Witam.
A więc tak miałem ostatnio przegląd w moim golfie i tylko wjechałem, gościu do mnie że jeden gar nie chodzi jak ma.A auto właśnie przejechało 1200km i spokojnie 150 leciało.Mówię ok sprawdzimy ,odpinamy kable po kolei i faktycznie 4 cylinder nie pracuje na niskich obrotach powyżej 2500 w miarę ok.No to na pierwszy ogień wiadomo kable, świece,kopułka i palec.Po perturbacjach z kopułką ,wyjmowaniu aparatu ustawianiu zapłonu (jakiś aparat z kosmosu )odpalam auto odpinam kable po kolei i super na każdym cylindrze ewidentna różnica w pracy.Zostawiam auto na chodzie i sprzątam graty aż tu nagle słyszę że znowu zaczyna kuleć,No to kable odpinanie i znowu po odpięciu z 4 cylindra żadnej różnicy.Trochę pokombinowałem i pojechałem do domu.Po 30 kilometrowej trasie pod domem mówię sobie jeszcze zajrze i niespodzianka 4 cylinder ewidentnie nie pracuje a 3 ledwo zipie(minimalne różnica w pracy silnika po odpięciu kabla ze świecy czasami jeszcze zdaża się że auto samo przyspiesza(wina gazu najprawdopodobniej).Kompresja mierzona na ciepłym ok na wszystkich cylindrach.Co to jeszcze może być:
-wtrysk nie bo to monowtrysk więc wszystkie cylindry by wariowały
-podstawa wtrysku(wskazywało by na to samoczynne przyspieszanie ale pół roku temu była zmieniana i poza tym tylko na gazie)
-kable świece kopułka palec na pewno nie ,
-czujnik halla w aparacie?????????? miała by na niego wpływ temperatura ?????(pierwsze 2-3 minuty na zimnym wszystko jest ok)
-węże podciśnienia(nie wiem co to i gdzie to ale przewijały się w kilku podobnych tematach miały by wpływ na wszystkie cylindry chyba????)
-pęknięty kolektor ssacy w okolicach 3 i 4 cylindra i w miarę rozgrzewania łapie lewe powietrze ew jakieś uszczelki na kolektorze ssącym????(potraktowałem okolice 4 cylindra lakierem do włosów i czuje lekki wzrost obrotów chyba ale równie dobrze mogą to być omamy jutro spróbuję płynu do czyszczenia hamulców jest bardziej palny).
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły.
Będę naprawdę wdzięczny
Golf Mk3 AAM nie pali na jeden cylinder
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Golf Mk3 AAM nie pali na jeden cylinder
Uzyj zwykłego kosmetycznego dezodorantu. A następnie mam taka propzycję: poniewaz bardzo często odpięcie tylko jednego kab;la zapłonowego nie wpływa na pracę silnika na wolnych w sposób zauważalny, to odpinaj po dwa. Na dwoch silnik powinien pracowac na wolnych, ale jeśli jeden z tych dwóch nie działa to już raczej zgaśnie łatwiej wówczas ocenić czy faktycznie któryś jest niesprawny. Bo moze się okazać że dotychczasowe wnioski sa błędne. Jrest jeszcze opcja złego włożenia aparatu zapłnowego i palec nie trafia w styki - przyjrzał sie temu mechanik konkretnie? Jak jest na LPG a jak na benzynie sa różnice?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Golf Mk3 AAM nie pali na jeden cylinder
masz nieszczelność a sprawdzisz psikając zwykłym plakiem do kokpitów,jeśli zwiększa obroty gdy psikasz w okolice uszczelniacza gumowego pod wtryskiem to masz tego potwierdzenie,walczyłem z identycznym problemem nierównej pracy na biegu jałowym w ABDhanys pisze:Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły.
Będę naprawdę wdzięczny
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Golf Mk3 AAM nie pali na jeden cylinder
@ Dziejo
Sprawdziłem jak mówiłeś po dwa cylindry i faktycznie jakiej kombinacji bym nie zrobił silnik pracuje:-(więc wiem że nic nie wiem.
Z kopułką i aparatem wygląda to tak że mam niepasującą kopułkę a mianowicie w kopułce(wszystkich które przypasowywałem a było ich z 6) jest centymetrowa wypustka która musi wpasować się w wgłębienie w aparacie u mnie problem jest taki ze jezeli zrobie to w ten sposób to nie pasują mi zatrzaski kopułki(mocowania )to raz a dwa silnik nie odpali bo według znaków na rozrządzie i aparacie nie trafi w cykl ,natomiast jezeli zignoruje ten wypust założe na zatrzaski to wszystko się zgadza.Rozrząd był wymieniany 2 tygodnie temu ,od czasu problemów sprawdzony przez 2 mechaników.Psikanie dezodorantem pod podstawe wtrysku żadnych różnic,ale psikanie na kolektor ssący przy 4 cylindrze powoduje minimalny spadek obrotów,jutro wymieniam uszczelke pod kolektorem i zobaczymy co się bedzie działo:-(
Jeszcze jedno gaz czy benzyna chodzi tak samo wiec układ paliwowy sam w sobie nam odpada z listy wątpliwości(aby jedna rzecz pewna).
Sprawdziłem jak mówiłeś po dwa cylindry i faktycznie jakiej kombinacji bym nie zrobił silnik pracuje:-(więc wiem że nic nie wiem.
Z kopułką i aparatem wygląda to tak że mam niepasującą kopułkę a mianowicie w kopułce(wszystkich które przypasowywałem a było ich z 6) jest centymetrowa wypustka która musi wpasować się w wgłębienie w aparacie u mnie problem jest taki ze jezeli zrobie to w ten sposób to nie pasują mi zatrzaski kopułki(mocowania )to raz a dwa silnik nie odpali bo według znaków na rozrządzie i aparacie nie trafi w cykl ,natomiast jezeli zignoruje ten wypust założe na zatrzaski to wszystko się zgadza.Rozrząd był wymieniany 2 tygodnie temu ,od czasu problemów sprawdzony przez 2 mechaników.Psikanie dezodorantem pod podstawe wtrysku żadnych różnic,ale psikanie na kolektor ssący przy 4 cylindrze powoduje minimalny spadek obrotów,jutro wymieniam uszczelke pod kolektorem i zobaczymy co się bedzie działo:-(

Jeszcze jedno gaz czy benzyna chodzi tak samo wiec układ paliwowy sam w sobie nam odpada z listy wątpliwości(aby jedna rzecz pewna).

- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Golf Mk3 AAM nie pali na jeden cylinder
doprowadź aparat zapłonowy do ładu, albo nie masz typowego Boscha tylko jakiegoś francuza albo japończyka bo zdarzają się takie , marek nie pamiętam, i musisz pod ten konkretny aparat kupić kopułkę, albo/i bardziej prawdopodobne masz źle ustawiony aparat, wyjmij i włóż na znaki jak ma być, masz to w każdej serwisówce łatwej do ściągnięcia pokazane z rysunkami jak włożyć aparat, na koniec ustawienie zapłonu lampą stroboskopową, to powinno zlikwidowac problem bo najpewniej wbrew temu co piszesz palec nie trafia w odpowiednim momencie w styki na kopułce. A jeśli już będzie pewność co do aparatu zapłonowego a problem będzie nadal to zwyczajnie masz coś skichane z wtryskiem, pewnie za uboga mieszanka tym zajmiesz się w drugiej kolejności.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Golf Mk3 AAM nie pali na jeden cylinder
Dziejo mam aparat Sagema i kopułka żadna z Golfa nie podchodzi dosłownie.Ale zapłon już jest na 90% w porządku ,ale na chwile obecną diagnoza to poprzecierane węże podciśnienia więc jutro wymieniam wszystkie które dam radę bo wyjdzie taniej niz wymieniać cały aparat a pożniej bedę myślał. 
PS wtrysk odpada bo na gazie jest tak samo
PS2 Sprawdziłem numer na aparacie 050 905 205 B i na necie na polskich stronach ni widu ni słychu

PS wtrysk odpada bo na gazie jest tak samo
PS2 Sprawdziłem numer na aparacie 050 905 205 B i na necie na polskich stronach ni widu ni słychu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości