Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Post autor: Łukasz1992 » wt sie 21, 2012 15:11

Witam!
Mam problem z moim VW Golf 3 1.6benz. 75km 1995r prod nie posiada instalacji lpg. Golfa kupiłem w marcu i na początku wszystko było dobrze(brał olej ale w umiarze) z biegiem czasu zaczął jednak coraz więcej brać oleju, teraz zaczyna już dosyć kopcić;/ Stracił na mocy to czuć np. jak się jedzie w pięć osób pod górkę. Najgorzej kopci gdy zjeżdżam z dużej górki i wrzucam na luz po czym za jakiś czas wrzucam bieg i dodaję gazu to z tyłu jest biała chmura. I jeszcze świece włożyłem prawie nowe czyste i po 500-800km przejechanej drogi wyglądają koszmarnie są całe w oleju, na dole będzie umieszczone foto jednej świecy.A wiadomo ze jak jedna świeca zaleje sie olejem to już nie jest jazda bo auto jest słabe szarpie i nie da się jechać;( Czasami zdarzy się że zarzuci świecę gdy długo stoję na skrzyżowaniach, przejeździe kolejowym itp(wtedy gdy auto chodzi na obrotach) Nie wiem w czym leży problem może w tym że po prostu"nie ma już silnika" nie ma pierścieni o silnik bierze olej zarzuca świece i kopci. Nie jestem jakimś rajdowcem który by zajechał silnik jeżdżę normalnie ekonomicznie bo wiadomo jakie są ceny paliw;/ Jeżdżę dosyć kawałek do dziewczyny i boję się że ten silnik się niedługo rozleci:( Czekam na jakieś rady, porady piszcie jak mieliście moze podobne przypadki albo jak się znacie :) Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich właścicieli VW :D
Ps nie znam oznaczenia silnika więc wrzucę foto jak wygląda.ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony wt sie 21, 2012 17:38 przez Łukasz1992, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

ozzy1979

Chyba ktos ożenił cię z trupem zalanym motodoktorem

Post autor: ozzy1979 » wt sie 21, 2012 15:39

Tylko kapitalny lub wymiana silnika.
PS. Czy zmieniałeś olej? Jesli tak, to przypadkiem nie od zmiany zaczął chlac olej?



Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Zalane śiwece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Post autor: Łukasz1992 » wt sie 21, 2012 15:45

To lepiej wymienić silnik bo kapitalka to mnie trochę wyniesie:( A znów jak kupię to nie wiem na co trafię;/ Nie zmieniałem bo teraz dużo dolewam świeżego i sie nie opłaca zmieniać.


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

Awatar użytkownika
szela81
...
...
Posty: 298
Rejestracja: wt mar 20, 2012 14:34

Zalane śiwece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Post autor: szela81 » wt sie 21, 2012 16:08

Jeżeli zalewa na wolnych to mogą być uszczelniacze/gniazda zaworowe więc może nie kapitalka silnika tylko głowicy
w dobrym warsztacie jak sam sobie zaniesiesz głowicę to 8v robią za 600 zł na gotowo - planowanie, zawory, szklanki, gniazda i jak masz dół dobry to jeszcze pojeździsz
do tego uszczelka i najlepiej rozrząd, w 900 zł się zamkniesz a silnik będzie jak nowy, ważne jest sprawdzenie kompresji w cylindrach i próba olejowa bo zwykła kompresja może nie wyjść ze względu na potencjalnie nieszczelne zawory



Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Post autor: Łukasz1992 » wt sie 21, 2012 20:48

Mierzyłem kompresje w cylindrach i wyszło na każdym cylindrze po 1,25Mpa z bardzo minimalną różnicą pomiędzy każdym czyli to chyba dobrze, silnik nie wygląda na trupa:) Problem może leżeć w głowicy a dokładnie w uszczelniaczach i zaworach. Co o tym sądzicie? piszcie:)


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

Awatar użytkownika
szela81
...
...
Posty: 298
Rejestracja: wt mar 20, 2012 14:34

Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Post autor: szela81 » wt sie 21, 2012 20:58

no to kompresje masz dobrą - tak jak pisałem rób głowicę, dużo na nią nie wydasz



Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Post autor: Łukasz1992 » wt sie 21, 2012 21:12

Tak zrobię. Dzięki za rade kolego, pozdro:)


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Post autor: Łukasz1992 » wt sie 21, 2012 21:22

Aa jeszcze jedno pytanie- Jakie świece najlepiej potem kupić,jaka firma i ilo eletkrodowe?


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Post autor: Łukasz1992 » wt wrz 04, 2012 22:26

Zrobiłem głowice kapitalnie włożyłem w to sporo kasy, do tego jeszcze kupiłem uszczelki. Auto chodzi gorzej niż chodziło, kopci niesamowicie;/ po wykręceniu świecy widać na cylindrze sporą ilość oleju. Nie wiem co jest grane jedyna rzecz jaka przychodzi mi na myśl to żeby zmienić pierścienie bo tam może być przyczyna tego wszystkiego. Co o tym sądzicie?


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Post autor: waski1 » wt wrz 04, 2012 22:46

Łukasz1992 pisze:Nie wiem co jest grane jedyna rzecz jaka przychodzi mi na myśl to żeby zmienić pierścienie bo tam może być przyczyna tego wszystkiego. Co o tym sądzicie?
czemu od razu tego nie zrobiłeś? Tylko jeszcze jedno pytanie w jakim stanie są tłoki i tuleje? Co też się okaże jak go rozbierzesz ?



Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Post autor: piotrek gti_abf » wt wrz 04, 2012 23:01

Jeśli rzeczywiście masz dobrą kompresje to mogły Ci się z złurzyć lub zapiecz pierścienie zgarniające (olejowe). Tak czy inaczej trzeba znowu rozbierać, ale tym razem górę i dół.



dnaiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw maja 19, 2011 17:43
Lokalizacja: dolny śląsk
Kontakt:

Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Post autor: dnaiel » śr wrz 05, 2012 00:20

Mi też na myśl tylko pierścienie olejowe przychodzą. Jak głowice masz zrobioną to szkoda pracy ale nie ma innej opcji. Dużo roboty z tym nie ma, micha i głowica do wymontowania i sprawdzić pierścienie. Jeżeli masz zamiar to robić to sprawdź też panewki na wszelki wypadek :). Cena pierścieni do tego silnika też chyba tragiczna nie będzie. A co powiecie na temat przeskoczonego ząbka na pasku rozrządu? Chyba wcale by nie chodził za duża różnica.


http://www.boxgang.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Post autor: Łukasz1992 » śr wrz 05, 2012 13:10

Tłoki są w stanie bardzo dobrym i tuleje także bo nie mają żadnych podrobień czy też rys. Muszę to zrobić bo nie mam innego wyjścia,biorę sie zaraz za to rozbieram zamawiam pierścienie i jutro składam. Napiszę jaki będzie efekt końcowy:)


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej

Post autor: piteR-ek » pt wrz 07, 2012 09:53

Zapewne pierścienie zgarniające olej 3 częściowe, porażka i to wielka



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości