kolektor wydechowy z 1,8 do 2,0

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

kolektor wydechowy z 1,8 do 2,0

Post autor: zielu » wt lis 16, 2010 00:26

posiadam silnik 2,0 ADY.. oryginalnie był w nim kolektor wydechowy wyglądający tak:
Obrazek
potem idą jako 2 rury przez kawałek i dalej jedną.. wiadomo...

ale jak motnowałem silnik to się okazało ze tego kolektora nie ma i wstawiłem mój ori z 1,8, czyli taki:
Obrazek
potem idzie od razu jedna rura z tym ze o większej średnicy niż każda z dwóch rurek idących w tym kolektorze z 2,0...

i teraz pytanie.. czy ma to jakiś negatywny wpływ na silnik / osiągi :?: jeśli tak to jak :?:


Obrazek

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: kolektor wydechowy z 1,8 do 2,0

Post autor: spawacz » wt lis 16, 2010 00:36

Spadnie moc , mimo ze srednica tej 1 jest wieksza niz tamtych2 to pozniej tamte 2 lacze sie tez w 1 tyle ze i tak ma ona 5mm na srednicy wiecej niz twoja pojedyncza, no i wiadomo jak dziala uklad 4-2-1 rozklada moment po calym zzakresie obrotow bardziej plynnie.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

kolektor wydechowy z 1,8 do 2,0

Post autor: zielu » wt lis 16, 2010 00:49

spory w odczuciach z jazdy moze to być spadek :?:
moze to być przyczyną jakichś odczuwalnych zmian w pracy silnika, np jakby lekkie dławienie się silnika przy niskich obrotach (zakres 2-3 tys) :?:


Obrazek

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

kolektor wydechowy z 1,8 do 2,0

Post autor: Gawior » wt lis 16, 2010 08:49

Jak kolega kiedyś zamawiał wydech do swojego auta ( nie VW ) to miał dylemat czy 4 -> 1 , czy 4 -> 2 -> 1

Tak jak kolega wyżej pisał, że 4-2-1 ma lepszy dół i bardziej moment rozkłada się przy obrotach niższych-średnich ( lepszy do jazdy codziennej ). Natomiast 4-1 gorzej radzi sobie z dołem, ale za to dużo więcej daje na wysokich obrotach niż 4-2-1.

To co napisałem jest odnoście wydechów na zamówienie. Takie informacje podała firma co robiła wydech, żeby się zastanowić jaki się chce.
A jak to się ma do seryjnych kolektorów, to nie wiem.

Kolega w końcu wybrał 4-2-1 , bo auto użytkował na co dzień, jednakże chciał zakładać turbo i pod to myślał na kolektorem 4-1
W sumie dobrze że wziął 4-2-1 bo i tak nie uturbił maszyny.

Jakichś niedokładności w pracy silnika nie będziesz mieć, jeżeli ogólne średnice kanałów wylotowych są zbliżone, ale jeżeli tak by nawet było to by mógł być jedynie bardziej mułowaty z niemożności szybkiego odprowadzenia spalin. Jedynie możesz odczuć, że jest troszkę bardziej mułowaty na dole ( zależy jaki kolektor ).

Ja na twoim miejscu zakładał bym kolektor od 2E, ADY, AGG , no chyba że jakiś sportowy. Tak to bym nie kombinował z kolektorem np od ABS, AAM
Inny kolektor może być bo komuś pękną oryginalny i wstawił inny np. od 1.8 ( tańszy ) i tyle.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

kolektor wydechowy z 1,8 do 2,0

Post autor: Paweł Marek » wt lis 16, 2010 09:30

Oba te kolektory maja niewiele wspólnego z 4-2-1, prędzej już 4-1. zielu, ja nie sądzę żebyś odczuł wyraźną różnicę, ale jeśli masz resztę wydechu od ADY, szczególnie dość trudną do zdobycia w dobrym stanie dwururkę to ja bym poszukał właściwego kolektora żeby nie musieć potem kombinować z połączeniem tego w całość czyli zamiast dwururki ponosić jeszcze koszty na złacze elastyczne spawanie tego itd.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości