1.6 ABU przelewa go

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

1.6 ABU przelewa go

Post autor: evilenko » wt wrz 20, 2011 08:10

Zmień emulację sondy na otwartą/odłączoną.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

1.6 ABU przelewa go

Post autor: KoguT » wt wrz 20, 2011 16:34

evilenko, ale w programie do lpg?



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

1.6 ABU przelewa go

Post autor: evilenko » wt wrz 20, 2011 17:23

Zależy jaką masz centralkę ale w większości przypadków zmienia się to w programie.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

1.6 ABU przelewa go

Post autor: KoguT » śr wrz 21, 2011 07:02

podjade do gazowników i sprawdzę



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

1.6 ABU przelewa go

Post autor: KoguT » czw wrz 22, 2011 01:09

bylem u gaziarzy i stwierdzili ze niema sensu podpinac centralki pod interface bo i tak mam zamieniony krokowiec od lpg na zwykla srube.

Po resecie komputera i benzyna i lpg chodza ok. Lecz po jakims czasie problem wraca. Proponowali mi jakies uzadzonko ktore resetuje kompa po odlaczeniu zaplonu ale sie nie zgodzilem na montaz. .
Juz sam niewiem co jest grane. Czujnik temp nowka. Sonda nowka i dalej pupa



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

1.6 ABU przelewa go

Post autor: evilenko » czw wrz 22, 2011 08:40

Co za kolesie. To, że problem znika po resecie a po jakimś czasie wraca oznacza, że gaz jest winny całej sytuacji i nie musisz nic innego zmieniać, na razie już nic nie kupuj. Komputer od benzyny łapie błędy podczas pracy na gazie. U mnie podobne objawy były, gdy miałem emulację na masę albo źle ustawiony przebieg emulacji. Z tego co piszesz wynika, że masz/miałeś instalację II generacji, którą poprzez zastąpienie krokowca registrem uwsteczniono do I generacji. Pisałeś, że nazywa się Twoja centralka to V-max, jest to produkt firmy Lecho. Z instrukcji, którą znalazłem tutaj http://www.lecholpg.pl/?act=produkty&pid=vmax" onclick="window.open(this.href);return false; wynika, że u Ciebie emulację zmienia się w programie. Najlepiej powiedz gazownikom, żeby się nie mądrzyli tylko zmienili tą emulację. Jak tego nie zrobią to szukaj innych albo np zrób/zamów sobie kabel i nie dość, że sam rozwiążesz problem to będziesz mógł samodzielnie zmieniać inne ustawienia. Patrzyłem na ten program i wydaje się dość przyjazny.

To rozwiązanie, które proponowali usunęło by część problemów ale ma też swoje wady (tu jest sporo o tym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44833" onclick="window.open(this.href);return false;). Poza tym nie trzeba nic montować i płacić za to gaziarzom. Wystarczy, że kilka cm przed kompem od benzyny przetniesz kabel ze stałym plusem i tą część, która będzie od strony kompa połącz z plusem po stacyjce. Wtedy po każdym wyłączeniu silnika będzie następować reset ECU. Więcej info znajdziesz oczywiście na forum ale to rozwiązanie potraktuj jako ostateczność.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

1.6 ABU przelewa go

Post autor: KoguT » czw wrz 22, 2011 11:05

czyli emulacje mam zmienić na masę czy na otwartą?



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

1.6 ABU przelewa go

Post autor: evilenko » czw wrz 22, 2011 13:17

Najlepiej byłoby ustawić otwartą/odłączoną, masa to zło.



Awatar użytkownika
Prezeslaw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt lis 14, 2017 20:02

Re: 1.6 ABU przelewa go [2.0 115 KM]

Post autor: Prezeslaw » pn gru 04, 2017 22:18

Cześć Wszystkim. Po przeczytaniu regulaminu i przeszukaniu forum znalazłem ten wątek i jest chyba najbliższy moim problemom, więc dopisuję się do tematu:

Mam Golfa Mk 3 2.0 115 KM z gazem II gen., przerobionym na śrubę. Na gazie jeździ całkiem ładnie i pracuje równo. Na benzynie za to przelewa. Resety komputera nie pomagają nawet na chwilę. Buja budą, kopci na czarno, etc. Odpala czasem chętniej, czasem mniej chętnie, potrafi zgasnąć po odpaleniu, ale potem, jak załapie już wolne obroty, to są. Chociaż jak dodam dużo gazu i odpuszczę, to obroty spadają i potrafi nawet zgasnąć (to akurat dzieje się też na gazie). Wyczyściłem silnik krokowy od benzyny, ale nic to nie dało. Może ktoś zetknął się z problemem? Będę wdzięczny za pomoc.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

1.6 ABU przelewa go

Post autor: KoguT » pn gru 04, 2017 23:30

Sprawdź czujnik temperatury. Później sprawdź sondę. A jak to nie pomoże to podmień krokowca.

Ja dałem sobie spokój z ABU i swapowałem na ABA w czystej PB :helm:



Awatar użytkownika
Prezeslaw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt lis 14, 2017 20:02

Re: 1.6 ABU przelewa go

Post autor: Prezeslaw » wt gru 05, 2017 00:20

Jestem zupełnie nowym "golfowiczem". Gdzie znajdę ten czujnik? [edit] Czy chodzi o czujnik temperatury powietrza dolotowego? Silnik mam chyba 2.0E [/edit] Dodam tylko, że wskaźnik temperatury raczej działa, chociaż widać po nim, że czeka mnie wymiana termostatu, bo nie chce się nagrzać powyżej 70 stopni. Podpiąłem VAGa i jedynym, szybko powracającym błędem, jest sporadyczny błąd czujnika spalania stukowego.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

1.6 ABU przelewa go

Post autor: KoguT » wt gru 05, 2017 18:13

Czujnik temperatury znajduje się na króćcu płynu chłodzącego wychodzącym z głowicy w kierunku przodu. Ma on 4 piny. Dwa podają wskazania na licznik a dwa do ECU.
Jeśli masz dostęp do VAGa to podepnij, odpal samochód i sprawdź czy wskazania temperatury na liczniku pokrywają się z tymi które pokaże VAG.

Dziwna sprawa z tym stukowym. Sprawdź ustawienie rozrządu czy na bank jest ok bo przy przestawionym podczas dodawania gazu mogą powstawać stuki. Przetestowałem to na moim 2.0 ABA.
Jeśli rozrząd jest ok to wymień czujnik spalania stukowego. Tylko pamiętaj o dokręceniu go dokładnie na 20Nm kluczem dynamometrycznym.



Awatar użytkownika
Prezeslaw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt lis 14, 2017 20:02

Re: 1.6 ABU przelewa go

Post autor: Prezeslaw » wt gru 05, 2017 20:08

Mam właśnie problem z odczytem wartości na żywo przez VAGa. Chciałem sprawdzić odczyty z przepływki. Błędy sczytuje ładnie, ale jak klikam "Readiness", to wywala komunikat, że moje auto nie jest przystosowane do takiego odczytu. Mogę też zmierzyć coś multimetrem, jak to coś da. Trochę poczytałem już tutaj:

https://www.golf3.pl/silniki-benzynowe- ... 29342.html

Rozrządu sam chyba nie jestem w stanie sprawdzić. Chociaż mogę usiąść z komputerem i zobaczyć, czy przy dodawaniu gazu pojawia się błąd.
A tak w ogóle, to dzięki za odzew i pomocną dłoń.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

1.6 ABU przelewa go

Post autor: KoguT » śr gru 06, 2017 21:50

Ale po co Ci temperatura z przepływki?
Wyskakuje komunikat nie masz pełnej wersji VAGa.
Temperaturę płynu odczytałeś na VAGu?
Tutaj masz wskazówki:
https://www.youtube.com/watch?v=z2DkLoC3XNw" onclick="window.open(this.href);return false;
Wchodzisz w Engine, później w Meas Blocks, ustawiasz grupę 007
i pierwsze od prawej to temperatura wody a drugie od prawej to temperatura powietrza zasysanego.

Pierwsza operacja jaka byłą na filmiku to sprawdzenie czujnika płynu chłodniczego podającego na licznik.
Obie temperatury płynu powinny mieć zbliżoną wartość.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości