AEE zgasł na trasie, skrzeczy przekaźnik 167
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AEE zgasł na trasie, skrzeczy przekaźnik 167
Witam.
Mam problem ze swoim Golfem. Zgasł mi dziś na drodze. Najpierw zanikał prąd w radiu FM, potem zaczęły się ledwo żarzyć kontrolki, później zegary całkiem padły i wskazywały wszędzie zero a potem zgasł w stylu jakby brakowało mu paliwa. Po próbie przekręcenia na zapłon, ze skrzynki bezpieczników wydobywał się odgłos skrzeczenia. Nie słychać było pompki paliwa, rozrusznik też nie kręcił. Próbowałem po kolei wyciągać przekaźniki i sprawdzałem na którym nie skrzeczy, wyszło że nie skrzeczy na przekaźniku 167. Po kilku godzinach gdy przyszedłem do auta, żarówki świeciły normalną mocą, pompka paliwa działała jednak jakby na pół gwizdka (jakby słabe napięcie), rozrusznik kręcił ale zaraz padał jakby akumulator był wyładowany (możliwe).
Nie mam takiego na podmiankę, auto stoi kawałek od domu i chciałem się zapytać czy w takich okolicznościach to najbardziej prawdopodobna opcja awarii (tzn winny przekaźnik) czy może Golfy przy takich objawach trapiły inne usterki?
Mam problem ze swoim Golfem. Zgasł mi dziś na drodze. Najpierw zanikał prąd w radiu FM, potem zaczęły się ledwo żarzyć kontrolki, później zegary całkiem padły i wskazywały wszędzie zero a potem zgasł w stylu jakby brakowało mu paliwa. Po próbie przekręcenia na zapłon, ze skrzynki bezpieczników wydobywał się odgłos skrzeczenia. Nie słychać było pompki paliwa, rozrusznik też nie kręcił. Próbowałem po kolei wyciągać przekaźniki i sprawdzałem na którym nie skrzeczy, wyszło że nie skrzeczy na przekaźniku 167. Po kilku godzinach gdy przyszedłem do auta, żarówki świeciły normalną mocą, pompka paliwa działała jednak jakby na pół gwizdka (jakby słabe napięcie), rozrusznik kręcił ale zaraz padał jakby akumulator był wyładowany (możliwe).
Nie mam takiego na podmiankę, auto stoi kawałek od domu i chciałem się zapytać czy w takich okolicznościach to najbardziej prawdopodobna opcja awarii (tzn winny przekaźnik) czy może Golfy przy takich objawach trapiły inne usterki?
AEE zgasł na trasie, skrzeczy przekaźnik 167
Padł akumulator lub alternator.Naładuj akumulator i spóbuj zapalić auto jak odpali to sprawdź miernikiem czy aku ma ładowanie z alternatora.Ładowanie powinno wynosić pomiędzy 12,5V-14,5V
Jacek
-
- Mały gagatek
- Posty: 83
- Rejestracja: śr lut 15, 2012 20:36
Re: AEE zgasł na trasie, skrzeczy przekaźnik 167
Najprawdopodobniej alternator przestał ładować, i auto brało prąd z akumulatora który sie rozładował, tak mi sie wydaje, spróbój naładowac akumulator podłaczyc do auta, zapalic i na zapalonym odlaczyc akumulator, jak zgasnie to znaczy ze nie ma ladowania i winny jest altelantor, a nie wiem jak to jest z naprawa alternatora czy to sie caly wymienia czy jak, u znajomego w hondzie jak przestało ładowac to nie trzeba było wymieniac całego alternatora tylko szczotki w regulatorze napiecia, ale moze w hondach jest inaczej, z tym ze jemu tak nagle nie przestało ładowac, tylko na początku zaswiecila sie kontrolka od ładowania to wystarczyło przegazowac i gasła i ładowało, z czasem trzeba było coraz mocniej przegazować aż w końcu przestało całkowicie ładowac.
AEE zgasł na trasie, skrzeczy przekaźnik 167
sprawdź masę silnika pewnie się urwała jest dokładnie przykręcona do skrzyni biegów i idzie z klemy masowej akumulatora bo takie objawy jakie opisujesz robi brak masy
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
AEE zgasł na trasie, skrzeczy przekaźnik 167
21tehace21, Przez odłączanie akumulatora podczas pracy silnika można stracić diody na alternatorze.
jeryk10, Mam dwa kable od klemy masowej. Jeden gruby, drugi cieńszy. Po Ciemku nie widziałem dokładnie ale zaczepiony on jest koło kolektora wydechowego więc wydaje mi się że nie jest na skrzyni tylko na silniku. Tak czy inaczej - jeśli chodziło Ci o ten przewód to jego stan jest bdb, poszarpałem nim trochę i nie stwierdziłem nic nadzwyczajnego. Drugi, cieńszy przewód masowy idzie pod podstawą akumulatora i gdzieś dalej podłużnicą lub innym niewidocznym miejscem - tego nie sprawdzałem bo nie widziałem gdzie wychodzi.
Kurde, nie mam ani prostownika ani miernika, muszę poprosić kolegę o odpalenie z kabli rozruchowych i zobaczę czy odpali ale jeszcze kilka moich luźnych dywagacji. Auto zgasło mi po 3-5 kilometrach od odpalenia silnika za pierwszym razem. Jeśli akumulator miał na tyle siły żeby odpalić auto w 8 stopniowym mrozie to, chyba powinien pociągnąć działanie pompy paliwa przez więcej niż 5 km. Zwłaszcza, że np kontrolki czy dmuchawa działają tak jak powinny.
jeryk10, Mam dwa kable od klemy masowej. Jeden gruby, drugi cieńszy. Po Ciemku nie widziałem dokładnie ale zaczepiony on jest koło kolektora wydechowego więc wydaje mi się że nie jest na skrzyni tylko na silniku. Tak czy inaczej - jeśli chodziło Ci o ten przewód to jego stan jest bdb, poszarpałem nim trochę i nie stwierdziłem nic nadzwyczajnego. Drugi, cieńszy przewód masowy idzie pod podstawą akumulatora i gdzieś dalej podłużnicą lub innym niewidocznym miejscem - tego nie sprawdzałem bo nie widziałem gdzie wychodzi.
Kurde, nie mam ani prostownika ani miernika, muszę poprosić kolegę o odpalenie z kabli rozruchowych i zobaczę czy odpali ale jeszcze kilka moich luźnych dywagacji. Auto zgasło mi po 3-5 kilometrach od odpalenia silnika za pierwszym razem. Jeśli akumulator miał na tyle siły żeby odpalić auto w 8 stopniowym mrozie to, chyba powinien pociągnąć działanie pompy paliwa przez więcej niż 5 km. Zwłaszcza, że np kontrolki czy dmuchawa działają tak jak powinny.
AEE zgasł na trasie, skrzeczy przekaźnik 167
Tylko że wszystkie urządzenia pobierają prąd(jazda na światłach,dmuchawa itp)
Jacek
AEE zgasł na trasie, skrzeczy przekaźnik 167
Ja sobie zdaje z tego sprawę ale 5 km i tak mi się to trochę widzi za mało. No nic na jutro umówiłem kolegę z kablami i miernikiem - będę myślał.
AEE zgasł na trasie, skrzeczy przekaźnik 167
Ja również trzymałbym się braku masy lub braku przewodzenia na którymś styku, u mnie było identycznie. U mnie pomogło przeczyszczenie styków na przewodach od alternatora, rozrusznika, masy i klem na aku. Sprawdź to sobie najpierw żeby zaoszczędzi ewentualnych niepotrzebnych kosztów
Moja kabina http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=476251" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość