odma a nierowna praca silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
odma a nierowna praca silnika
Witam mój golf to 1.8 ABS. Mam problem z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach. Podejrzewam że jest to wina przewodu odmy który wchodzi do wtrysku (chodzi o przewód gumowy co idzie do pokrywy zaworowej i wtrysku) gdyż jak go ścisnę palcami to zaczyna równo pracować. Odmę całą przeczyściłem razem z separatorem oleju ale problem pozostał:(:( Czy można ten przewód całkiem przytkać???? tzn ściągnąć go opaską????? Miał ktoś może podobny problem???? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Zdjęcie nie moje ale zaznaczyłem o co dokładnie mi chodzi.
Zdjęcie nie moje ale zaznaczyłem o co dokładnie mi chodzi.
odma a nierowna praca silnika
a przewód metalowy(łączący się z odmą ) z bloku wyczyściłeś ?
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
odma a nierowna praca silnika
odma działa skoro jej ściśnięcie wpływa na poprawę pracy silnika, więc winy w niej nie szukaj. W grę wchodzą duże przedmuchy do odmy z powodu zużycia silnika więc sprawdź stopień sprężania. Ewentualnie masz z jakichś niejasnych narazie przyczyn niewłaściwy skład mieszanki, a ściśnięcie odmy ją trochę wzbogaca. Możesz na razie skontrolować podstawę pod wtryskiem czy szczelna - dziura w niej jeśli jest powoduje właśnie że mieszanka jest zbyt uboga z powodu lewego powietrza
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
odma a nierowna praca silnika
Tak przewód metalowy z boku silnika przeczyszczony razem z separatorem jak napisalem. Podstawę pod wtryskiem mam wymienioną tzn wymieniałem z wiosny. Ciśnienie sprężania mam w granicach 11 barów na każym cylindrze. Prawda jest w tym że jak podłączałem pod vaga wywala mi błąd 00561 - dopasowanie mieszanki 09-10 wartość skrajna adaptacji przekroczona. Czyli kolega ma rację ze składem mieszanki. Dodam że podmieniałem sondę , wtrysk z przepustnicą , świece przewody , kopulke i palec tez mam wymienioną(wszystko beru). Moje pytanie brzmi czy jak scisnę troche opaską ten przewód czy mogę tak jeździć czy coś może się stać ??? chocią wolałbym znaleść jakieś rozwiązanie oczywiście.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
odma a nierowna praca silnika
nie rób nic takiego odma się zatka i będzie gejzer oleju pod maską w największy mróz kiedy ci to najmniej bedzie potrzebne. Pomyśl o TPS, poczytaj na forum o ustawieniu - są tematy, sprawdź czujnik temperatury płynu i powietrza, omomierzem, normy sa na forum (nie kupuj w ciemno nowych tylko sprawdź bo kupić możesz w zamiennikach szajs). Błąd mówi że dziłanie sondy lambda nie jest już wystarczające dla skompensowania złego składu mieszanki spowodowanego czymś innym - np tym TPS który w monowtrysku jest podstawwym czujnikiem decydującym o składzie mieszanki ( w nowszych wtryskach jest to przepływomierz albo czujnik MAP)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
odma a nierowna praca silnika
Ewentualnie sam przewód odmy jest gdzieś nieszczelny i stąd łapie lewe powietrze, sam miałem kiedyś podobną sytuację. Wymiana wężyka pomogła.
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 -> Golf 1.6/101KM GT '96
"nie zawsze kierowcą Golfa III jest bezmózgi, naćpany i pijany dres."
"nie zawsze kierowcą Golfa III jest bezmózgi, naćpany i pijany dres."
odma a nierowna praca silnika
Witam sprawdziłem ciśnienie jest odpowiednio 1-11, 2-11, 3-10 , 4-11,5 także wydaje mi się że jest ok. Sprawdziłem także napięcia na TPS wg. opisów na forum i wygląda że jest też ok. Czujnik temperatury ok (zakupiony oryginalny z aso) sprawdzałem jeszcze na innym i jest tak samo. Wyczytałem że po odpięciu wtyczki od czujnika temperatury silnik powinien dostac wieksze obroty - a u mnie tego zjawiska brak(poprostu żadnej reakcji). Dodam że rano jak odpalam to ssanie mam. Ostatnio zauważyłem że po nagrzaniu silnik pracuje równiuśko ale jest to raz na bardzo rzadki czas:( Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł????
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości