Zgasl i juz nie odpalil POMOCY

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dominbmx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 14, 2010 13:42
Lokalizacja: Toruń

Zgasl i juz nie odpalil POMOCY

Post autor: dominbmx » czw paź 14, 2010 14:28

Witam jestem nowy na tym forum szukalem takiego tematu ale nie znalazlem nic podobnego wiec zakladam nowy watek. Sprawa wyglada nastepujaco wczoraj kupilem mk3 2.0 gti 8v i wracajac do domu golfikiem najpierw mrugnela kontrolka oleju podczas jazdy wiec zatrzymalem sie aby sprawdzic stan bylo na polowie wskaznika wiec dolalem 100 ml odpalam i jade dalej odpalil bez problemu dodam jeszcze ze w kabinie slychac bylo jakies stuki sprzedajacy twierdzil ze to aluminiowa blaszka od tlumika ale nie jestem pewny, wiec jade dalej na piatym biegu jakies 120 km/h i nagle zgasl i swiecila sie tylko kontrolka oleju wiec zjechalem na pobocze sprawdzilem olej byl idealne na max stanie wiec bylo dobrze wsiadam prubuje odpalic a tu nic lipa nie chce zapalic . nie znam sie za dobrze na benzynie poniewaz zawsze mialem tdi to jest moj pierwszy silnik benzynowy dlatego prosil bym o jakas diagnoze co moglo pasc z gory dzieki za odp.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Zgasl i juz nie odpalil POMOCY

Post autor: denisz » czw paź 14, 2010 14:54

dominbmx pisze:Witam jestem nowy na tym forum szukalem takiego tematu ale nie znalazlem nic podobnego wiec zakladam nowy watek
jak to nie znalazłem? Wpisz w wyszukiwarce "nie odpala", zaznacz "tylko tytuł postu" i masz tego od groma.

Ta kontrolka, która Ci się zapaliła, to ciśnienie oleju a nie jego poziom (skoro olej był w połowie skali). Poza tym nie dolewaj oleju na maksa tylko do połowy skali na bagnecie - to optymalna ilość.

Oznacza to zatem, że jest coś nie tak z ciśnieniem oleju. Sprawdź czy gdzieś nie cieknie - filtr oleju i jego uchwyt, blok silnika...
Jeśli nie cieknie to może filtr oleju jest do wymiany - to najbardziej powszednia przyczyna szwankowania ciśnienia oleju. Spytaj poprzedniego właściciela, kiedy był wymieniany. Filtr oleju i jego wymiana nie jest drogą sprawą.

Czy auto już w ogóle nie zapala? Czy ta kontrolka ciśnienia oleju miga po włączeniu zapłonu? Czy masz dostęp do diagnozy na VAG-u?

Napisz, może coś wymyślimy.



Awatar użytkownika
dominbmx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 14, 2010 13:42
Lokalizacja: Toruń

Zgasl i juz nie odpalil POMOCY

Post autor: dominbmx » czw paź 14, 2010 15:09

sory moze zle szukalem nie jestem biegly w tych sprawach forum uzywam sporadycznie autko wogule nie odpala po wlaczeniu zaplonu standardowo pali sie kontrolka oleju akusa i chlodzenia nie mruga pali sie ciagle dzis bedzie podlaczony pod kompa okolo 18 wtedy bede moze cos wiedzial wiecej



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Zgasl i juz nie odpalil POMOCY

Post autor: denisz » czw paź 14, 2010 15:17

dominbmx pisze:sory moze zle szukalem nie jestem biegly w tych sprawach forum uzywam sporadycznie autko wogule nie odpala po wlaczeniu zaplonu standardowo pali sie kontrolka oleju akusa i chlodzenia nie mruga pali sie ciagle dzis bedzie podlaczony pod kompa okolo 18 wtedy bede moze cos wiedzial wiecej
ta kontrolka ma się palić po włączeniu zapłonu - to normalne. Ma zgasnąć po uruchomieniu silnika. Jak mruga lub zapala się w trakcie jazdy, to wtedy oznacza to problem.

Jak sprawdzisz na VAG-u to napisz kod i nazwę błędu. Skasuj błędy (jeśli będą) i wtedy spróbuj odpalić.



Awatar użytkownika
dominbmx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 14, 2010 13:42
Lokalizacja: Toruń

Zgasl i juz nie odpalil POMOCY

Post autor: dominbmx » pt paź 15, 2010 00:22

Znam juz przyczyne otuz sprzedajacy grzebal cos ostatnio przy aparacie zaplonowym i wkladajac go nie wlozyl go do konca nie wiem jakim sposobem i w ten sposob zjechaly sie zeby na aparacie zaplonowym i na kole ktore je napedza a kontrolka oleju zamrugala przez to ze aparat napedza tez pompe oleju na taki zabek i ten zabek trzymal sie ledwo ledwo i jak wjechalem w dziure puscil i wogole niedzialala. i tak przez glupote sprzedajacego musze wydac okolo tysiac zl ;/ moze komus pomoge tym watkiem Dzieki jeszcze raz za pomoc pewnie jeszcze nie raz bd sie udzialal na tym forum mam nadzieje ze jako doradca :P



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Zgasl i juz nie odpalil POMOCY

Post autor: Paweł Marek » pt paź 15, 2010 09:07

dominbmx, wszystko jasne ale 1000 zlotych ?, chyba że coś więcej się stało. Aparat 100-150 albo samo kółko z jakiegoś uszkodzonego za grosze, wałek pośredni nie sądzę żeby więcej jak stówkę, zmiana filtra oleju i oleju, uszczelka pod miskę. Mam wrażenie ze jeśli taką cenę podał mechanik i zgodziłeś się to świetnie na tobie zarobi


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Zgasl i juz nie odpalil POMOCY

Post autor: denisz » pt paź 15, 2010 12:48

dokładnie tak jak Paweł Marek pisze. 1000zł to wręcz kosmos.

tydzień temu znajomy wymieniał calutki silnik w fordzie z 1995 roku. Kupił nowy silnik za 700zł + wymiana 300zł. Za 1000zł ma wymieniony CAŁY silnik!
Chłopie nie idź w te klocki!



Awatar użytkownika
dominbmx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 14, 2010 13:42
Lokalizacja: Toruń

Zgasl i juz nie odpalil POMOCY

Post autor: dominbmx » pt paź 15, 2010 23:27

pokrecilem troche 600 zl ale jeszcze wymieniam rozrzad i reszte czesci eksploatacyjnych czyli olej filtry itp sory ale zle mechanika zrozumialem jeszcze thx za pomoc



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Zgasl i juz nie odpalil POMOCY

Post autor: Paweł Marek » pt paź 15, 2010 23:33

no to już lepiej :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości