GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: Tomaso007 » czw gru 15, 2011 01:45

Panowie, problem jest. :grrr:

Mój Golf 2 z silnikiem 2E (wszystko z dawcy mk3 GTI Edition) na benzynie jak jest zimny chodzi równo ale na b.wysokich obrotach a gdy się rozgrzeje obroty mu spadają ale silnikiem szarpie, pracuje nierównomiernie, obroty skaczą jak pajace.
Natomiast na lpg jak jest zimny(jak się jeszcze mocno nie rozgrzeje) to chodzi równo w zasadzie tj. powinien ale gdy się rozgrzeje to też chodzi na wysokich. Aby zmniejszyć mu obroty podkręcam śrubę od lpg, tą między mixerem a parownikiem.
Niestety co za tym idzie zmniejszam mu dawkę lpg i nie ma kopyta takiego jakie powinien mieć. Dodam jeszcze, że używam benzyny do rozruchów no i czasami jak chcę 'depnąć'. Na początku miesiąca zalałem jakieś ok 15 litrów i starczyło mi to na ok 1,5 tygodnia tylko na same rozruchy no i czasem (przy wyższych obrotach) mu depnąłem ale na krótkich odcinkach i naprawdę sporadycznie.Auto na benzynie nie kopci. Podpiąłem go pod vaga-brak błędów.. Co jest??? Lambda i krokowiec???!!! Pomocy!! Już nie mam sił na niego..
Jeździ bo jeździ ale inaczej sobie to wszystko wyobrażałem z tym silnikiem jeszcze przed swapem...!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: Paweł Marek » czw gru 15, 2011 13:39

dokładnie poszukaj dziury w dolocie plus serwo odma i węzyki podciśnieniowe , sprawdź ustawienie rozrządu i ustawienie zapłonu, sprawdź podstawowe ustawienie przepustnicy oraz przepływomierz. Wszystko opisane szczegółowo na forum porób to i pytaj jeśli nie pomoże. Lambdę , czujniki temperatury i krokowiec na tym etapie zostaw w spokoju sa mało podejrzane.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: nurek20 » czw gru 15, 2011 15:00

Witam
dołączę się do tematu ponieważ mam podobny problem
U mnie szczególnie na zimnym silniku skaczą obroty i dymi na czarno sprawdzałem juz przepływomierz czujnik temperatury sonde lambda, wymieniony przekaźnik 30 ponieważ podawał niestabilne napięcie na kompa podpiełem pod vag i zauważyłem ze po puszczeniu gazu tps pokazuje 3 stopnie otwarcia a czasem zero jak jest na zero to obroty nie skaczą silnik pracuje ok (jednynie rozgrzany) na zimnym nie da się jechać czasem bywa tak że trzymając gaz do dechy jedzie sie na pierwszym biegu 20 i szybciej się nie da
Jedyne czego nie sprawdzałem to ustwienie zapłonu!
Na Lpg bo też posiadam 2gen mixer na krokowcu beź srub mieszanka regulowana przez lambde i tps (Lovato parownik, centalka autronic al700)
jest wszystko ok czasem obroty potrafią skakać jak tps zatnie się na 3 stopniach
Ale nie mam pomysłu co z zimnym rozruchem poprostu masakra dymi na czarno telepie jak traktorem....
Ps reset kompa robiony przez odpinanie czujnika temperatury i przygazowanie do 3000-3500 potem nagrzewnaie na benzynie do załączenia wiatraka dalej pupa



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: Paweł Marek » czw gru 15, 2011 21:11

Reset w tym wtrysku nie działa, zainteresuj się dokładniej tym TPS-em mierząc mu napięcia przy ręcznym uchylaniu na włączonym zapłonie, sprawdż ustawienie przepustnicy (pisałem to tez wyżej), sprawdź czy linka gazu nie jest za bardzo napięta i stąd zawieszanie się przepustnicy, i sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Jeśli piszesz że sprawdzałeś przepływomierz to od razu napisz czy napewno znasz metodę na to bo jest mocno podejrzany, łącznie z czujnikiem temperatury powietrza


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: nurek20 » czw gru 15, 2011 22:42

Kolego rozmawialismy dużo w tym wątku http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=427197" onclick="window.open(this.href);return false; :)
Apropo przepływki mierzyłem na pinach tak jak w temacie łacznie z czujnikiem temperatury zassyanej i wszystko ok czujnik plynu 4 pin w normie po wymianie na febi blistein
temperatura na blacie 90 stopni nagrzany sonda lambda oscyluje prawidłowo pod vag comem i na mierniku
TPS sie zainteresuje ale zauważyłem że on ma duży wpływ na obroty które nie falują
Ale na przykład nie umiem wyjasnić tego jak nagrzeje samochód który dalej się telepie obroty falują gaszę go wyjmuję przekaźnik 30 wkładam go i jest dobrze poprostu nie mam pojecia... nie działa mi to na zimnym telepie go jak niewiem
Jak masz chceć podyskutować na temat tego digifanta i uda się rozwiązać moj problem to jestem skłonny wsiać pojechać i przywieźć ci do Biertowić skrzynkę piwa :D\
Podsumowując
Przepływomierz sprawny
TPS do przejrzenia łącznie z uchyleniem i linka gazu (jak rozumiem cienki papierek to szczelina jaka powinna być na przepustnicy) mam też szczelinomierze mogę nimi sprobować?
Czujnik temperatury ok zgodne oporności przy danej temperaturze
Przekaźnik 30 niewiem tak jak pisałem jak wyjmę na nagrzanym samochodzie wszystko ok po zapaleniu
Przepustnica Wyczyszczona
Kable , Swiece, Nowe
Zapłon nie sprawdzany kopułka wydaje sie ok razem z palcem ale wymienie bo to groszę
Czy są jakieś pomysły?
Może logi porobię w vag comie na zimny i na gorącym


w innym temacie pisałeś
Tuning_Boy_2005, sprawdź regulator ciśnienia benzyny. A co do sondy - konkretnie jak błąd, jeśli napięcie stoi na wysokim czyli 0.8 (współczynnik lambda wyraźnie poniżej 1) to pasuje do uwalonego regulatora bo leje benzyną z powodu nadmiernego jej ciśnienia i ew. przez pękniętą membranę do układu podciśnienia i w dolot

U mnie współczynnik lambda factor jest 0,87 ale jak równo auto pracuje to sonda i na gazie i na pb chodzi
co to za membrana mógłbyś wytłumaczyć ew fote jakąś zapodać
mam jeszcze problem ze brzęczy mi takie coś niebieskiego na weżu podcisnienia po prawej stronie wygdlada na zaworek działający w jedna strone



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: Tomaso007 » pt gru 16, 2011 01:26

Paweł Marek, u mnie w skrzynce nie ma przekaźnika nr 30... :smoke:



nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: nurek20 » pt gru 16, 2011 15:25

Obrazek

To w takim razie co masz w tej pozycji ? jaki przekaźnik chodzi mi o r3 ze zdjecia on odpowiada za sterownie silnikiem zasilaniem ecu


Grzebałem przy samochodzie doszedłem do ładu z tps pierwotnie było tak że napięcie zaczynało sie na 0,65v ale czasami jakby przepustnica cofnęła się milimetr wiecej i spadało do 0.01-0,04 i związane z tym było falowanie obrotów wyregulowałem srubą przepustnicę teraz cały czas jest 0,7v i rosnie płynie w miarę otwierania druga sprawa zrobiłem loga z pracy sondy lambda na nagrzanym silniku po odpaleniu zaczyna ona jakoś pracować po 30sek
tak przynajmniej mi się wydaję obroty praktycznie idealne nie falują szybko opadają
podaję link do loga http://vaglog.rtnet.pl/michal_nurek_66033.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Proszę zeby ktoś zerknąl bo wydaję mi sie ze na zimnym będzie go dalej telepać



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: Tomaso007 » pt gru 16, 2011 17:46

nurek20 pisze:To w takim razie co masz w tej pozycji ?
no właśnie u mnie jest puste pole. Ja mam 2E ale w golfie 2 no i tam nic nie było (był wcześniej gaźnik piertburg 2ee) i jak robiłem swap na 2E to przepiąłem tylko wiązkę silnikową, wyrzeźbiłem inst.na zasilanie pompy w baku i w miejsce R12 dałem przekaźnik od pomp 167 a to miejsce R3 zostało wolne tj było... Rozumiem, że ma tam być przekaźnik 30..??!!!!! :helm:



nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: nurek20 » pt gru 16, 2011 17:50

Wiesz ja mam golf 3 gti z silnikiem takim jak twój to na chłopski rozum wydaję mi się że powinien tam przekaźnik być idz na pierwszy lepszy szrot i wyciągnij u mnie na nim jest napis 30 i tyle ma bodajże 5 pinów od dołu może warto spróbować ?
Zastanawiają mnie dwie kwestie
Jak jest gaźnik to czy na podszybiu jest ecu
Czy w ogóle na gazniku jak jest samochod to ma ecu bo nie mam pojęcia :D
Ale po krótkim zastanowieniu jak robiłeś swapa to i ecu musiałeś z nową wiązką założyć wiec powinien tam być ten przekaźnik
mogę jutro wstawić Ci zdjęcie mojej skrzynki jak wygląda



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: Tomaso007 » pt gru 16, 2011 18:41

nurek20 pisze: Czy w ogóle na gazniku jak jest samochod to ma ecu bo nie mam pojęcia :D

To zależy... Jeśli masz gaźnik Piertburg 2E to nie ma ECU(bo to bardziej gaźnik oparty na mechanicznych rozwiązaniach i dlatego mniej awaryjny) a jeśli przeklęty gaźnik Piertburg 2EE to już jest ECU, bo to jest niby ECOTRONIC - elektroniczny gaźnik sterowany komputerkiem.
nurek20 pisze:Ale po krótkim zastanowieniu jak robiłeś swapa to i ecu musiałeś z nową wiązką założyć wiec powinien tam być ten przekaźnik
mogę jutro wstawić Ci zdjęcie mojej skrzynki jak wygląda
Oczywiście, cała wiązka jest zmieniona od trójki ale TEN przekaźnik 30 nie jest przecież wszczepiony w wiązkę tylko w skrzynkę bezpieczników, która jest taka sama jak w mojej 2ce (jest już po 89r. - więc bez problemu wiązkę się przepięło). Poprostu myślałem, że wystarczy wiązkę przepiąć i tyle a tu jeszcze ten przekaźnik..poprostu nie wiedziałem i przeoczyłem go. Gdy go wstawię - napisze jak będzie się zachowywał.
Dokładam fajny opis przekaźników i bezpieczników.. :helm: Obrazek
Ostatnio zmieniony pt gru 16, 2011 22:51 przez Tomaso007, łącznie zmieniany 1 raz.



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: Tomaso007 » pt gru 16, 2011 19:20

U mnie skrzynka z przekaźnikami wygląda tak:
Obrazek
Paweł Marek, czy czegoś brakuje???

W wiązce od 3ki był doczepiony przekaźnik 31, który doczepiłem na górze skrzynki. Czy muszę wstawić przekaźnik nr 30 w 3-cie pole???? :? :-(



nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: nurek20 » pt gru 16, 2011 19:41

Kolego u mnie to tak wygląda Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: Paweł Marek » pt gru 16, 2011 22:00

nurek20, to zależy od rocznika z którego masz skrzynkę, po sierpniu 89 jest to samo co golf III, przekaźnik w pozycji R3, w starszych nie wiem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

GTI motor 2.0 2E Problemy z pracą silnika.

Post autor: nurek20 » pt gru 16, 2011 22:05

To wydaje mi się że kolega powinnien go tam mieć
A czy ty zerkałeś na moje logi ? winne było ustawienie przepustnicy obroty nie falują ale dalej mi zalewa na zimnym
czy żeby sprawdzić regulator mam zdjąć wężyk podcisnieniowy z sąccego i obserwować czy wacha nie idzie ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości