Kontrolka oleju

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Resterwers
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50

Kontrolka oleju

Post autor: Resterwers » pn sie 22, 2011 13:37

Witam.

Mam Golfa 3 od pewnego czasu i przyznam szczerze, że trochę zaniechałem sprawdzanie oleju. Na szczęście w porę się zorientowałem ale może zaczne od początku. Zaraz po kupnie czasami zdarzało mu się zaraz po przejechaniu kilkuset metrów od odpalenia sygnalizować coś odnośnie oleju. Problem był o tyle dziwny, że pojawiała się kontrolka wraz z dźwiękiem ale po 2-3 sekundach ustawało. Taki dziwny objaw miałem może 5 razy. Sprawdzałem olej i było do górnej kreski. Po przejechaniu ok. 700-800km zajrzałem ponownie pod maskę i sprawdziłem olej no i niestety okazało się, że z maksimum zrobiło się mniej niż minimum. Chciałbym zapytać się czego to może być wina? Silnik wg. licznika ma 180 przebiegu ale nie jestem w stanie powiedzieć, czy ktoś tam przy nim nie kręcił. Prawdopodobnie wlany jest półsyntetyk (nie jestem pewien) ale w takiej sytuacji zastanawiam się czy nie zmienić oleju na pełny minerał.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kontrolka oleju

Post autor: Qto » pn sie 22, 2011 14:16

Resterwers pisze:Po przejechaniu ok. 700-800km zajrzałem ponownie pod maskę i sprawdziłem olej no i niestety okazało się, że z maksimum zrobiło się mniej niż minimum.
Rozumiem, że poczekałeś aż olej spłynie do miski ??
Resterwers pisze:Chciałbym zapytać się czego to może być wina?
jeżeli nie ma wycieków to silnik raczej kwalifikuje się do remontu
Resterwers pisze:Prawdopodobnie wlany jest półsyntetyk (nie jestem pewien) ale w takiej sytuacji zastanawiam się czy nie zmienić oleju na pełny minerał.
Skoro nie wiesz jaki jest olej to powinieneś zacząć od jego wymiany...i filtra...tylko nie minerał jak sugerujesz a półsyntetyk
Obserwuj co się dzieje, kontroluj poziom oleju...obadaj czy wycieków nie ma...no i ciśnienie też można zmierzyć.

Poszukaj tematów o kontrolce oleju - cała masa tego na forum. O ubytkach oleju też poszukaj...nie ma sensu rozpisywać się setny raz na ten sam temat.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kontrolka oleju

Post autor: miś fazi » pn sie 22, 2011 14:19

zacznij od sprawdzenia uszczelniaczy zaworów , jeśli są w kiepskim stanie to olej niestety będzie brał , zobacz czy po dłuższym postoju jak go zapalisz , nie puści z ruru dymu , jeśli tak to prawdopodobnie uszczelniacze kończą żywot



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kontrolka oleju

Post autor: Paweł Marek » pn sie 22, 2011 14:24

Resterwers, mechanik - pomioar ciśnienia oleju na koniecznie w pełni rozgrzanym silniku na wolnych i przy 2000 obrotów. To ci daje wiedze czy autem można bezpiecznie jeździć czy nie bo smarowanie za słabe. Potem reszta diagnostyki - sprężanie głównie i wówczas decyzja co naprawiasz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Resterwers
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50

Kontrolka oleju

Post autor: Resterwers » pn sie 22, 2011 14:48

Dziękuję za pomoc, postaram się jak najszybciej udać do mechanika bo z tym nie ma żartów. Niestety wydaje mi się, że będzie trzeba wymienić uszczelniacze bo mała chmure za autem przy odpalaniu widać. Jaki powinien być koszt diagnozy i koszt wymiany uszczelniaczy? Pytam żeby się nie wysypać niepotrzebnie.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kontrolka oleju

Post autor: miś fazi » pn sie 22, 2011 14:50

komplet uszczelniaczy to 30 zł , tylko są 7mm i 8 mm , jakie są u Ciebie nie wiem , a koszt robocizny jeśli nie robisz sam to około 200zł m, zależy kto i gdzie



Resterwers
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50

Re: Kontrolka oleju

Post autor: Resterwers » pn sie 22, 2011 14:53

miś fazi pisze:komplet uszczelniaczy to 30 zł , tylko są 7mm i 8 mm , jakie są u Ciebie nie wiem , a koszt robocizny jeśli nie robisz sam to około 200zł m, zależy kto i gdzie
Mogłem to zrobić przy wymianie rozrządu. Cena pewnie byłaby niższa, polak mądry po szkodzie.
a jaka powinna być cena za samą diagnozę, którą opisał Paweł Marek?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kontrolka oleju

Post autor: miś fazi » pn sie 22, 2011 14:59

pomiar ciśnienia , to zrobi Ci każdy kto ma manometr za zgrzewkę , to chodzi o pomiar ciśnienia sprężania , co zaś do pomiaru ciśnienia oleju to tu tak samo potrzebny jest manometr tylko troszkę inny , koszt tego pomiaru też nie wielki



Resterwers
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50

Re: Kontrolka oleju

Post autor: Resterwers » sob sie 27, 2011 00:38

miś fazi pisze:pomiar ciśnienia , to zrobi Ci każdy kto ma manometr za zgrzewkę , to chodzi o pomiar ciśnienia sprężania , co zaś do pomiaru ciśnienia oleju to tu tak samo potrzebny jest manometr tylko troszkę inny , koszt tego pomiaru też nie wielki
Dzisiaj pożyczyłem od znajomego manometr i sprawdziłem ciśnienie na świecach. Wyszło 10-11 co jest dobrym wynikiem :) Co w takiej sytuacji może być przyczyną spalania oleju oprócz uszczelniaczy? Bo żadnych wycieków na silniku nie widać. Po długim postoju (np. na noc) auto ciężko odpala, trzeba chwile nim pokręcić co sugeruje zalewanie olejem bo po jeździe i np. godzinnej przerwie autko pali "od kopa".



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kontrolka oleju

Post autor: miś fazi » sob sie 27, 2011 19:50

zacznij od uszczelniaczy , powinno się poprawic



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Kontrolka oleju

Post autor: majekMK2 » ndz sie 28, 2011 21:24

ja ostatnio robiłem uszczelniacze i od razu lepiej narazie nie pali oleju nie kopci wiec tak jak kolega pisze zrób uszczelniacze pierwsze


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości