Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

Post autor: Andi » pt lut 03, 2012 20:44

Mam taki problem w Golfie 3 silnik 1.6 AEE:

Wczoraj odpaliłem auto i podczas jazdy świeciła mi się czerwona kontrolka ciśnienia oleju na liczniku, przejechałem jakies 200 metrów i przed przejazdem kolejowym zdjąłem noge z gazu a silnik sam zaczął się wkręcać do 3 tyś po czym zgasł. Odpaliłem go ale po chwili znów zgasł na dobre.

Objawy są takie:
- Po przekręceniu stacyjki słychać jak pompa paliwa długo pracuje, znacznie dłużej niż gdy silnik normalnie pracował.
- Po przekręceniu stacyjki przeskakuje 1 iskra z głównego przewodu wysokiego napięcia z cewki, przy próbie rozruchu silnika nie ma iskry zarówno na świecy jak i z głównego przewodu wysokiego napięcia z cewki.

Jest jakaś zależność gdy pompa nie napompuje paliwa wtedy odcinany jest zapłon?

Cewka i czujnik halla wymienione na nowe ok 7 miesięcy temu.

Proszę o pomoc.


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

Post autor: stonefree » pt lut 03, 2012 22:05

Zrób diagnostykę, może cos się wyjaśni.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

Post autor: Paweł Marek » pt lut 03, 2012 22:35

Andi pisze:gdy pompa nie napompuje paliwa wtedy odcinany jest zapłon?
odwrotnie, pompa nie powinna uruchomić się ponownie jeśli brak jest sygnału z czujnika halla w aparacie zapłonowym. Więc awaria jest dziwna, pewnie padł sterownik silnika ale zawsze warto posprawdzać jego okablowanie szczególnie kable masowe. I VAG


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

Post autor: Andi » sob lut 04, 2012 09:38

Paweł Marek pisze:
Andi pisze:gdy pompa nie napompuje paliwa wtedy odcinany jest zapłon?
odwrotnie, pompa nie powinna uruchomić się ponownie jeśli brak jest sygnału z czujnika halla w aparacie zapłonowym. Więc awaria jest dziwna, pewnie padł sterownik silnika ale zawsze warto posprawdzać jego okablowanie szczególnie kable masowe. I VAG
To co zaobserwowałem:
-Podczas przekręcenia klucza do momentu pojawienia sie podświetlenia kontrolek licznika jest 1 mocna iskra z przewodu głównego wysokiego napięcia z cewki, a pompa pompuje nie 2 sekundy jak to powinno byc tylko około 8 sekund.
-Podczas próby uruchomienia silnika słychać że pompa pompuje, alternator kręci ale nie ma w tym momencie iskry, i nie wiem czy podawane jest paliwo, obrotomierz nie pokazuje obrotów co może sugerować na padnięty czujnik halla, ale:
Paweł Marek pisze: pompa nie powinna uruchomić się ponownie jeśli brak jest sygnału z czujnika halla w aparacie zapłonowym.
Nie wiem czy pompa podaje paliwo, nie można zdjąć przewodów paliwowych bo wszystko sztywne przez ujemne temperatury.

Przy próbie uruchomienia zaraz po zgaśnięciu auta wyzerował się zegar i wskazania trip licznika. Pamiętam że rano podczas uruchomienia też sie wyzerowały te wskazania ale auto odpaliło i chodziło normalnie.

Macie jakieś pomysły jeszcze czy tylko podpięcie pod VAG?? Może coś ze stacyjką sie stało?


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

Post autor: norek111 » sob lut 04, 2012 10:56

podmień cewkę zapłonową


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

Post autor: Andi » sob lut 04, 2012 16:52

norek111 pisze:podmień cewkę zapłonową
nie mam skąd podmienić, a po drugie po przekręceniu kluczyka jest 1 iskra z cewki i to dosyć mocna więc myślę ze jest OK.

Najbardziej prawdopodobne wydaje mi sie ze pompa tak długo pompuje bo nie umie wytworzyć ciśnienia w układzie i komputer odłącza wtedy zapłon. Przez te mrozy musiała mi zamarznąć gdzieś woda w przewodach paliwowych albo filtrze.


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

Post autor: norek111 » sob lut 04, 2012 17:28

Andi pisze:Najbardziej prawdopodobne wydaje mi sie ze pompa tak długo pompuje bo nie umie wytworzyć ciśnienia w układzie i komputer odłącza wtedy zapłon.
Nie tędy droga kolego,na 100% sterownik nie widzi ciśnienia w układzie bo niema czujnika nawet.


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

Post autor: Andi » śr lut 08, 2012 14:06

Problem rozpoznany, przez te minusowe temperatury olej był na tyle gęsty że nie bylo odpowiedniego smarowania... w efekcie zerwało pasek rozrządu i silnik do kapitalki :panna: :rozpacz:


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości