Stukają zawory

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marbino86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: śr paź 06, 2010 11:38
Lokalizacja: Rybnik

Stukają zawory

Post autor: marbino86 » ndz lut 20, 2011 15:51

A co mają panewki główne do hydropopychaczy!



Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Stukają zawory

Post autor: bastek016 » ndz lut 20, 2011 16:00

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; :) nie odzwierciedla co prawda warunkow jakie panuja w silniku ale daje sporo do myslenia



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: Stukają zawory

Post autor: norek111 » ndz lut 20, 2011 16:01

marbino86 pisze:A co mają panewki główne do hydropopychaczy!
tyle kolego że pompa olejowa po odpaleniu silnika w początkowej fazie nie może wydolić odpowiedniego ciśnienia jeśli coś rozumiesz z tego


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
lolexior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn sty 19, 2009 02:44
Lokalizacja: Lublin

stukanie

Post autor: lolexior » pn lis 21, 2011 14:51

Podłącze się do tematu.
Też mam mk3 1.8 ABS bez Lpg. Silnik normalnie pracuje czy zimny czy ciepły, tylko jak dostanie trochę wycisk (około 1,5 minuty ostrej jazdy) to zaczyna głośno cykać. Prawie jak diesel. Po godzinie odpoczynku wszystko wraca do normy.
Znajomy mówił, że nie ma się czym przejmować. Jakie jest wasze zdanie?
Ostatnio zmieniony śr lis 23, 2011 15:03 przez lolexior, łącznie zmieniany 1 raz.



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Stukają zawory

Post autor: jackyz » pn lis 21, 2011 20:02

Zmień na półsyntetyk,mineralny jest gęściejszy i jak jest nierozgrzany wolniej wypełnia popychacze.


Jacek

Awatar użytkownika
Djwasyl1992
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: wt sie 07, 2012 17:26
Lokalizacja: Łask

Stukają zawory

Post autor: Djwasyl1992 » ndz kwie 07, 2013 12:41

Też się podłacze. Mam golfa 2 1.8 + LPG. Najechane ma juz 300tys ponad i tez przy odpalaniu slychac przez okolo 30s zawory a pozniej wszystko jest ok:) Teraz jest zalany olej elf start 15w40. Czemu tak jest? Dodam iz byl robiony swap z 1.6 na 1.8 ale to zanim kupilem auto i tez nie wiem jaki przebieg wtedy mial silnik;/



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Stukają zawory

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 08, 2013 00:38

zawsze jak stukają szklanki to zanim się pomyśli o ich wymianie należy sprawdzić ciśnienie oleju, przy niskim efektu po zmianie szklanek nie będzie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Stukają zawory

Post autor: Fafik258 » pn kwie 08, 2013 07:38

norek111 pisze: marbino86 napisał(a):A co mają panewki główne do hydropopychaczy!


tyle kolego że pompa olejowa po odpaleniu silnika w początkowej fazie nie może wydolić odpowiedniego ciśnienia jeśli coś rozumiesz z tego
Właśnie ja nic nie rozumiem z tego. Z tego co mi wiadomo dopóki olej jest zimny i gęsty to przy panewkach które straciły wymiar nominalny ciśnienie będzie. Jak się olej rozgrzeje ciśnienie będzie zanikać. Chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego tak się dzieje a nie tak jak mówi kolega wyżej.



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Stukają zawory

Post autor: jameess » pn kwie 08, 2013 10:50

Panowie jak słyszę że ktoś wlewa do silnika olej mineralny zamiast półsyntetyka ( jak zaleca producent) bo auto ma już najechane 260 tys i jeszcze taki KTOŚ pyta dlaczego mu klepią popychacze to aż mnie k..a SKRĘCA!!!

Te silniki maja jeździć na oleju 10w40 ( producent nie ważny, byle olej spełniał normy producenta auta) aż do swojej mechanicznej śmierci, później się robi remont i jeździ się dalej. Olej mineralny leją ludzie nieświadomi, bądź debilni mechanicy którzy dalej myślą że jest tak jak kiedyś w silnikach Żuka czy Warszawy, czy Fiata 125p.

Ludzie skończcie z takim mitem że olej syntetyczny czy półsyntetyczny coś wypłucze i rozszczelni silnik, są to bzdury i idiotyzmy.

Zalanie oleju mineralnego skończy się szybszym zgonem silnika, przytkaniem kanałów olejowych, szybkim zgonem popychaczy hydraulicznych i panewek.

Jeżeli ktoś zalał mineralem to bez obaw może wlać z powrotem półsyntetyk, silnikowi wyjdzie to na dobre, nic nie zostanie rozszczelnione bo niby co by miało się rozszczelnic? Mało tego ten półsyntetyk wyczyści kanały olejowe po syfie który tam zrobił minerał, "szklanki" będą czyste i błyszczące a nie czarne jak po mineralu.

W poprzednim golfie miałem silnik 1.4 ABD zrobiłem ponad 300 tys. i to na gazie, lany olej 10w40 obecnie auto jeździ dalej ma ponad 400 tys bez remontu.

Raz wymieniałem szklanki, przy 200 tys bo już napieprzały nawet na rozgrzanym silniku.

Ktoś wcześniej wspomniał że silnik ma taki "dizlowaty" pogłos. Nie przejmować się tym bo większość tych silników tak klepie. U mnie swego czasu silnik klepał głośniej jak diesel i okazało się że sprawcą był napinacz paska alternatora, wpadał w taki rezonans i odgłos był jak diesla. Po wymianie cisza, natomiast delikatne "dieslowe " klepanie jest nadal bo te modele po prostu tak mają.


pozdrwiam

jameess



ozzy1979

Stukają zawory

Post autor: ozzy1979 » pn kwie 08, 2013 17:28

jameess pisze:Panowie jak słyszę że ktoś wlewa do silnika olej mineralny zamiast półsyntetyka ( jak zaleca producent) bo auto ma już najechane 260 tys i jeszcze taki KTOŚ pyta dlaczego mu klepią popychacze to aż mnie k..a SKRĘCA!!!
:pub: :okej: Popieram, choc poszedłbym (i idę) dalej - only syntetyk 100%
jameess pisze:Olej mineralny leją ludzie nieświadomi, bądź debilni mechanicy którzy dalej myślą że jest tak jak kiedyś w silnikach Żuka czy Warszawy, czy Fiata 125p.
:pub: Yes, Yes, Yes
jameess pisze:Ludzie skończcie z takim mitem że olej syntetyczny czy półsyntetyczny coś wypłucze i rozszczelni silnik, są to bzdury i idiotyzmy.
Nosz ku..., w końcu ktos mysli tak, jak ja :pub:

Podsumowując - ja poszedłbym dalej i lał 5W40/5W50 a na zimę zawsze 0W40 (only 100%/full syntetyk, nie żadne HC synthese, synthese technology itd)
Olejom mineralnym mówimy stanowcze NIE! :banghead:



Awatar użytkownika
Djwasyl1992
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: wt sie 07, 2012 17:26
Lokalizacja: Łask

Stukają zawory

Post autor: Djwasyl1992 » wt kwie 09, 2013 14:40

Ok to jaki olej pólsyntetyczny0 polecacie do takiego samochodu?



ozzy1979

Mobil X2000 (dawniej Mobil Super S)

Post autor: ozzy1979 » wt kwie 09, 2013 15:17

bt.



Awatar użytkownika
Djwasyl1992
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: wt sie 07, 2012 17:26
Lokalizacja: Łask

Stukają zawory

Post autor: Djwasyl1992 » wt kwie 09, 2013 17:21

Mobil? Ogolnie to slyszalem ze mobil to syf i w dodatku sam sie przekonalem na wlasnej skorze o tym;/ Chyba ze ten akurat jest dobry:)



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Stukają zawory

Post autor: jameess » wt kwie 09, 2013 20:49

Djwasyl1992 zalej jakikolwiek, który spełnia normy producenta auta, wymieniaj go co 8, max 10 tys i silnik dłuugo pożyje.

Wielu wlewa oleje do auta które są przeznaczone do pracy przy ekstremalnych obciążeniach i temperaturach i to jest zaj.....sty błąd bo później się okazuje że zdewastowali silnik jeżdżąc tak sobie normalnie do roboty.

I generalnie to nie ma co się łudzić że jak się naleje super oleju do starego trupa to ten odżyje, bo jak go coś boli to i tak czeka go zgon.


I co do Mobila to jak mówisz Wasyl1992 on nie jest do skóry i następnym razem wlej go do silnika ;)



pozdrawiam
jameess



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości