Oscylacja sondy lambda AEK

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Paweł Marek » czw paź 27, 2011 19:17

Przemek MK3, pytanko które powinno paść na samym początku ale mi umknęło: II generacja z mikserem czy sekwencyjny wtrysk LPG jest


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » czw paź 27, 2011 19:52

Paweł Marek, ze screena wynika, że kolega ma sterownik STAG 4+, więc sekwencja :bigok:



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » pt paź 28, 2011 08:23

bombelek pisze:Sorki za małe zamieszanie - czarny przewód to sygnał sondy lambda, a szary masa - mały błąd się wkradł, ale już wszystko poprawione ;) 2 białe przy sondzie to grzałka, możesz zmierzyć oporność grzałki miernikiem. Tak możesz się wpiąć miernikiem w czarny i szary i sprawdzić czy sonda nie umarła.
Na PB również wyrzuca Ci ten błąd czujnika spalania stukowego ??
tak na pb tez zdazało sie to


a moze winny jest zle ustawiony zapłon i wywala stukowy???w koncu jest jeszcze tutaj zwykły aparat zapłonowy



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » pt paź 28, 2011 14:24

Jeżeli na PB również wyrzuca Ci taki błąd, to dobrym tropem idziesz i warto sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu.

Kiedy wymieniałeś świece?? Przewody WN są oki, nie mają przebicia ?? A co z sondą ??



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » pt paź 28, 2011 17:34

bombelek pisze:Jeżeli na PB również wyrzuca Ci taki błąd, to dobrym tropem idziesz i warto sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu.

Kiedy wymieniałeś świece?? Przewody WN są oki, nie mają przebicia ?? A co z sondą ??
Sonda działa miernikiem podpiąłem sie pod zołty kabel i pokazywał 0,25~0,88 zmieniala sie oscylacja na brazowym 0,80 na białym z czerwonym 14,0v a a program gazowy nie pokazuje pracy sondy bo nie podpieli sie wogóle....("bo nie potrzeba" -tak usłyszałem) Swiece jeszcze nie wymieniałem zagladałem tylko w jakim stanie sa ale wygladały ok ładnie nie okopcone przewody rownież przebicia nie maja. Co do zapłonu nie wiem ale bez lampy pewnie nic nie zrobie??!! czy jest jakac mozliwosc ustawienia zapłonu poprzez odczytanie kata zapłonu z vag-a


no i ustawiłem zapłon pożyczyłem lapme, ale okazała sie zbyteczna zapłon ustawiłem wg instrukcji jak w silniku AFT, by troche przesuniety, czuc poprawe ale kopułka i palec do wymiany sie kwalifikują gdy sa mady in italy, a bolce w niej nie sa miedziane jak w beru czy bosch, zacząłem czyscic i takie skorupy poodpadały ze cieniutkie zostały te bolce. Czuć poprawe w pracy sinika jednak zastanawia mnie jeszcze czujnik hala czy jest sprawny ?? wie ktos moze jak mozna go sprawdzic??



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » pn lis 14, 2011 20:37

Przemek MK3, silnik AFT z tego co podaje autodata ma czujnik położenia wału korbowego, więc nawet jak wypniesz czujnik halla z aparatu to zapalisz samochód :bajer:

Czujnik halla w aparacie ma 3 piny - zewnętrzne to "+" i "-", a środkowy to 0 i na nim ma Ci się pojawiać masa w zależności od położenia czujnika ;) Miernik w rękę i sprawdzić to możesz :)



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » pn lis 14, 2011 21:40

bombelek pisze:Przemek MK3, silnik AFT z tego co podaje autodata ma czujnik położenia wału korbowego, więc nawet jak wypniesz czujnik halla z aparatu to zapalisz samochód :bajer:

Czujnik halla w aparacie ma 3 piny - zewnętrzne to "+" i "-", a środkowy to 0 i na nim ma Ci się pojawiać masa w zależności od położenia czujnika ;) Miernik w rękę i sprawdzić to możesz :)
a czy czujnik ten może powodować ciągle wyrzucanie błędu
odnośnie czujnika spalania stukowego ? Opisałem moje spostrzezenia w wątku "ciągły błąd czujnika spalania stukowego"



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » pn lis 14, 2011 21:59

Hmmm dobre pytanie, niestety nie znam na nie odpowiedzi, ale miałem przypadek uszkodzonego czujnika halla w swapowanym ABF`ie i na pewno nie wybijało błędu czujnika spalania stukowego - tylko, że to są 2 zupełnie inne motory i inne sterowniki silnika :helm:



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » pn lis 14, 2011 23:02

bombelek pisze:Hmmm dobre pytanie, niestety nie znam na nie odpowiedzi, ale miałem przypadek uszkodzonego czujnika halla w swapowanym ABF`ie i na pewno nie wybijało błędu czujnika spalania stukowego - tylko, że to są 2 zupełnie inne motory i inne sterowniki silnika :helm:
kurde już nie wiem co robić z tym
brakuje mi
pomysłów a jest to wkurzające, mało ogólnie jest tych silników chyba bo znalezienie jakiś informacji jest trochę trudne



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » wt lis 15, 2011 00:01

Zrób screen z ustawieniami gazu - obecnymi i mapami jak to wygląda, może tam jest problem...



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » wt lis 15, 2011 09:03

bombelek pisze:Zrób screen z ustawieniami gazu - obecnymi i mapami jak to wygląda, może tam jest problem...
to samo dzieje sie na pb i lpg bez róznicy na czym jade tylko po przekroczeniu 100-110 km/h zaczyna szarpac i jest blad czyli po około 3200-3400 obrotów,skasuje i jedzie ok za chwile znów w tej samej sytuacji. Choc był momment ze 3 razy kasowałem pozniej juz nie wyskoczył po trasie ale dwa dni pozniej od nowa.
Znalazłem taki watek:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1659591.html" onclick="window.open(this.href);return false;
co prawda nie ma podanego silnika ale rocznikowo raczej aek


Tak jeszcze reasumujac to wg mnie albo czujnik halla w aparacie powoduje zaburzenia albo sterownik silnika jest walniety chyba ze kopułka jeszcze moze powodowac bo własciwie nadaje sie do wymiany.....



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » wt lis 15, 2011 12:43

Spróbuj zrobić jeszcze taki myk - rozłącz mu akumulator tak na pół godzinki, podłącz i pojeździj tylko i wyłącznie na PB. Wtedy sprawdź czy dalej masz ten błąd i czy nadal Ci szarpie. Być może masz źle ustawiony gaz i sterownik silnika błędnie koryguje dawkę (zbyt ubogo) i mogą się takie cyrki dziać.

Jeżeli kopułka jest wypalona lub pęknięta to również może być przyczyną tego błędu...
Ostatnio zmieniony wt lis 15, 2011 12:54 przez bombelek, łącznie zmieniany 2 razy.



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » wt lis 15, 2011 12:51

bombelek pisze:Spróbuj zrobić jeszcze taki myk - rozłącz mu akumulator tak na pół godzinki, podłącz i pojeździj tylko i wyłącznie na PB. Wtedy sprawdź czy dalej masz ten błąd i czy nadal Ci szarpie. Być może masz źle ustawiony gaz i sterownik silnika błędnie koryguje dawkę (zbyt ubogo) i mogą się takie cyrki dziać.
Ale to sie działo rowniez na pb jak jeszcze gazu nie miałem tylko mniej jezdziłem po trasie, blad wyskoczy tylko w momencie dłuzszej jazdy po trasie z predkosciami 100-110



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » wt lis 15, 2011 12:55

Świece kiedy ostatnio wymieniałeś i jakiej są firmy??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość