Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala
Mam taki problem w Golfie 3 silnik 1.6 AEE:
Wczoraj odpaliłem auto i podczas jazdy świeciła mi się czerwona kontrolka ciśnienia oleju na liczniku, przejechałem jakies 200 metrów i przed przejazdem kolejowym zdjąłem noge z gazu a silnik sam zaczął się wkręcać do 3 tyś po czym zgasł. Odpaliłem go ale po chwili znów zgasł na dobre.
Objawy są takie:
- Po przekręceniu stacyjki słychać jak pompa paliwa długo pracuje, znacznie dłużej niż gdy silnik normalnie pracował.
- Po przekręceniu stacyjki przeskakuje 1 iskra z głównego przewodu wysokiego napięcia z cewki, przy próbie rozruchu silnika nie ma iskry zarówno na świecy jak i z głównego przewodu wysokiego napięcia z cewki.
Jest jakaś zależność gdy pompa nie napompuje paliwa wtedy odcinany jest zapłon?
Cewka i czujnik halla wymienione na nowe ok 7 miesięcy temu.
Proszę o pomoc.
Wczoraj odpaliłem auto i podczas jazdy świeciła mi się czerwona kontrolka ciśnienia oleju na liczniku, przejechałem jakies 200 metrów i przed przejazdem kolejowym zdjąłem noge z gazu a silnik sam zaczął się wkręcać do 3 tyś po czym zgasł. Odpaliłem go ale po chwili znów zgasł na dobre.
Objawy są takie:
- Po przekręceniu stacyjki słychać jak pompa paliwa długo pracuje, znacznie dłużej niż gdy silnik normalnie pracował.
- Po przekręceniu stacyjki przeskakuje 1 iskra z głównego przewodu wysokiego napięcia z cewki, przy próbie rozruchu silnika nie ma iskry zarówno na świecy jak i z głównego przewodu wysokiego napięcia z cewki.
Jest jakaś zależność gdy pompa nie napompuje paliwa wtedy odcinany jest zapłon?
Cewka i czujnik halla wymienione na nowe ok 7 miesięcy temu.
Proszę o pomoc.
Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala
odwrotnie, pompa nie powinna uruchomić się ponownie jeśli brak jest sygnału z czujnika halla w aparacie zapłonowym. Więc awaria jest dziwna, pewnie padł sterownik silnika ale zawsze warto posprawdzać jego okablowanie szczególnie kable masowe. I VAGAndi pisze:gdy pompa nie napompuje paliwa wtedy odcinany jest zapłon?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala
To co zaobserwowałem:Paweł Marek pisze:odwrotnie, pompa nie powinna uruchomić się ponownie jeśli brak jest sygnału z czujnika halla w aparacie zapłonowym. Więc awaria jest dziwna, pewnie padł sterownik silnika ale zawsze warto posprawdzać jego okablowanie szczególnie kable masowe. I VAGAndi pisze:gdy pompa nie napompuje paliwa wtedy odcinany jest zapłon?
-Podczas przekręcenia klucza do momentu pojawienia sie podświetlenia kontrolek licznika jest 1 mocna iskra z przewodu głównego wysokiego napięcia z cewki, a pompa pompuje nie 2 sekundy jak to powinno byc tylko około 8 sekund.
-Podczas próby uruchomienia silnika słychać że pompa pompuje, alternator kręci ale nie ma w tym momencie iskry, i nie wiem czy podawane jest paliwo, obrotomierz nie pokazuje obrotów co może sugerować na padnięty czujnik halla, ale:
Nie wiem czy pompa podaje paliwo, nie można zdjąć przewodów paliwowych bo wszystko sztywne przez ujemne temperatury.Paweł Marek pisze: pompa nie powinna uruchomić się ponownie jeśli brak jest sygnału z czujnika halla w aparacie zapłonowym.
Przy próbie uruchomienia zaraz po zgaśnięciu auta wyzerował się zegar i wskazania trip licznika. Pamiętam że rano podczas uruchomienia też sie wyzerowały te wskazania ale auto odpaliło i chodziło normalnie.
Macie jakieś pomysły jeszcze czy tylko podpięcie pod VAG?? Może coś ze stacyjką sie stało?
Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.
Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala
podmień cewkę zapłonową
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala
nie mam skąd podmienić, a po drugie po przekręceniu kluczyka jest 1 iskra z cewki i to dosyć mocna więc myślę ze jest OK.norek111 pisze:podmień cewkę zapłonową
Najbardziej prawdopodobne wydaje mi sie ze pompa tak długo pompuje bo nie umie wytworzyć ciśnienia w układzie i komputer odłącza wtedy zapłon. Przez te mrozy musiała mi zamarznąć gdzieś woda w przewodach paliwowych albo filtrze.
Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.
Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala
Nie tędy droga kolego,na 100% sterownik nie widzi ciśnienia w układzie bo niema czujnika nawet.Andi pisze:Najbardziej prawdopodobne wydaje mi sie ze pompa tak długo pompuje bo nie umie wytworzyć ciśnienia w układzie i komputer odłącza wtedy zapłon.
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala
Problem rozpoznany, przez te minusowe temperatury olej był na tyle gęsty że nie bylo odpowiedniego smarowania... w efekcie zerwało pasek rozrządu i silnik do kapitalki
Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości