Witam,
Mam problem z obrotomierzem, ... otóż wczoraj na trasie miałem ochotę trochę "przepalić" mojego Gofera z silnikiem 2e, przycisnąłem nim momentami do 160 km/h (na szybciej nie pozwalał wzmożony ruch drogowy), zdarzyło mi się też ze dwa razy ruszyć ze skrzyżowania wkręcając go na obroty do 6000. Silnik żwawo się wkręcał ku mojej uciesze, która niestety nie trwała długo , gdyż w pewnym momencie kiedy zwolniłem do ok 60 km/h zauważyłem ze zdziwieniem, że wskazówka obrotomierza zawisła na 3000 obr jak przyklejona , kilkukrotne zdecydowane przy gazowanie z wysprzęglonym silnikiem sprawiło, że w końcu wskazówka opadła, ale nie zrobiła tego płynnie, ale jakoś skokowo i jakoś szybko. Zatrzymałem się zaniepokojony na pobliskim parkingu, aby przyjrzeć się na spokojnie temu dziwnemu zachowaniu obrotomierza. Stojąc na parkingu na jałowym biegu zacząłem dodawać gazu i zauważyłem, że wskazówka obrotomierza zamiast płynnie podnosić się, skakała od razu do ok. 2000 obr lub 3000 obr i nieruchomiała, dopiero przy dalszym mocniejszym naciskaniu gazu podnosiła się dalej już płynnie, dziwny był tylko ten skok od razu do 3000 obr i potem pauza, działo się tak tylko kiedy dodawałem dość mocno gazu, gdyż jak dodawałem mniej gazu, delikatnie naciskając pedał gazu, to wskazówka nawet się nie podniosła, pomimo, że obroty silnika wzrastały i wisiała na trochę na ponad 1000 obr, po prostu silnik wchodził na obroty , ale nie widać tego było po obrotomierzu. Do tego na wolnych obrotach wskazówka nie opadła jak normalnie do ok 1000, gdzie zwykle w tym miejscu się na chwilę zatrzymywała, by po chwili opaść do ok 800 obr, tylko zawisła na 1100 obr, w tym czasie silnik pracował "normalnie" na biegu jałowym (czyli ok. 800 obr). Korzystałem z szukajki, ale podobnego problemu z obrotomierzem nie znalazłem. Najdziwniejsze jest to, że dzisiaj po południu odpaliłem silnik pierwszy raz od wczorajszego zdarzenia i obrotomierz pracuje normalnie, przejechałem się kilkanaście kilometrów, już tym razem jednak nie piłowałem silnika, dodałem jedynie kilka razy gwałtownie gazu na luzie, ale sytuacja się już nie powtórzyła. Co to może być ? Wyczytałem, że obrotomierz w silniku 2e bierze sygnał z ECU i z czujnika halla, czyli może szwankować, któryś z tych podzespołów ? Podobno przyczyną może być też mechanizm obrotomierza (nie wiem jak to wygląda nigdy nie rozbierałem zegarów).
Może ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami i naprowadzi mnie , gdzie szukać przyczyny i od czego zacząć, gdyż obawiam się, że problem wróci.
Dodam, że praca silnika na wolnych obrotach nie jest idealna, już od dłuższego czasu walczę z nierównymi obrotami, które jednak na benzynie są do zaakceptowania, dopiero po przełączeniu na gaz na gazie są bardziej wyczuwalne i denerwujące, jak wiadomo na gazie wszelkie niedociągnięcia silnika się potęgują (gaz sekwencja), dodatkowo zdarza się, że podczas przyspieszania silnik potrafi przerywać (czuć delikatne szarpanie), ale tylko do ok 3000 obr, może to ma jakiś związek z tą sytuacją z obrotomierzem ?
Nagrałem krótki filmik, na którym widać jak zachowuje się obrotomierz. Na początku filmu daję więcej gazu, wskazówka gwałtownie skacze do góry i zamiera, pod koniec filmu delikatnie przygazowuję a wskazówka ledwo drgnie.
link do filmu na youtube [youtube] " onclick="window.open(this.href);return false;> [/youtube]
pozdrawiam
Ar2ek
Problem z obrotomierzem Golf 3 2e
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem z obrotomierzem Golf 3 2e
wszystko jest jak piszesz: czujnik halla podaje sygnał na ECU a ECU na obrotomierz, gdyby nie fakt tych nierównych wolnych to można by było w pierwszym rzędzie myśleć że to awaria licznika. Tak czy inaczej zacznij od kabelkologii, zobacz czy wtyczki czujnika licznika i ECU nie są jakieś zaśniedziałe, czasem wystarczy je wypiąć i wpiąć żeby zaczęło działać
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Problem z obrotomierzem Golf 3 2e
ja obstawiam zime luty w liczniku
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: czw mar 06, 2008 23:16
- Lokalizacja: Śląskie - Siewierz i okolice
- Kontakt:
Problem z obrotomierzem Golf 3 2e
Dzisiaj sprawdziłem wtyczkę , która leci do aparatu zapłonowego, przeczyściłem styki. Następnie ściągnąłem osłonę podszybia i obejrzałem kable , które lecą do ECU, były suche , obejrzałem jeszcze wiązkę, czy nie ma jakiś uszkodzeń, ale nic nie zauważyłem, wypiąłem tą dużą wtyczkę od ECU, styki byłe czyste, założyłem z powrotem. Potem poskładałem wszystko i przejechałem się trochę, trochę go jak ja to mówię "przewietrzyłem" i ... nic, tzn obrotomierz działał normalnie i mam nadziej, że tak zostanie, jeśli objaw powróci, to pozostaje mi rozebranie licznika i sprawdzenie, czy nie ma zimnych lutów. Dzięki za pomoc.
ar2ek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości