie? Może ktoś wie jaka sonda siedzi oryginalnie w takich autkach?
Oto log z badania VAGiem po wymianie czujnika temperatury:
Oto log z badania VAGiem po wymianie czujnika temperatury:
Kod: Zaznacz cały
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 030 906 026 C
Component: 1,4L R4 MONO D11
Coding: PMC 01
2 Faults Found:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent
00525 - Oxygen Sensor (G39)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości