1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.
Witam, mam następujący problem Wymieniałem olej + filtr, po odpaleniu samochodu zaczęła się migać kontrolka od oleju, po sprawdzeniu czujników, kabli itp wyszło, że wszystko w porządku. Na forum VW znalazłem, że możliwe, że filtr oleju zapchany, odkręcam filtr, a tam zonk, zero oleju w filtrze. Po dmuchnięciu w ten środkowy otwór okazuje się, że rzeczywiście nie ma przepływu. Patrzę na stary filtr i nowy i w tym nowy pod tym środkowym otworem jest taki jakby trzpień, który trzeba nacisnąć, żeby był przepływ (w starym filtrze nie trzeba nic naciskać). No i teraz pytanie, czy źle dobrali mi filtr w sklepie, czy po prostu ten gwint, na który zakładam filtr jakimś dziwnym trafem jest za krótki, żeby nacisnąć ten trzpień i jednocześnie umożliwić przepływ oleju? Filtr to MECAFILTER ELH 4095.
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.
Nie powinno być problemu w tym silniku z filtrami MAN i Bosch, najlepiej omijać Filtrona.
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.
Stary filtr miałem FIAAM FT 4747, patrząc przez gwint nie ma żadnych żadnych blaszek, które muszą być naciśnięte, żeby olej mógł przepływać (teraz doczytałem, że fachowo nazywa się to zawór zwrotny), ale tego FIAAM nie mają w sklepie i zostałem w kropce. Może ktoś poda, jaki nr filtra oleju ma w swoim AAM?
A ten zawór zwrotny, to ma byc otwierany przez ciśnienie oleju, czy ten króciec wystający z podstawy filtra? Bo żyłem w przekonaniu, że przez ten króciec w podstawie, ale chyba się mylę.
A ten zawór zwrotny, to ma byc otwierany przez ciśnienie oleju, czy ten króciec wystający z podstawy filtra? Bo żyłem w przekonaniu, że przez ten króciec w podstawie, ale chyba się mylę.
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.
A to niby dlaczegoevilenko pisze: najlepiej omijać Filtrona.
Już wszystkie filtry oleju przerabiałem Mann, bosch, Filtron, różnica jest jedynie w cenie
Filtron OP526
Mann W 719/5
1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.
Hmmm... to chyba normalnie że chwile po wymianie musi pomrugać kontrolka od oleju? Jak przesmarowałeś gumową uszczelkę na filtrze olejem, dobrze przykręciłeś filtr i zalałeś dobrą ilość oleju to odpalasz i kontrolka przez chwilę będzie mrugać. Filtr musi sobie zassać olej i wtedy kontrolka zgaśnie. U mnie tak samo było, po wymianie, chwile po odpaleniu mrugała kontrolka aż zgasła - to normalne.
Tak na marginesie: Nie kombinujcie z jakimiś mecafiltrami, kupcie Manna, nie żałujcie dołożyć 5zł Z resztą już nawet nie chodzi o jakość ale o to, że Mann jest sprawdzony. Może serio sprzedali Ci nie taki jak powinien być pod względem konstrukcyjnym.
Tak na marginesie: Nie kombinujcie z jakimiś mecafiltrami, kupcie Manna, nie żałujcie dołożyć 5zł Z resztą już nawet nie chodzi o jakość ale o to, że Mann jest sprawdzony. Może serio sprzedali Ci nie taki jak powinien być pod względem konstrukcyjnym.
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.
U mnie mrugała zbyt długo, więc zgasiłem silnik. Po odkręceniu filtra okazało się, że nawet kropla oleju do niego nie wpadła.Travisrh pisze:Hmmm... to chyba normalnie że chwile po wymianie musi pomrugać kontrolka od oleju?
A jak w końcu ma być z tym zaworkiem zwrotnym? Ma być otwierany przez ciśnienie oleju?
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.
Tu nie chodzi o 5 zl , tylko o zasadność pisania tego, że jakiś tam produkt się nie nadaje bo coś tam...Travisrh pisze: kupcie Manna, nie żałujcie dołożyć 5zł
A dlaczego inne miały by nie być sprawdzone...Travisrh pisze:Z resztą już nawet nie chodzi o jakość ale o to, że Mann jest sprawdzony
Czasy kiedy te produkty były robione w Niemczech a ich jakość faktycznie odbiegała od konkurencji minęły bezpowrotnie, Mann jest "klepany" w Hiszpanii, Lemforder w Chinach, Bosch też w Hiszpanii - akumulatory i kilku innych krajach.
1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.
Bo ja na przykład pierwszy raz słysze o filtrach Mecafilter. Dla mnie osobiście to marka niesprawdzona.italiano_83 pisze:A dlaczego inne miały by nie być sprawdzone...
Wiem. Buty Nike też pewnie robią w chinach, zwykłe trampki też. Tyle że nawet chińskie Nike musi trzymać jakość, chińskie trampki nie. Mann też musi trzymać jakość, i nie ważne jaki żółtek go robi. Fakt że np Bosch ostatnimi czasy stracił na jakości, ale Bosch to nie wszyscy. Filtry Mann dalej dają radę.italiano_83 pisze:Czasy kiedy te produkty były robione w Niemczech a ich jakość faktycznie odbiegała od konkurencji minęły bezpowrotnie, Mann jest "klepany" w Hiszpanii, Lemforder w Chinach, Bosch też w Hiszpanii - akumulatory i kilku innych krajach.
Kupisz Manna W719/5 i nie ma bata musi on pasować do AAM i będzie filtrować jak trzeba. Po co sobie robić problemy? Zwłaszcza że Manna chyba w każdym sklepie motoryzacyjnym można kupić. No chyba że ktoś lubi eksperymentować, proszę bardzoitaliano_83 pisze:Tu nie chodzi o 5 zl , tylko o zasadność pisania tego, że jakiś tam produkt się nie nadaje bo coś tam...
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.
Tu nie chodzi o eksperymentowanie, jest dostępne wiele zamienników tego samego produktu więc można je z powodzeniem stosować, to że jakaś marka w PL jest akurat mniej znana to nie znaczy, że jest niedobra/zła czy gorsza.Travisrh pisze:Kupisz Manna W719/5 i nie ma bata musi on pasować do AAM i będzie filtrować jak trzeba. Po co sobie robić problemy? Zwłaszcza że Manna chyba w każdym sklepie motoryzacyjnym można kupić. No chyba że ktoś lubi eksperymentować, proszę bardzo
1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.
No pewnie. Ale i tak bym nie kombinował tylko kupił po prostu Manna który nie jest masakrycznie drogi a będzie działał na pewno i na pewno będzie pasował. Z resztą tak też zrobiłem, wymieniłem filtr i olej i obeszło się bez postów na forum że filtr nie chce zassać oleju
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.
Mam już Boscha i to samo... Masakra... Tylko dlaczego poprzedni filtr był bez tego zaworka zwrotnego, a w katalogu jest z zaworkiem zwrotnym?
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.
Jak widać to nie wina filtraTravisrh pisze:No pewnie. Ale i tak bym nie kombinował tylko kupił po prostu Manna który nie jest masakrycznie drogi a będzie działał na pewno i na pewno będzie pasował. Z resztą tak też zrobiłem, wymieniłem filtr i olej i obeszło się bez postów na forum że filtr nie chce zassać oleju
lukasz.gtd pisze:Mam już Boscha i to samo... Masakra...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości