zatarty silnik?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

metalizer78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 20:43
Lokalizacja: trzebinia

zatarty silnik?

Post autor: metalizer78 » śr lut 01, 2012 01:08

witam was mam problem jechałem dzisiaj moim golfem 3 1.6benzyna tyle co ruszyłem z pod domu przejechałem jakiś 600metrów kontrolka oleju mi się zaświeciła ale olej miałem bo sprawdziłem przed jazdą no i jechałem na 3biegu poczułem takie hamowanie auta usłyszałem bum takie delikatne pod maską no i silnik mi się wyłączył próbowałem go odpalić i kręci ale nie odpala i podczas tego kręcenia kontrolka oleju mi gaśnie rocznik auta mam 1996 55kw.obawiam się że chyba zatarłem silnik ale proszę o jakieś podpowiedzi w każdym razie silnik jest suchy i olej jest rano jeździłem było ok teraz na wieczór chciałem jechać i takie cos mi się przydarzyło podejrzewam że to przez te mrozy



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

zatarty silnik?

Post autor: Johnatan » śr lut 01, 2012 02:17

Czy rozrusznik obraca silnikiem? Tak? silnik nie jest zatarty
Jak rozrusznik nie jest wstanie obrucić silnikiem to silnik jest zblokowany przez coś.
Silnika nie jesteś w stanie zatrzeć gdy ma olej, lub miał go chwilę temu.

Sprawdzić pasek rozrządu. według mojego węchu :bigok: mozesz sprawdzić pasek rozrządu, zgiął sie zawór, silnik kręci ale bez zaworków i synchronizacjiii ni uja nie odpali ;) choć ta kontrolka oleju mi tu coś sprawę psuję... mówisz że silnik suchy, czyli nie pękło nic z olejem związane, może coś nie tak z pompą oleju. Sprawdz ten rozrząd bedziemy już mieli coś wykluczone.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

zatarty silnik?

Post autor: Lucki » śr lut 01, 2012 10:39

Dokładnie jak kolega wcześniej napisał. ja także stawiam na pasek. Podobny problem przerabiałem na a4 kilka lat temu z moim byłym Rp :-)


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

metalizer78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 20:43
Lokalizacja: trzebinia

zatarty silnik?

Post autor: metalizer78 » śr lut 01, 2012 12:57

popatrzyłem dzisiaj na pasek rozrządu i rzeczywiście jest luźny i schodzi z zębatek obawiam się czy na wałku rozrządu panewki mi nie chwyciło jak tak to silnik szrot tyle że kręci przy zapalaniu



metalizer78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 20:43
Lokalizacja: trzebinia

zatarty silnik?

Post autor: metalizer78 » śr lut 01, 2012 18:54

Pasek mi zerwało i mam takie pytanie czy silnik 1.6benzyna 55kw.AEE są silnikami kolizyjnymi czy też nie?proszę o szybka odpowiedź



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

zatarty silnik?

Post autor: piteR-ek » śr lut 01, 2012 19:59

Jak najbardziej kolizyjne kolego, pewnie wygięło zawory



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

zatarty silnik?

Post autor: Johnatan » czw lut 02, 2012 00:16

piteR-ek pisze: zawory
Nie bój nic! nic złego sie nie stało. ściągamy głowice i nie wymieniamy zawory tylko zawór.. czasami tylko jeden sie zegnie, moze akurat jeden 25zł uszczelka, nowy rozrząd i silnik chodzi. lepsze to niż jakieś niepewne ścierwo które jest jak nooowe! a za miesiąc oleje zeźre


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

zatarty silnik?

Post autor: piteR-ek » czw lut 02, 2012 17:07

No i obowiązkowo popychacze, lub te sztuki na których pogieło zawory



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

zatarty silnik?

Post autor: Johnatan » pt lut 03, 2012 00:47

Zależy, my przy takich starociach jak zegnie 1-2 zawory i idzie ręką zawór wyciągnąć z głowiny to tylko wymieniamy i docieramy zawór i wszystko jest git..


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

zatarty silnik?

Post autor: jhosef » pt lut 03, 2012 10:27

Jak się jeździ bez ciśnienia to tak bywa. Silnik może nie jest zatarty na amen ale jest przytarty.

Kontrolka ciśnienia w MK3 nie pokazuje stanu oleju a ciśnienie!!!
Oczywiście jak nie ma oleju to i ciśnienia nie ma.

Pali się lampka - gasimy od razu a nie jedziemy na pałę. Wybaczyć niezgaszenie można tylko jeśli od pracy silnika zależało nasze życie np przy wyprzedzaniu.
Zanim zaczniesz się zastanawiać nad robotą tego silnika to zobacz czy wałek rozrządu się obraca. Bo to może on pierwszy się zatarł i puścił przez to pasek.
To takie gdybanie ale moim zdaniem możesz się rozglądać za silnikiem.



metalizer78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 20:43
Lokalizacja: trzebinia

zatarty silnik?

Post autor: metalizer78 » pt lut 03, 2012 23:08

mam już przyczynę uszczelka mi walnęła pod głowicą i płyn dostał się do oleju mój błąd że sobie tego nie sprawdziłem no cóż tak bywa ma kolega jhosef rację zatarł mi się wałek rozrządu ale nie muszę całego silnika wymieniać tylko muszę załatwić inną głowicę z wałkiem rozrządu i dwa zawory mi skrzywiło ciśnienie oleju jest więc dół silnika jest ok pierścienie też są w porządku rozrząd i tak miałem zmieniać teraz na dniach a głowicę i tak bym musiał planować tak że do tego wszystkiego doszedł mi wydatek na inną głowicę gdyby nie mróz to podejrzewam że nie chwyciło by mi tego wałka tak od razu bo prawdopodobnie chwyciło mi w kanaliku olejowym no ale widocznie stało się tak a nie inaczej w oleju mam kawę z mlekiem pól silnika mam do roboty już sobie go powoli remontuje z moim znajomym mechaniorem



Szybki5151
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn maja 30, 2011 20:52

Re: zatarty silnik?

Post autor: Szybki5151 » sob lut 04, 2012 15:08

jhosef pisze:Jak się jeździ bez ciśnienia to tak bywa. Silnik może nie jest zatarty na amen ale jest przytarty.

Kontrolka ciśnienia w MK3 nie pokazuje stanu oleju a ciśnienie!!!
Oczywiście jak nie ma oleju to i ciśnienia nie ma.

Pali się lampka - gasimy od razu a nie jedziemy na pałę. Wybaczyć niezgaszenie można tylko jeśli od pracy silnika zależało nasze życie np przy wyprzedzaniu.
Zanim zaczniesz się zastanawiać nad robotą tego silnika to zobacz czy wałek rozrządu się obraca. Bo to może on pierwszy się zatarł i puścił przez to pasek.
To takie gdybanie ale moim zdaniem możesz się rozglądać za silnikiem.
Ja mam problem właśnie z tą kontrolką . Jakiś czas temu wymieniłem czujnik ciśnienia oleju , bo stary lał strasznie i po wymianie gdy silnik się nagrzeje i obroty spadają do ok 800 rmp. to zapala się kontrolka , ale po dodaniu gazu znika . Trochę to jest irytujące , ale już nie zwracam uwagi , bo nie widać żadnych skutków ubocznych i wydaje mi się ,że to raczej wada czujnika , ale sam nie wiem .



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

zatarty silnik?

Post autor: jhosef » sob lut 04, 2012 17:06

Szybki5151, zmierz ciśnienie to bedziesz wiedział



Prysiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 11:53

zatarty silnik?

Post autor: Prysiek » pt lut 10, 2012 20:41

co do czujnika, zmień na mniej bar... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=87092" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości