Czasami nie zapala - chyba 'reset' pomaga

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Czasami nie zapala - chyba 'reset' pomaga

Post autor: sekol » pn wrz 19, 2011 22:28

Zwykle zapala w sekundę, ledwo przekrecę kluczyk. Raz na tydzień średnio nie zapala. Zauważyłem następującą prawidłowość - kręcę aż do padu akumulatora, zegary sie zeruja, alarm kwęka. Jak dam odpocząć parę minut akumulatorowi to resztką sił zapali. Dzisiaj po kilkunastu probach odpialem klemę i po założeniu z powrotem odpalił.
Czy jest możliwe, że coś pod prądem "trzyma" np. jakiś przekaźnik i dopiero 'reset' to zwalnia i pozwala na rozruch?

Silnik ABD, bez immo, założony gaz (na gazie też nie odpala chociaż nie wiem czy ta opcja w ogole dziala). U mechanika vag, sprawdzone kable, świece, kopułka wszystko ok. Czujnik temperatury wymieniony na nowy, po przekręceniu stacyjki słychać z tyłu pompę paliwa przez chwile. Durna usterka bo jak podjeżdżam do mechanika to jest ok. Jak to diagnozować gdy nie odpale i jestem sam gdzieś na parkingu?



sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Czasami nie zapala - chyba 'reset' pomaga

Post autor: sekol » wt wrz 20, 2011 08:14

No i nie odpalił :-) Odłączenie akumulatora nie pomogło tym razem. Wydaje mi się ze benzyne troche czuć po otwarciu maski. Mozna jakos samemu sprawdzic czy jest iskra podczas krecenia?

Przeszukalem forum:
- po dluzszym kreceniu wykrecic swiece i sprawdzic czy jest mokra, jesli pompa podaje paliwo to powinny byc zalane?
- wpiac zapasowa swiece w przewod idacy od cewki i polozyc ja gdzies na silnik i tak sprawdzac czy jest iskra - tutaj mam obawy bo gdzies mi sie obilo o uszy ze sie tak nie powinno robic?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Czasami nie zapala - chyba 'reset' pomaga

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 20, 2011 08:39

można tylko krótko, tyle żebyś zobaczył czy iskra skacze, a jeśli popatrzy osoba wprawna to od razu oceni czy iskra nie jest słaba


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Czasami nie zapala - chyba 'reset' pomaga

Post autor: sekol » czw wrz 22, 2011 20:55

Wypialem wtyczki z cewki, halla i spryskalem jakims preparatem do stykow. Zmienilem kabel wn (ma moze 10tys/km ) idacy z cewki do kopułki na stary, taki z którym 7 lat temu kupilem auto i odpukac jest ok :-)
Może czasami warto zacząć od takich podstaw zamiast rzucac sie na wymiane cewki czy halla :-) Mam nadzieje, że do wątku nie będę wracał


No i problem powrócił - natomiast znalazlem rozwiazanie, w momencie gdy nie zapala wypinam/wpinam wtyczkę na aparacie zapłonowym. Po tym zapala od pierwszego razu (sprawdzone kilka razy). Wtyczka czysta, potraktowalem ja preparatem do stykow tak ze chyba styk na niej jest ok.
Czy czujnik halla moze sie "zawiesic" i takie rozlaczenie z pradu go "odwiesza"? Moze ktos sie spotkal z taka dziwna awaria



sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Czasami nie zapala - chyba 'reset' pomaga

Post autor: sekol » śr gru 28, 2011 12:02

no i jednak hall - po wymianie zero problemow. mechanik sie troche dziwil bo w wiekszosci jego przypadkow hall wysiadal na full nagrzanym silniku. cos widocznie nie laczylo.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości