Witam, od niedawna posiadam samochód z silnikiem 2.8 VR6 (AAA) rocznik 1992. Nie pracuje on na jeden cylinder, iskra jest, świeca sprawna kabel sprawny. Kopułkę, "palec" i wszystko dookoła przeczyściłem, bez zmian. Poza tym dość ciężko pali, tzn trzeba pokręcić około 3-4 sekundy zanim zapali. Myślałem że trafiła mi się mocno zajeżdżona VR-a, zmierzyłem jej nawet kompresje wyszło po 13,7-14 bar na każdym cylindrze. Nie kopci innych niepokojących objawów również brak, przebieg 215 tys km podejrzewam że prawdziwy. Wyczytałem gdzieś że co do braku mocy przepływomierz może dawać jaja, odpiąłem zapaliłem i chodził jeszcze gorzej, obroty spadały aż w końcu zgasł więc przepływka chyba ok... na komputerze / liczniku błędów nie pokazuje.
Chodzi mi po głowie że może wtrysk na tym jednym cylindrze niedomaga, jest możliwość dostać się do niego jakoś bez zdjemowania kolektora ssącego? Albo jeszcze jedno: z uwagi że prawie każdy kabel od świec jest w nim "z innej parafii", może poprzednik źle kable podpiął i zapłon jest nie wtedy kiedy trzeba?
Bardzo proszę o pomoc, jakiekolwiek pomysły co może być nie tak, mi już ręce opadają...
VR6 2.8 nie pracuje na 1 cylinder, brak mocy, ciężko pali
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
VR6 2.8 nie pracuje na 1 cylinder, brak mocy, ciężko pali
VR6 nie zapala od kopa musi obrócić przez chwilę.masioVR6 pisze:tzn trzeba pokręcić około 3-4 sekundy zanim zapali.
Nie ma opcji trzeba wyjąć kolektor.masioVR6 pisze:jest możliwość dostać się do niego jakoś bez zdjemowania kolektora ssącego?
Wtedy powinien kuleć na dwa gary.masioVR6 pisze:może poprzednik źle kable podpiął i zapłon jest nie wtedy kiedy
Zmierz miernikiem oporność przewodów.masioVR6 pisze: każdy kabel od świec jest w nim "z innej parafii"
VR6 2.8 nie pracuje na 1 cylinder, brak mocy, ciężko pali
O co chodzi z tą opornością? Ile ma wyjść czy ogólnie o co chodzi? miernik mam ale szczerze mówiąc nie mam o tym pojęcia. A co do możliwości podpięcia źle kabli, posiada ktoś rozpiskę określającą który kabel gdzie powinien być? To tak już dla pewności...
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
VR6 2.8 nie pracuje na 1 cylinder, brak mocy, ciężko pali
Sprawdź też w nocy czy nie masz niebiesko pod maską czy nie mają przebić przewody wys. napięcia.Z tego co znalazłem na forum przewody mają mieć miedzy 5 a 7 kohm a tu masz kolejność kabli.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=308941" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=308941" onclick="window.open(this.href);return false;
VR6 2.8 nie pracuje na 1 cylinder, brak mocy, ciężko pali
Podpiąłem pod komputer, wtrysk się potwierdził jednak przy naprawie okazało się że tylko wtyczka nie była wpięta. Wpiąłem i działa, często jednak przerywa - wymienię jeszcze kable i pewnie będzie ok. Dzięki bardzo za pomoc, pozdrawiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości