sonda 2E

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

WojTass85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw lip 15, 2010 22:39
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

sonda 2E

Post autor: WojTass85 » czw lis 11, 2010 18:00

Witam mam pytanie odnosnie sondy lambda do mk3 gti 2E ,mianowicie padła mi sonda trzy miesiace temu wsadzilem uzywany orginał BOSCH ktory dzialal dobrze az do teraz :/ wszystkie objawy spalanie za duze lekko zmulony w dolnym zakresie obrotow okopcony tłumik i i spadki obrotow najczesciej przy wysprzgleniu nawet do 400 ze prawie gasnie lub gasnie :/ podlaczenie do pod vag pokazało blad sondy tryb awaryjny ehhh czy cos takiego :) i moje pytanie czy cos moze spowodowac szybsze zuzycie sondy??? i jaki zamiennik polecacie dodam ze na bosch za 400 szkoda mi kasy.Jaki zamiennik polecacie bo na allegro widze ze troche tych sond jest roznych producentow .Nie chce tez wlazic co chwile pod auto zeby meczyc sie z kolejna :) . Widzialem cos takiego jak sonda plenarna czy cus moze ktos to montował juz w swoim pedzidełku ??Pomocy bo zbankrutuje na bene 15-17l na 100 przez miasto to chyba za ostro jak na malego golfa wsumie z malym silnikiem :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

sonda 2E

Post autor: Paweł Marek » czw lis 11, 2010 18:08

Sonda najdroższa na jaką cię stać, tylko jedna rzecz: mocno podejrzewam że coś jest nie tak poza sondą. Masz LPG? Póki sonda działała był całkowicie wszystko ok? Spalanie dobre?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

WojTass85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw lip 15, 2010 22:39
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

sonda 2E

Post autor: WojTass85 » czw lis 11, 2010 18:14

nie mam gazu i nie bede go zakladal lata tylko na pb wczesniej wymieniłem juz czujnik temp bo tez byl padniety,termostat :( i znow musze wymienic sqrw...w sklep sprzedal mi na 84'c nie 87:/ ) wszystkie filtry i olej naprawilem potencjometr w przeplywce bo wytarta scieche mial juz , pouszczelnialem dolot i odme na nowych wezach i przez jakies dwa miesiace wszystko latało jak zloto trasa nad morze 7l przy 120 na setke ,a teraz znow sie zaczyna wszystko paprac buuu



WojTass85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw lip 15, 2010 22:39
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

sonda 2E

Post autor: WojTass85 » czw lis 11, 2010 18:17

tak do 150 pln moge wydac za sonde jakiego producenta tylko zeby znow nie wymieniac ogarnac tego golfa ciezka sprawa poprzedni wlasciciel wymienial tylko paliwo w baku przez dwa lata heheheheh



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

sonda 2E

Post autor: Paweł Marek » czw lis 11, 2010 18:22

To ja ci na wstępie proponuję sprawdź voltomierzem ponownie potencjometr przepływki. Na kablu sygnałowym 0,24V na zamkniętym (silnik zgaszony zapłon włączony). Potem płynny wzrost napięcia w miarę otwierania klapy palcem do ok 4.5 Volta albo 4.8 nie pamiętam dokładnie byle płynnie, powoli otwieraj


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

WojTass85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw lip 15, 2010 22:39
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

sonda 2E

Post autor: WojTass85 » czw lis 11, 2010 18:28

mierzyłem go zaraz po reanimacji i było ok silnik wyraznie sie poprawil przestał falowac na obrotach i wyraznie ozyl ale moge jeszcze raz zaden problem tylko bez powodu by sie uszkodził wsumie tam nie ma nic co moglo by nawalic jedynie sciezka potencjometru moze sie wytrzec a gazu nie mam wiec strzału tez nie było ,gosc od VAG proponował mi wymienic komputer ale nie wiem co to ma do sondy i przeplywki skoro auto odpala i chodzi prawie normalnie a bynajmniej doniedawna bez zadnych problemow dodam ze swiece ngk na trzy elektrody sa nowiutkie przewody palec i kopulka tez , jeszcze troche to wyjde na tym jak za drugi silnik :(



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

sonda 2E

Post autor: Paweł Marek » czw lis 11, 2010 18:34

nie no nie kupuj sterownika, ale sprawdź dla pewności oba potencjometry (w TPS również) i pewnie nowa sonda. Tak z innej beczki to ja mam fabryczną sondę w aucie o przebiegu 330 tysięcy (ponad połowa na LPG) km i działa całkiem dobrze. Nie mam własnych doświadczeń z wymianą sondy ale popytałem trochę polecają uniwersalne Magneti Marelli - jakieś 180 zeta


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

WojTass85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw lip 15, 2010 22:39
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

sonda 2E

Post autor: WojTass85 » czw lis 11, 2010 18:41

tps ?? przepustnica?? jak sie zabrac do tego ?? moj ma nalatane 270ts z tego 10 po wymianie sondy dwa mies temu duzo nim jezdze i lipa z tym spalaniem wysusza mi kieszen szybciej niz bak :/ a jak golfer zaczyna palic wiecej odemnie to juz cos nie tak heheh ok a z tymi uniwersalnymi jak jest trzzeba samemu wtyczke zmatowac ????



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

sonda 2E

Post autor: Paweł Marek » pt lis 12, 2010 01:10

kable uniwersalnej mają dodane złączki do zaciskania na odciętych kablach starej (nie wolno sygnałowego lutować)

A co d TPS i przepływki sprawdzasz czy odpowiednio wzrastają napięcia na kablach sygnałowych przy uchylaniu , i klapa od przepływki nie może się blokowac co się często zdarza jeśli pochodzi z auta z LPG - od strzałów. Szczegóły - patrz wyszukiwarka sam nawet pisałem z 10 razy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

WojTass85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw lip 15, 2010 22:39
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

sonda 2E

Post autor: WojTass85 » pt lis 12, 2010 07:58

ok dzieki to sprawdze przepustnice jeszcze bardzo prawdopodobne ze nie ruszana nigdy była moze tam syf jakis jest co blokuje,nie wiem rozbiore wyczyszcze zobacze ocb tam :) wymienie sonde i zobaczymy co sie bedzie działo z nim dalej :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości