Oscylacja sondy lambda AEK
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Oscylacja sondy lambda AEK
Przemek MK3, pytanko które powinno paść na samym początku ale mi umknęło: II generacja z mikserem czy sekwencyjny wtrysk LPG jest
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Oscylacja sondy lambda AEK
Paweł Marek, ze screena wynika, że kolega ma sterownik STAG 4+, więc sekwencja
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
tak na pb tez zdazało sie tobombelek pisze:Sorki za małe zamieszanie - czarny przewód to sygnał sondy lambda, a szary masa - mały błąd się wkradł, ale już wszystko poprawione 2 białe przy sondzie to grzałka, możesz zmierzyć oporność grzałki miernikiem. Tak możesz się wpiąć miernikiem w czarny i szary i sprawdzić czy sonda nie umarła.
Na PB również wyrzuca Ci ten błąd czujnika spalania stukowego ??
a moze winny jest zle ustawiony zapłon i wywala stukowy???w koncu jest jeszcze tutaj zwykły aparat zapłonowy
Oscylacja sondy lambda AEK
Jeżeli na PB również wyrzuca Ci taki błąd, to dobrym tropem idziesz i warto sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Kiedy wymieniałeś świece?? Przewody WN są oki, nie mają przebicia ?? A co z sondą ??
Kiedy wymieniałeś świece?? Przewody WN są oki, nie mają przebicia ?? A co z sondą ??
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
Sonda działa miernikiem podpiąłem sie pod zołty kabel i pokazywał 0,25~0,88 zmieniala sie oscylacja na brazowym 0,80 na białym z czerwonym 14,0v a a program gazowy nie pokazuje pracy sondy bo nie podpieli sie wogóle....("bo nie potrzeba" -tak usłyszałem) Swiece jeszcze nie wymieniałem zagladałem tylko w jakim stanie sa ale wygladały ok ładnie nie okopcone przewody rownież przebicia nie maja. Co do zapłonu nie wiem ale bez lampy pewnie nic nie zrobie??!! czy jest jakac mozliwosc ustawienia zapłonu poprzez odczytanie kata zapłonu z vag-abombelek pisze:Jeżeli na PB również wyrzuca Ci taki błąd, to dobrym tropem idziesz i warto sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Kiedy wymieniałeś świece?? Przewody WN są oki, nie mają przebicia ?? A co z sondą ??
no i ustawiłem zapłon pożyczyłem lapme, ale okazała sie zbyteczna zapłon ustawiłem wg instrukcji jak w silniku AFT, by troche przesuniety, czuc poprawe ale kopułka i palec do wymiany sie kwalifikują gdy sa mady in italy, a bolce w niej nie sa miedziane jak w beru czy bosch, zacząłem czyscic i takie skorupy poodpadały ze cieniutkie zostały te bolce. Czuć poprawe w pracy sinika jednak zastanawia mnie jeszcze czujnik hala czy jest sprawny ?? wie ktos moze jak mozna go sprawdzic??
Oscylacja sondy lambda AEK
Przemek MK3, silnik AFT z tego co podaje autodata ma czujnik położenia wału korbowego, więc nawet jak wypniesz czujnik halla z aparatu to zapalisz samochód
Czujnik halla w aparacie ma 3 piny - zewnętrzne to "+" i "-", a środkowy to 0 i na nim ma Ci się pojawiać masa w zależności od położenia czujnika Miernik w rękę i sprawdzić to możesz
Czujnik halla w aparacie ma 3 piny - zewnętrzne to "+" i "-", a środkowy to 0 i na nim ma Ci się pojawiać masa w zależności od położenia czujnika Miernik w rękę i sprawdzić to możesz
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
a czy czujnik ten może powodować ciągle wyrzucanie błędubombelek pisze:Przemek MK3, silnik AFT z tego co podaje autodata ma czujnik położenia wału korbowego, więc nawet jak wypniesz czujnik halla z aparatu to zapalisz samochód
Czujnik halla w aparacie ma 3 piny - zewnętrzne to "+" i "-", a środkowy to 0 i na nim ma Ci się pojawiać masa w zależności od położenia czujnika Miernik w rękę i sprawdzić to możesz
odnośnie czujnika spalania stukowego ? Opisałem moje spostrzezenia w wątku "ciągły błąd czujnika spalania stukowego"
Oscylacja sondy lambda AEK
Hmmm dobre pytanie, niestety nie znam na nie odpowiedzi, ale miałem przypadek uszkodzonego czujnika halla w swapowanym ABF`ie i na pewno nie wybijało błędu czujnika spalania stukowego - tylko, że to są 2 zupełnie inne motory i inne sterowniki silnika
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
kurde już nie wiem co robić z tymbombelek pisze:Hmmm dobre pytanie, niestety nie znam na nie odpowiedzi, ale miałem przypadek uszkodzonego czujnika halla w swapowanym ABF`ie i na pewno nie wybijało błędu czujnika spalania stukowego - tylko, że to są 2 zupełnie inne motory i inne sterowniki silnika
brakuje mi
pomysłów a jest to wkurzające, mało ogólnie jest tych silników chyba bo znalezienie jakiś informacji jest trochę trudne
Oscylacja sondy lambda AEK
Zrób screen z ustawieniami gazu - obecnymi i mapami jak to wygląda, może tam jest problem...
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
to samo dzieje sie na pb i lpg bez róznicy na czym jade tylko po przekroczeniu 100-110 km/h zaczyna szarpac i jest blad czyli po około 3200-3400 obrotów,skasuje i jedzie ok za chwile znów w tej samej sytuacji. Choc był momment ze 3 razy kasowałem pozniej juz nie wyskoczył po trasie ale dwa dni pozniej od nowa.bombelek pisze:Zrób screen z ustawieniami gazu - obecnymi i mapami jak to wygląda, może tam jest problem...
Znalazłem taki watek:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1659591.html" onclick="window.open(this.href);return false;
co prawda nie ma podanego silnika ale rocznikowo raczej aek
Tak jeszcze reasumujac to wg mnie albo czujnik halla w aparacie powoduje zaburzenia albo sterownik silnika jest walniety chyba ze kopułka jeszcze moze powodowac bo własciwie nadaje sie do wymiany.....
Oscylacja sondy lambda AEK
Spróbuj zrobić jeszcze taki myk - rozłącz mu akumulator tak na pół godzinki, podłącz i pojeździj tylko i wyłącznie na PB. Wtedy sprawdź czy dalej masz ten błąd i czy nadal Ci szarpie. Być może masz źle ustawiony gaz i sterownik silnika błędnie koryguje dawkę (zbyt ubogo) i mogą się takie cyrki dziać.
Jeżeli kopułka jest wypalona lub pęknięta to również może być przyczyną tego błędu...
Jeżeli kopułka jest wypalona lub pęknięta to również może być przyczyną tego błędu...
Ostatnio zmieniony wt lis 15, 2011 12:54 przez bombelek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
Ale to sie działo rowniez na pb jak jeszcze gazu nie miałem tylko mniej jezdziłem po trasie, blad wyskoczy tylko w momencie dłuzszej jazdy po trasie z predkosciami 100-110bombelek pisze:Spróbuj zrobić jeszcze taki myk - rozłącz mu akumulator tak na pół godzinki, podłącz i pojeździj tylko i wyłącznie na PB. Wtedy sprawdź czy dalej masz ten błąd i czy nadal Ci szarpie. Być może masz źle ustawiony gaz i sterownik silnika błędnie koryguje dawkę (zbyt ubogo) i mogą się takie cyrki dziać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość