temperatura płynu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
temperatura płynu
Witam! moje autko to golf mk3 93r 1.4 w dowodzie ma KAT.
Gdy zaczęło się robić ostatnio bardzo gorąco, temperatura płynu w mieście podchodzi mi do 110st, dodam że pół roku temu wymieniany był termostat ( a właściwie wkładany nowy, bo poprzedni właściciel niewiadomo czemu go wyjął) i ciągle musze dolewac płynu chłodniczego, po dłuższych trasach na silniku jest pełno plam, pewnie to płyn chłodniczy, ale po zapachu nie rozpoznałem. Oczywiście na te 110st pomaga odkręcenie na full ciepłego nawiewu, ale litości ile mogę sie smażyć w tym aucie. Czy to wina termostatu (moge wymienić następny, ale stąd pytanie czy w ogóle to trzeba zrobić) czy to może być coś poważniejszego z silnikiem?
Gdy zaczęło się robić ostatnio bardzo gorąco, temperatura płynu w mieście podchodzi mi do 110st, dodam że pół roku temu wymieniany był termostat ( a właściwie wkładany nowy, bo poprzedni właściciel niewiadomo czemu go wyjął) i ciągle musze dolewac płynu chłodniczego, po dłuższych trasach na silniku jest pełno plam, pewnie to płyn chłodniczy, ale po zapachu nie rozpoznałem. Oczywiście na te 110st pomaga odkręcenie na full ciepłego nawiewu, ale litości ile mogę sie smażyć w tym aucie. Czy to wina termostatu (moge wymienić następny, ale stąd pytanie czy w ogóle to trzeba zrobić) czy to może być coś poważniejszego z silnikiem?

temperatura płynu
całkiem prawdopodobne ze to termostat właśnie, zamienniki lubią się dość często niestety psuć..

temperatura płynu
a można wytłumaczyć jak termostat wpływa na to że jest za duża temperatura albo jakies przecieki przy silniku?
w zimie bez termostatu nie moglem osiagnac 80st a teraz nie moge zejsc ze 110st
w zimie bez termostatu nie moglem osiagnac 80st a teraz nie moge zejsc ze 110st

- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
temperatura płynu
Piszesz o plamach na silniku ciśnienie jest za duże więc najpierw zmień korek zbiorniczka jak nie pomoże to termostat
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
temperatura płynu
sprawny sprawny bo jak odrkecam to ciezko i na ciepłym mocno syczy jak sie odkreca.
taki mały OT:
młody człowiek jestem, to moje pierwsze auto, kupilem tego golfa bo byl jedyny niezgnity nie zalany i zadbany golf jakiego znalazlem, więc teraz moje pytanie, czy lepiej zrobić mu swapa na 1.8 czy kupic innego golfa 1.8? rozumiem ze przy swapie to duzo do wymiany hamulce itp, ale zalezy mi na tej budzie i na 60 kucykach (chociaż pewnie przez 18 lat mu uciekło z 20) to ja nie szaleje.. prosze o rade i tak pi przez drzwi cene.
taki mały OT:
młody człowiek jestem, to moje pierwsze auto, kupilem tego golfa bo byl jedyny niezgnity nie zalany i zadbany golf jakiego znalazlem, więc teraz moje pytanie, czy lepiej zrobić mu swapa na 1.8 czy kupic innego golfa 1.8? rozumiem ze przy swapie to duzo do wymiany hamulce itp, ale zalezy mi na tej budzie i na 60 kucykach (chociaż pewnie przez 18 lat mu uciekło z 20) to ja nie szaleje.. prosze o rade i tak pi przez drzwi cene.

- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
temperatura płynu
sprawność polega na tym żeby nadmiar ciśnienia upuścić, ma mieć ono konkretną wartość w rozgrzanym układzie chłodzenia więc że syczy to nic nie znaczy. A jest to istotne, stary korek zwykle wystarczy wygotować w wodzie z octem ale nowy to taniocha. O swapa proszę nie pytaj użyj wyszukiwarki jest dziesiątki tematów. Zrobić można wszystko cena zależy nie tylko od kosztów części do przekładki ale w połowie od tego czy zrobisz to sam czy nie a to już musisz sam ocenić.Virnik pisze:sprawny sprawny bo jak odrkecam to ciezko i na ciepłym mocno syczy jak sie odkreca.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- adamtb
- Ma gadane
- Posty: 194
- Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
temperatura płynu
Może chłodnica jest już tak zawalona że nie wyrabia, sprawdź też drożność i szczelność wszystkich węży i cybanty bo gdzieś musi pryskać na ten silnik jak piszesz. Ja kiedy jeszcze miałem motory to rury wydechowe czyściliśmy z kumplami rozcieńczoną sodą kaustyczną i wiem że do chłodnic goście na garażach też to lali i czyścili.
temperatura płynu
o rany bardzo pesymistyczna opinia, ale nic z niej nie dymi, nic tam sie nie dzieje, jak jest te 110 otwieram to w na moje oko ok..

temperatura płynu
Skoro wentylator nie jest w stanie jej zbić pomimo tego, że jest włączony to może i chłodnica ma juz za małą przepustowość.
temperatura płynu
Sprawdź przy jakiej temperaturze otwiera się termostat. Rozgrzej silnik do około 70st., otwórz maskę i co jakiś czas sprawdzaj przewód idący z chłodnicy do króćca na silniku. Przy około 90st. powinien zrobić się gorący, a wraz z nim cała chłodnica. Jeśli wąż jest ciepły w temperaturze ok. 70st. to prawdopodobnie termostat jest przycięty w pozycji częściowo otwartej, jeśli wąż robi się ciepły, ale chłodnica nie, lub jest ciepła tylko częściowo to prawdopodobnie jest zapchania/zakamieniona. Jeśli wąż nie robi się ciepły mimo wzrostu temperatury to jest uszkodzony termostat i się nie otwiera tak jak należy. W nowszych modelach były inne termostaty i obudowy w których wyrabiało się gniazdo w miejscu gdzie zapiera się termostat i też były takie cyrki, ale to raczej nie dotyczy Twojego silnika chyba, że ktoś coś zmienił. Jest jeszcze kilka innych opcji, ale na początek sprawdź to co Ci napisałem bo to nic nie kosztuje. I uważaj na wentylator przy sprawdzaniu chłodnicy. Najlepiej odepnij na tą chwilę wtyczkę od niego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości