Brak reakcji na nagłe dodanie gazu (ADY)

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kapibara_v2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 10, 2011 22:46

Brak reakcji na nagłe dodanie gazu (ADY)

Post autor: Kapibara_v2 » śr sie 10, 2011 23:25

Witam,

dość dawno się nie odzywałem, nawet musiałem nowe konto założyć bo do starego nie pamiętałem hasła.

Co do mojego problemu. Mam dwa pytanka:

1. Po dodaniu nagle gazu, obroty nie wzrastają. taki chwilowy brak reakcji połączony z lekkim spadkiem obrotów. Dopiero po chwili silnik zaczyna ciągnąć. Dodam, że przy powolnym dodawaniu gazu wszystko oki. podejrzewam, że to coś z zapłonem. (wymienione: cewka, kopułka, przewody, świece i jakiś czas temu palec)

2. Moje drugie pytanko jest trochę połączone z pierwszym. Doczytałem się, że przy pomocy vaga sie ustawia zapłon w moim autku. Jakoś pozycja 1 i 2 w grupie 7, ale głowy nie dam uciąć. Jednak w moim aparacie zapłonowym są dwa bolce między które wchodzi śruba blokująca aparat. W jaki sposób ja mam ustawić ten zapłon, wyciągając aparat?

No i teraz o czym mówimy: mk3 2.0 ADY



Awatar użytkownika
adamtb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Brak reakcji na nagłe dodanie gazu (ADY)

Post autor: adamtb » czw sie 11, 2011 00:35

ad1-może pompa paliwa nie wyrabia ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Brak reakcji na nagłe dodanie gazu (ADY)

Post autor: Paweł Marek » czw sie 11, 2011 07:27

Kapibara_v2, zapłon ustawia sobie sam sterownik niemasz potrzeby sam tego robić. Musi być sprawny czujnik halla w aparacie zapłonowym a sterownik biorąc pod uwagę impulsy z halla i z czujnika położenia wału sam dobiera wyprzedzenie. Uszkodzenie halla to uniemożliwia wówczas silnik chodzi w trybie awaryjnym łatwym do poznania po tym że ma odcinkę przy ok. 5 tys. obrotów. No i aparat ma być włożony we właściwej pozycji w blok ale nie kręci się nim dla zmiany wyprzedzenia jak w starszych silnikach bez czujnika wału.
Piszesz o Vagu - są jakieś błędy? Bo mnie to wygląda na uszkodzony zespół TPS z nastawnikiem przepustnicy alo przepływomierz- kóry mozna by podmienić na próbę od kogoś.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Kapibara_v2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 10, 2011 22:46

Brak reakcji na nagłe dodanie gazu (ADY)

Post autor: Kapibara_v2 » czw sie 11, 2011 09:08

czyli z zaplonem wszystko jasne. A zapłon sie ustawia na 0? czy na 6 stopni wg kola zmachowego?


co do hala to założyłem stary, ale mam tez nowy. Na błędach jest 515 czyliu czujnik poza zakresem. I nie wiem od czego to od rozrządu czy jak. Coś mi sie sporadycznie pojawia czujnik temp ale nie wiem czy to nie od moich kombinacji.


Tylko jak sprawdzić TPS i przplywomierz bo nie mam pojęcia, a jakiegoś zamiennika nie mam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Brak reakcji na nagłe dodanie gazu (ADY)

Post autor: Paweł Marek » czw sie 11, 2011 09:20

To na razie sprawdź założenie aparatu zapłonowego, zasada jak w starszych silnikach pierwszy tłok u góry i w tym momencie aparat włożyć na znaki. Ecu ustawia na tyle ile trzeba w zaleznosci od obrotów i obciązenia silnika, pewnie na wolnych jest to około 6 stopni.
Błąd halla wychodzi na zgasoznym testuj na włączonym silniku, jesli nadal bedzie to albo masz go do wymiany albo źle włożony aparat. Błędy TPS powinny byc na vagu, co do przepływki też ale jak jest typowe uszkodzenie wynikające ze zużycia to błąd nie bedzie pokazany wprost tylko trzeba zinteropretiować współczynnik lambda jesli jest za wysoki moze być uszkodzony. O tym moze poszukaj i popytaj na dziale diagnostyki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Kapibara_v2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 10, 2011 22:46

Brak reakcji na nagłe dodanie gazu (ADY)

Post autor: Kapibara_v2 » czw sie 11, 2011 09:26

czyli wczoraj zamontowalem oki. ale zastanawia mnie ze nei widzialem zadnego znaku na zamachwym kole przy gmp. boje sie ze cos z rozrzadem jest przestawione. Poszukam jakiejs przeplywki na podmianke moze sie cos uda trafic



Kapibara_v2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 10, 2011 22:46

Brak reakcji na nagłe dodanie gazu (ADY)

Post autor: Kapibara_v2 » czw sie 11, 2011 09:30

a czy przeplywomierze za 180 zl sa cos warte?



Kapibara_v2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 10, 2011 22:46

Brak reakcji na nagłe dodanie gazu (ADY)

Post autor: Kapibara_v2 » wt sie 16, 2011 20:51

Paweł Marek pisze:Uszkodzenie halla to uniemożliwia wówczas silnik chodzi w trybie awaryjnym łatwym do poznania po tym że ma odcinkę przy ok. 5 tys. obrotów

mam odciecie przy 5 tys obrotów, ale silnik chodzi tak jak chodzil. Czy sa jakies objawy pracy w trybie awaryjnym? mozna to gdzies sprawdzic na 100?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Brak reakcji na nagłe dodanie gazu (ADY)

Post autor: Paweł Marek » wt sie 16, 2011 22:00

Tak się dziwnie składa że w tym silniku VAG nie zawsze to pokaże czego nie rozumiem, ale ponieważ awaria jest częsta to myślę że jest uzasadnienie dla podmiany aparatu zapłonowego ze szrotu - najlepiej na próbę z zastrzeżeniem zwrotu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Kapibara_v2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 10, 2011 22:46

Brak reakcji na nagłe dodanie gazu (ADY)

Post autor: Kapibara_v2 » ndz sie 21, 2011 21:47

ty;ko czy to na pewno aparat, skoro halla miałem nowego i to samo się działo. może to ta przeplywka jednak. narazie nauczyłem się z tym jeździć tylko ciekawi mnie jaka jest różnica kiedy nei pracuje na awaryjnym



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości