Jaki czujnik cisnienia oleju w AEE

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Jaki czujnik cisnienia oleju w AEE

Post autor: PinguVanEx » pt cze 10, 2011 20:55

Witam,
Od dawna poszukuje informacji na temat ilosci czujnikow oleju w silniku AEE ( 97 ), znalazlem tylko 1, oraz jezeli jest tylko jeden czujnik to jaki to powinien byc, z jakim cisnieniem ? Jakie powinno byc cisnienie oleju w tym silniku na jalowych obrtoach i przy ok. 2000 ?


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Jaki czujnik cisnienia oleju w AEE

Post autor: denisz » pt cze 10, 2011 22:17

Nie wiem ile jest czujników ciśnienia oleju w Twoim silniku ale mogę podać jakie mogą być.

1) 0,25 bar - 1 styk niebieski - nr Vag: 028 919 081 D

2) 1,8 bar - 1 styk biały - nr Vag: 056 919 081 E


Oficjalny katalog VW (ETKA) nie podaje żadnych innych możliwych czujników.
Czujnik ciśnienia oleju może być przykręcany w uchwycie filtru oleju i/lub w głowicy silnika.

A ciśnienie oleju w AEE to: 2.0 bar przy 2000obr/min i temp. 80st.
Ciśnienie minimalne: 1,0 bar
Ciśnienie maksymalne: 7,0 bar


ps
nigdy nie spotkałem się aby jakakolwiek książka serwisowa, jakikolwiek katalog podawał ciśnienie oleju na biegu jałowym. Podaje się ciśnienie nominalne (przy 2000obr), minimalne i maksymalne.

i jeszcze jedno: w jednej z książek serwisowych, w której wymienia sie wśród silników 1.6 silnik AEE, właśnie przeczytałem, że są dwa czujniki obok siebie - przykręcone między świecami. Nie ma tam w tym punkcie mowy o jakiejś konkretnej wersji silnika 1.6 - wnioskuję zatem, że tyczy się to wszystkich wersji silników 1.6, które ta książka wymienia. Czyli wychodzi mi na to, że masz 2 sztuki między świecami - jeden z przewodem niebiesko-czarnym, drugi z przewodem żółtym.



Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Jaki czujnik cisnienia oleju w AEE

Post autor: PinguVanEx » sob cze 11, 2011 01:21

to moze moj silnik to jednak nie aee, hmm ... jutro porobie foty dookola silnika, bo chyba jestem slepy :( i + dla ciebie za cisnienie :)

Edit.

Taki mam silnik
Obrazek
wiec AEE i jak widac na fotce jest jeden czujnik w glowicy

Na tej aukcji silnik bez osprzetu i nie widac nigdzie miejsca na drugi czujnik ;/
http://allegro.pl/silnik-1-6-aee-vw-sko ... 66369.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tutaj tez sa ladne fotki, chyba najlepsze
http://allegro.pl/silnik-skoda-felicja- ... 22436.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Jaki czujnik cisnienia oleju w AEE

Post autor: denisz » sob cze 11, 2011 02:17

dobra, sam zgłupiałem po tych zdjęciach i jest tak:

z tego co widzę w ETKA to ten czujnik w głowicy nad świecą to: 0,25 bar - 1 styk niebieski - nr Vag: 028 919 081 D
Powinien być też drugi 1,8 bar - 1 styk biały - nr Vag: 056 919 081 E: albo w uchwycie filtru oleju albo w okolicach koła pasowego wału korbowego - być może pod plastikową osłoną paska rozrządu (więc może dlatego go nie namierzasz).

Oczywiście pozostaje to w sprzeczności z tym, co jest w owej książce serwisowej. Oczywiście również należy ufać temu co w ETKA,
Tym bardziej, że jak widzisz czujnik w głowicy ma alarmować jak ciśnienie spadnie do 0,25bara. A drugi ma alarmować jak spadnie do 1,8bara. Więc oba te czujniki nie mogą być w tych samych miejscach (w głowicy). Ciśnienie oleju w głowicy powinno być mniejsze niż skrzyni korbowej, więc ten czujnik na 1,8 bara musi być gdzieś niżej - w tych miejscach, które podałem.

Prawdopodbnie jest on wkręcony w blok silnika, gdzieś w okolicach koła pasowego wału korbowego.

ps
generalnie wychodzi na to, że w tej książce serwisowej albo piszą bzdury, ale nie doprecyzowali w temacie czujników ciśnienia oleju, że nie tyczy się to AEE



Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Jaki czujnik cisnienia oleju w AEE

Post autor: PinguVanEx » sob cze 11, 2011 09:18

Wymienialem sam rozrzad i nic nie znalazlem, w ogole mozna otworzyc 1 link jaki dalem do aukcji i jest tam sciagniety plastik, nic nie ma :(
A w uchwycie filtra oleju gdzie masz na mysli, bo jakos nie umiem sobie tego wyobrazic ( link 2 z aukcji ladnie widac przod silnika ).
Draze tak temat poniewaz mam problem z kontrolka cisnienia oleju, a mam jeden czujnik ktory odpowiada niskim obrotom, a ja mam jaja powyzej 2500 obrotow ( ale prosze nie drazyc tematu tej kontrolkii itd. ).

W starym silniku ABU mialem oba czujniki prawie obok siebie.

Ogolnie w katalogach IC i innych sklepach zazwyczaj podaja ze ABU i AEE to jest to samo, a roznica juz jest w samym rozrzadzie, nie wiem czy poprostu ten silnik nie byl zmieniany przez lata.

Dziwne jest to ze jak mam 2500 obr. to nie wazne czy czujnik jest podlaczony czy nie reakcja kontrolki jest ta sama.


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Jaki czujnik cisnienia oleju w AEE

Post autor: Paweł Marek » sob cze 11, 2011 11:46

http://cargryf.pl/zdjecia/104491/5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; to jest ABU widać dwa czujniki obok siebie ,
AEE ma tylko ten niebieski bliżej rozrządu po drugim jest zaślepka
http://img18.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1649866369" onclick="window.open(this.href);return false;

Czujnik niebieski niskociśnieniowy (czyli ten jedyny w AEE) jest rozwierny ( w spoczynku zwarty) nic więc dziwnego i że na wyższych obrotach brak reakcji kontrolki czujnik jest i tak wówczas rozwarty więc w tym momencie brak znaczenia czy się mu odłączy wtyczkę czy nie i tak prądu nie przewodzi, reakcja będzie jakby we wtyczce zewrzeć styki (zasymulować spadek ciśnienia).

Rozważanie że czujnik ułożony jest wyżej czy niżej są bez sensu, różnica ciśnień wynikająca z wysokości słupa oleju jest bez znaczenia, przecież to jest ze 25 cm, a jeden bar to jest dobrze ponad 10 m słupa oleju, no i wiele silników ma je oba na tym samym poziomie, w głowicy (ABU) czy w filtrze (ABS), albo niskociśnieniowy w głowicy a wysokociśnieniowy w filtrze (2E).

Serwisówki powszechnie podają ciśnienie oleju na wolnych obrotach (0,12-0,20 Mpa) i przy 2 lub 2.5 tysiącach obotów (0.2 -0.5 bara). Te dane podsumowałem dla przeróżnych silników konkretnie do AEE nie mam, prawdopodobnie jednak to jest silnik z grupy tych o niskim ciśnieniu oleju czyli minimalne na wolnych 0.14 a na 2000 obr. 0.2 bara. Górna wartość ciśnienia jest ograniczona ciśnieniem otwarcia zaworu przelewowego które dla różnych silników wynosi 0.4 - 0.7 bara, dla AEE pewnie 0.4-0.5.

Na koniec jestem zdziwiony że AEE ma tylko jeden czujnik ale z tego co pogrzebałem po necie to tak właśnie jest.

ETKA jest wielokrotnie myląca, niedokładna, rysunki z podanymi numerami są wspólne dla wielu silników o różnycm osprzęcie i nieda się na jej podstawie być pewnym wielu rzeczy - jak choćby właśnie kwestia tych czujników w AEE.

Jeśli ktoś jest pewien absolutnie że AEE ma jeden czujnik to proszę tu napisać bo ja tego silnika z bliska nie widziałem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Jaki czujnik cisnienia oleju w AEE

Post autor: PinguVanEx » sob cze 11, 2011 12:46

No dobra, ale co w tym momencie odpowiada za sprawdzanie wyzszego cisnienia ?
Do 2500 obrotow jest idealnie z autem, potwem wariuje kontrolka, czujnik mam ok. 20 +/- 15 czy jakos tak ( niebieski ), a moze wlasnie musi byc tam inny.
Napisze mi ktos lopatologicznie jak oszukac taki czujnik, czytalem cos zeby podlaczyc do masy ale cos mi nie szlo.


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Jaki czujnik cisnienia oleju w AEE

Post autor: denisz » sob cze 11, 2011 13:44

Paweł Marek pisze:minimalne na wolnych 0.14 a na 2000 obr. 0.2 bara.
a skąd te dane masz?
Wg moich danych (książki serwisowe, autoadata, eTech) na 2000obr ma być 2.0 bara. W ogóle minimalne ciśnienie oleju w AEE to 1.0 bar. Więc te dane, że na 2000obr ma być 0.2 bara są chyba podejrzane. Tym bardziej, że czujnik ciśnienia oleju dla AEE ma "sygnalizować" niskie ciśnienie już przy 0,25 bara.
Paweł Marek pisze:ETKA jest wielokrotnie myląca, niedokładna, rysunki z podanymi numerami są wspólne dla wielu silników o różnycm osprzęcie i nieda się na jej podstawie być pewnym wielu rzeczy - jak choćby właśnie kwestia tych czujników w AEE.
ok Paweł Marek, ten schemat też jest wspólny, dla kilku silników. Ale przy każdym z tych dwóch czujników jest w pozycji "Sztuk" ilość "1". Czyli w sumie dwa. O ile nie ma błędu w schemacie. Poniżej tenże schemat z ETKA:
Obrazek

PinguVanEx pisze:A w uchwycie filtra oleju gdzie masz na mysli, bo jakos nie umiem sobie tego wyobrazic
no generalnie bezpośrednio nad filtrem oleju (dodano: sorry, w AEE nie ma uchwytu filtru oleju).

ps
może i faktycznie serwisówki podają powszechnie ciśnienie oleju na obrotach jałowych. W sześciu, które posiadam (plus autodata i eTech) podają tylko nominalne, minimalne i maksymalne. Zastanawiam się jaki jest sens podawania ciśnienia oleju na jałowych.
Ostatnio zmieniony sob cze 11, 2011 14:31 przez denisz, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Jaki czujnik cisnienia oleju w AEE

Post autor: PinguVanEx » sob cze 11, 2011 13:58

Nie mam nic w rejonach filtra oleju :)
Widze ze silnik AEE zawstydzil wszystkie programy i ksiazki, pomimo tego ze to popularna jednostka.


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Jaki czujnik cisnienia oleju w AEE

Post autor: denisz » sob cze 11, 2011 14:02

no ja zgłupiałem...
a przyjrzyj się temu schematowi, który zapodałem. Nie ma tam dokładnie pokazanej pozycji tego czujnika 1,8bara ale widać, że to okolice koła pasowego wału korbowego. Może jest pod jakąś obudową, zaślepką metalową. Spróbuj może dojść po kabelkach. Ja bym jednak tej ETCE zaufał.



Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Jaki czujnik cisnienia oleju w AEE

Post autor: PinguVanEx » sob cze 11, 2011 18:17

Porobilem foty swojego silnika, album dostepny pod adresem http://imgur.com/a/WAH4m
Na fotkach sa tez jakies numery wybite na glowicy oraz jakis czujnik przy odmie.
Moj czujnik cisnienia jest na niebiesko-czarnym kablu.


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki czujnik cisnienia oleju w AEE

Post autor: denisz » ndz cze 12, 2011 01:34

PinguVanEx, szlag go już wie ile tych czujników jest w AEE... :kac:
jak po prostu nie zlokalizujesz po kablach drugiego czujnika, to przyjmij, że ma być ten jeden w głowicy i kropka. Bo nie ma przewodu = nie ma czujnika.
PinguVanEx pisze:Na fotkach sa tez jakies numery wybite na glowicy oraz jakis czujnik przy odmie.
no wypisz wymaluj wygląda jak czujnik spalania stukowego
PinguVanEx pisze:Napisze mi ktos lopatologicznie jak oszukac taki czujnik, czytalem cos zeby podlaczyc do masy ale cos mi nie szlo.
Ja Ci napiszę moje teorie.
Paweł Marek napisał że ten czujnik w głowicy jest rozwierny. Czyli ja to rozumiem tak, że sygnał czujnika jest masą i ta masa jest stanem "bezalarmowym". Czyli "czujnik zwarty" - ciśnienie prawidłowe, a "czujnik rozwarty" - ciśnienie za niskie = zapala się kontrolka.

Czujnik zatem możesz oszukać tak: wyciągasz przewód od niego i podłączasz ten przewód na stałe gdzieś do masy - byle do czegoś czystego, aby to faktycznie była masa a nie przytkanie do jakiegoś "metalowego" zabrudzenia. Wtedy masz non stop sygnał masy i kontrolka nie ma prawa się załączyć.
Możesz też oszukać "system" i zamontować tam czujnik o innych parametrach - dużo wyższym ciśnieniu - np ten 1,8bar.
Tyle, że warto jednak aby ta kontrolka spełniała swoje zadanie - czyli sygnalizowała zbyt niskie ciśnienie.

A czy Ty w ogóle wymieniłeś ten czujnik??? No bo czujnik może być uwalony - nie jestem pewien, czy taką opcję w ogóle wziąłeś pod uwagę.
Być może też czujnik jest OK, a gdzieś na przewodach, wtyczkach, stykach coś Ci rozwiera. Choć jeśli piszesz, że jest reguła, bo problem pojawia się tylko powyżej pewnych obrotów, to raczej to wyklucza kabelkologię (choć im większe obroty tym bardziej trzęsie i coś się może właśnie wtedy rozłączać)

PinguVanEx pisze:No dobra, ale co w tym momencie odpowiada za sprawdzanie wyzszego cisnienia ?
a co masz na myśli? Chodzi o to, żeby wykrywać zbyt niskie ciśnienie oleju - czyli możliwość zbyt małej ilości oleju. Takie właśnie zadanie ma owa kontrolka - sygnalizować zbyt niskie ciśnienie, a nie zbyt wysokie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości