Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Łukasz1992
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
- Lokalizacja: Gniazdów, SMY
- Auto: Mk 3 TDI
- Silnik: 1Z
Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej
Witam!
Mam problem z moim VW Golf 3 1.6benz. 75km 1995r prod nie posiada instalacji lpg. Golfa kupiłem w marcu i na początku wszystko było dobrze(brał olej ale w umiarze) z biegiem czasu zaczął jednak coraz więcej brać oleju, teraz zaczyna już dosyć kopcić;/ Stracił na mocy to czuć np. jak się jedzie w pięć osób pod górkę. Najgorzej kopci gdy zjeżdżam z dużej górki i wrzucam na luz po czym za jakiś czas wrzucam bieg i dodaję gazu to z tyłu jest biała chmura. I jeszcze świece włożyłem prawie nowe czyste i po 500-800km przejechanej drogi wyglądają koszmarnie są całe w oleju, na dole będzie umieszczone foto jednej świecy.A wiadomo ze jak jedna świeca zaleje sie olejem to już nie jest jazda bo auto jest słabe szarpie i nie da się jechać;( Czasami zdarzy się że zarzuci świecę gdy długo stoję na skrzyżowaniach, przejeździe kolejowym itp(wtedy gdy auto chodzi na obrotach) Nie wiem w czym leży problem może w tym że po prostu"nie ma już silnika" nie ma pierścieni o silnik bierze olej zarzuca świece i kopci. Nie jestem jakimś rajdowcem który by zajechał silnik jeżdżę normalnie ekonomicznie bo wiadomo jakie są ceny paliw;/ Jeżdżę dosyć kawałek do dziewczyny i boję się że ten silnik się niedługo rozleci:( Czekam na jakieś rady, porady piszcie jak mieliście moze podobne przypadki albo jak się znacie Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich właścicieli VW
Ps nie znam oznaczenia silnika więc wrzucę foto jak wygląda.
Mam problem z moim VW Golf 3 1.6benz. 75km 1995r prod nie posiada instalacji lpg. Golfa kupiłem w marcu i na początku wszystko było dobrze(brał olej ale w umiarze) z biegiem czasu zaczął jednak coraz więcej brać oleju, teraz zaczyna już dosyć kopcić;/ Stracił na mocy to czuć np. jak się jedzie w pięć osób pod górkę. Najgorzej kopci gdy zjeżdżam z dużej górki i wrzucam na luz po czym za jakiś czas wrzucam bieg i dodaję gazu to z tyłu jest biała chmura. I jeszcze świece włożyłem prawie nowe czyste i po 500-800km przejechanej drogi wyglądają koszmarnie są całe w oleju, na dole będzie umieszczone foto jednej świecy.A wiadomo ze jak jedna świeca zaleje sie olejem to już nie jest jazda bo auto jest słabe szarpie i nie da się jechać;( Czasami zdarzy się że zarzuci świecę gdy długo stoję na skrzyżowaniach, przejeździe kolejowym itp(wtedy gdy auto chodzi na obrotach) Nie wiem w czym leży problem może w tym że po prostu"nie ma już silnika" nie ma pierścieni o silnik bierze olej zarzuca świece i kopci. Nie jestem jakimś rajdowcem który by zajechał silnik jeżdżę normalnie ekonomicznie bo wiadomo jakie są ceny paliw;/ Jeżdżę dosyć kawałek do dziewczyny i boję się że ten silnik się niedługo rozleci:( Czekam na jakieś rady, porady piszcie jak mieliście moze podobne przypadki albo jak się znacie Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich właścicieli VW
Ps nie znam oznaczenia silnika więc wrzucę foto jak wygląda.
Ostatnio zmieniony wt sie 21, 2012 17:38 przez Łukasz1992, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje czerwone mk3 w tdi-ku
viewtopic.php?f=88&t=621246
viewtopic.php?f=88&t=621246
Chyba ktos ożenił cię z trupem zalanym motodoktorem
Tylko kapitalny lub wymiana silnika.
PS. Czy zmieniałeś olej? Jesli tak, to przypadkiem nie od zmiany zaczął chlac olej?
PS. Czy zmieniałeś olej? Jesli tak, to przypadkiem nie od zmiany zaczął chlac olej?
- Łukasz1992
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
- Lokalizacja: Gniazdów, SMY
- Auto: Mk 3 TDI
- Silnik: 1Z
Zalane śiwece w oleju, silnik kopci i bierze olej
To lepiej wymienić silnik bo kapitalka to mnie trochę wyniesie:( A znów jak kupię to nie wiem na co trafię;/ Nie zmieniałem bo teraz dużo dolewam świeżego i sie nie opłaca zmieniać.
Moje czerwone mk3 w tdi-ku
viewtopic.php?f=88&t=621246
viewtopic.php?f=88&t=621246
Zalane śiwece w oleju, silnik kopci i bierze olej
Jeżeli zalewa na wolnych to mogą być uszczelniacze/gniazda zaworowe więc może nie kapitalka silnika tylko głowicy
w dobrym warsztacie jak sam sobie zaniesiesz głowicę to 8v robią za 600 zł na gotowo - planowanie, zawory, szklanki, gniazda i jak masz dół dobry to jeszcze pojeździsz
do tego uszczelka i najlepiej rozrząd, w 900 zł się zamkniesz a silnik będzie jak nowy, ważne jest sprawdzenie kompresji w cylindrach i próba olejowa bo zwykła kompresja może nie wyjść ze względu na potencjalnie nieszczelne zawory
w dobrym warsztacie jak sam sobie zaniesiesz głowicę to 8v robią za 600 zł na gotowo - planowanie, zawory, szklanki, gniazda i jak masz dół dobry to jeszcze pojeździsz
do tego uszczelka i najlepiej rozrząd, w 900 zł się zamkniesz a silnik będzie jak nowy, ważne jest sprawdzenie kompresji w cylindrach i próba olejowa bo zwykła kompresja może nie wyjść ze względu na potencjalnie nieszczelne zawory
- Łukasz1992
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
- Lokalizacja: Gniazdów, SMY
- Auto: Mk 3 TDI
- Silnik: 1Z
Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej
Mierzyłem kompresje w cylindrach i wyszło na każdym cylindrze po 1,25Mpa z bardzo minimalną różnicą pomiędzy każdym czyli to chyba dobrze, silnik nie wygląda na trupa:) Problem może leżeć w głowicy a dokładnie w uszczelniaczach i zaworach. Co o tym sądzicie? piszcie:)
Moje czerwone mk3 w tdi-ku
viewtopic.php?f=88&t=621246
viewtopic.php?f=88&t=621246
Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej
no to kompresje masz dobrą - tak jak pisałem rób głowicę, dużo na nią nie wydasz
- Łukasz1992
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
- Lokalizacja: Gniazdów, SMY
- Auto: Mk 3 TDI
- Silnik: 1Z
Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej
Tak zrobię. Dzięki za rade kolego, pozdro:)
Moje czerwone mk3 w tdi-ku
viewtopic.php?f=88&t=621246
viewtopic.php?f=88&t=621246
- Łukasz1992
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
- Lokalizacja: Gniazdów, SMY
- Auto: Mk 3 TDI
- Silnik: 1Z
Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej
Aa jeszcze jedno pytanie- Jakie świece najlepiej potem kupić,jaka firma i ilo eletkrodowe?
Moje czerwone mk3 w tdi-ku
viewtopic.php?f=88&t=621246
viewtopic.php?f=88&t=621246
- Łukasz1992
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
- Lokalizacja: Gniazdów, SMY
- Auto: Mk 3 TDI
- Silnik: 1Z
Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej
Zrobiłem głowice kapitalnie włożyłem w to sporo kasy, do tego jeszcze kupiłem uszczelki. Auto chodzi gorzej niż chodziło, kopci niesamowicie;/ po wykręceniu świecy widać na cylindrze sporą ilość oleju. Nie wiem co jest grane jedyna rzecz jaka przychodzi mi na myśl to żeby zmienić pierścienie bo tam może być przyczyna tego wszystkiego. Co o tym sądzicie?
Moje czerwone mk3 w tdi-ku
viewtopic.php?f=88&t=621246
viewtopic.php?f=88&t=621246
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej
czemu od razu tego nie zrobiłeś? Tylko jeszcze jedno pytanie w jakim stanie są tłoki i tuleje? Co też się okaże jak go rozbierzesz ?Łukasz1992 pisze:Nie wiem co jest grane jedyna rzecz jaka przychodzi mi na myśl to żeby zmienić pierścienie bo tam może być przyczyna tego wszystkiego. Co o tym sądzicie?
- piotrek gti_abf
- Ma gadane
- Posty: 199
- Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
- Lokalizacja: okolice Wielunia
Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej
Jeśli rzeczywiście masz dobrą kompresje to mogły Ci się z złurzyć lub zapiecz pierścienie zgarniające (olejowe). Tak czy inaczej trzeba znowu rozbierać, ale tym razem górę i dół.
Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej
Mi też na myśl tylko pierścienie olejowe przychodzą. Jak głowice masz zrobioną to szkoda pracy ale nie ma innej opcji. Dużo roboty z tym nie ma, micha i głowica do wymontowania i sprawdzić pierścienie. Jeżeli masz zamiar to robić to sprawdź też panewki na wszelki wypadek . Cena pierścieni do tego silnika też chyba tragiczna nie będzie. A co powiecie na temat przeskoczonego ząbka na pasku rozrządu? Chyba wcale by nie chodził za duża różnica.
http://www.boxgang.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Łukasz1992
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
- Lokalizacja: Gniazdów, SMY
- Auto: Mk 3 TDI
- Silnik: 1Z
Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej
Tłoki są w stanie bardzo dobrym i tuleje także bo nie mają żadnych podrobień czy też rys. Muszę to zrobić bo nie mam innego wyjścia,biorę sie zaraz za to rozbieram zamawiam pierścienie i jutro składam. Napiszę jaki będzie efekt końcowy:)
Moje czerwone mk3 w tdi-ku
viewtopic.php?f=88&t=621246
viewtopic.php?f=88&t=621246
Zalane świece w oleju, silnik kopci i bierze olej
Zapewne pierścienie zgarniające olej 3 częściowe, porażka i to wielka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości