Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
Witam. Proszę o wskazówki co można zrobić z moim problemem. Jak auto jest zimne to przy zapalaniu trzeba dodać gazu i trzymać gaz aż do osiągnięcia temp. ok 60 st. W przeciwnym wypadku auto zaraz gaśnie. Po osiągnięciu ok. 50 st. można puścić gaz ale wtedy obroty falują. Gdy auto ma ok. 70st chodzi idealnie. Na ciepłym silniku pali na dotyk bez gazu. Przepustnicę wyczyściłem. Podmieniłem też czujnik temp. cieczy. Co prawda też miał żółtą obwódkę ale miał troszkę inną konstrukcję (lekko przeciekał płyn). Po podmianie objawy takie same. Proszę o wszelkie porady.Silnik 1.6 AEE. Co prawda mam założone LPG ale problemy występują jak jeszcze autko nie zdąży się przełączyć. Dodam, ze komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
A w blokach pomiarowych na komputerze jaka temperatura była pokazywania ? Zgoda jest z tymi na wskaźniku? Czujnik może być uszkodzony i przekłamuje komputer przez co też nie działa ssanie na zimnym silniku... Na forum było w jaki sposób sprawdzić czujnik temperatury za pomocą miernika (multimetru). Spróbuj zimne autko odpalić z odłączoną wtyczką od czujnika temperatury i zobacz jak będzie się zachowywał
Mój GolF Mk3 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=503143
Re: Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
Kurcze szukam już prawie pół godz. i nie znalazłem jak mam sprawdzić ten czujnik multimetrem. Jedyne wartości jakie udało mi się znaleźć to dla silnika ABU (zimny 2-3 ohm, ciepły 200-300ohm). Chciałbym jutro z rana porównać wyniki ze wskaźnika na desce z tymi w VAG-a oraz osobno multimetrem zmierzyć czujnik dlatego proszę o podanie jak to mam zrobić (chodzi o pomiar multimetrem). A czy czujnik temp. zasysanego powietrza też może być przyczyną problemów (jeśli tak to jakie ma mieć parametry. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
Coś słabo szukałeś http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=88981
Mój GolF Mk3 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=503143
Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
ja czysciłem czujnik temp zasysanego powietrza bo cały w oleju był i prawa była.
Re: Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
Dopiero dzisiaj znalazłem trochę czasu żeby coś pogrzebać przy aucie. W tygodniu przed każdym wyjazdem trzymałem auto na gazie tak z 3 minuty, aż się zagrzał i dało się jeździć. Kabel do kompa dostanę dopiero dzisiaj wieczorem, tak więc bloki pomiarowe sprawdzę dopiero jutro. Mierzyłem rezystancję czujnika temp. cieczy i jest ok. Wyciągnąłem czujnik temp. powietrza i mam go w domu. Ma on 4 piny. Jak mierzę na 1 i 2 to wyskakuje mi temp 70 st., a jak na 1 i 4 20 st. (odczyty porównuję z tej samej tabelki co do czujnika cieczy). Na których w końcu pinach mierzy się rezystancję bo na forum znalazłem nieścisłe podpowiedzi?
Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
poczytaj ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=297690
zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
Re: Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
Witam. Jakoś nie było czasu grzebać przy Golfie ale dzisiaj podmieniłem zawór odpowietrzania, który opisano linku powyżej. Kupiłem używany zawór pomimo tego, że byłem nastawiony raczej sceptycznie to tego rozwiązania problemu. No niestety to nie to.Może ktoś rozwiąże problem jak podam dane z odczytu programem vag-com. 1 pomiar na zimnym silniku, na dworze temp.ok. 8 stopni ( temp. płynu= 5stopni, temp.na czujniku powietrza -40stopni), 2 pomiar na rozgrzanym silniku do temp. 90stopni (temp. płynu 15 stopni, temp. pow. 80 stopni). Już nie wiem co mam o tym myśleć. Wpierw pomiar wskazuje na uszkodzony czujnik temp. powietrza, a potem na czujnik temp. płynu. Wie ktoś o co chodzi?
Re: Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
Byłbym zapomniał. Na kompie miałem takie błędy:
609 Wyjście zapłonu 1
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
282 Regulator położenia przepustnicy-V60
obwód przerwany
Dodam, że auto było odpalane na wyjętej wtyczce z czujnika temp. płynu, oraz na zdjętym filtrze powietrza ( gdy auto było zapalone to czyściłem przepustnicę specjalnym środkiem). Martwi mnie ten błąd o regulatorze ale przecież czujniki też pokazują nie tak jak mają.
609 Wyjście zapłonu 1
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
282 Regulator położenia przepustnicy-V60
obwód przerwany
Dodam, że auto było odpalane na wyjętej wtyczce z czujnika temp. płynu, oraz na zdjętym filtrze powietrza ( gdy auto było zapalone to czyściłem przepustnicę specjalnym środkiem). Martwi mnie ten błąd o regulatorze ale przecież czujniki też pokazują nie tak jak mają.
Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
silnik mam inny, problem wlasciwie identyczny.
Jedyna roznica taka, ze u mnie wystarczy nieco nizsza temp zeby silnik trzymal obroty..
Szukam lewego powietrza.. Nie mam pomyslu co moze byc?
Jedyna roznica taka, ze u mnie wystarczy nieco nizsza temp zeby silnik trzymal obroty..
Szukam lewego powietrza.. Nie mam pomyslu co moze byc?
Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
krzychod jeżeli nie możesz odpalić autka bez dodawania gazu albo gaśnie jak go nie dodasz to na 100% silniczek krokowy w przepustnicy -element niewymienny w AEE.
co do błędu V60 to sprawdź instalację, przeczyść styki we wtyczce przepustnicy - jak nie pomoże to przepustnica do wymiany.
A co do czujników temperatury to VAG-COM ma tak że czasami zamienia wartości. U mnie jest tak, że zasysane ma 70-80, a temp silnika 10 w zależności od temp. otoczenia.
co do błędu V60 to sprawdź instalację, przeczyść styki we wtyczce przepustnicy - jak nie pomoże to przepustnica do wymiany.
A co do czujników temperatury to VAG-COM ma tak że czasami zamienia wartości. U mnie jest tak, że zasysane ma 70-80, a temp silnika 10 w zależności od temp. otoczenia.
zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
Re: Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
To mnie zmartwiłeś. Ale czy jak silniczek krokowy padnie to obroty nie powinny falować zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku? Przypominam, że jak silnik się zagrzeje to wszystko jest ok.
Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
mam identyczne problem tylko ze jak odpale przelacze na gaz wszystko wpozadku problem twki tylko na benzynie, musze 3ma cnoge na gazie jezeli na gazie wszystko ok to silinczek krokowy odpada?? co to mozebyc ??
Re: Dodawanie gazu przy zapalaniu, na zimnym gaśnie
Niestety tak jest w tym silnikukrzychod pisze:To mnie zmartwiłeś. Ale czy jak silniczek krokowy padnie to obroty nie powinny falować zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku? Przypominam, że jak silnik się zagrzeje to wszystko jest ok.
zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości