zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
Co da, lub jakie beda skutki uboczne gdy zaslepie otwor w kolektorze ssacym co idzie do niego wezyk z woda ? Jest to podgrzewanie kolektora.
Zeby nie bylo zbednych pytan, po co dlaczeo itd .... zakladam glowice z 2.0 a jak wiadomo, kolektor ssacy w 2.0 nie ma podgrzewania wiec i w glowicy nie ma otworu z ktorego woda plynie do kolektora.
Zeby nie bylo zbednych pytan, po co dlaczeo itd .... zakladam glowice z 2.0 a jak wiadomo, kolektor ssacy w 2.0 nie ma podgrzewania wiec i w glowicy nie ma otworu z ktorego woda plynie do kolektora.
eSsssssssssss :))))
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
Będzie chodził, nic się nie stanie. W zimie może być problem z odpaleniem, chociaż to też przy wtrysku ma raczej mniejsze znaczenie.
Re: zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
Lipek81 pisze:Będzie chodził, nic się nie stanie. W zimie może być problem z odpaleniem, chociaż to też przy wtrysku ma raczej mniejsze znaczenie.
nie wydaje mi sie zeby w zimie ciezej odpalal, bo jak jest na polu zimno a auto nie odpalane to i w przewodzie bedzie zimna woda ... takze to nie ma wplywu na odpalanie.
eSsssssssssss :))))
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
A faktycznie, nie pomyślałem.. W takim razie nie ma wpływu.
zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
to po co on tak wlasciwie jest ? w 2.0 juz nie ma, w 1.8, 1.6 i 1.4 jest to, sa to silniki na monowtrysku.
eSsssssssssss :))))
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
Chodzi o skraplanie się benzyny na ściankach kolektora dolotowego. Kiedy masz monowtrysk, to proces mieszania paliwa z powietrzem zostaje zapoczątkowany we wtrysku, ale tak na prawdę zachodzi on w kolektorze dolotowym. Kiedy jest on zimny paliwo jest mniej lotne, łatwiej się skrapla, a co za tym idzie gorzej się miesza z powietrzem. Natomiast jeżeli w silniku jest wtrysk wielopunktowy, to podgrzewanie kolektora nie ma sensu, bo nie zachodzi tam proces mieszania, kolektorem leci tylko powietrze.
Dodatkowo, przy monowtrysku, albo gaźniku, oprócz podgrzewania płynem chłodzącym jest też grzałka elektryczna, która grzeje kolektor, zanim płyn chłodniczy się nagrzeje.
Dodatkowo, przy monowtrysku, albo gaźniku, oprócz podgrzewania płynem chłodzącym jest też grzałka elektryczna, która grzeje kolektor, zanim płyn chłodniczy się nagrzeje.
zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
aha, rozumiem. No ale teraz jest taka sprawa ze ja nadal zostaje przy monowtrysku z tym ze glowice zmieniam na glowice z 2.0 bo moja jest gdzies peknieta, a ta z 2.0 nie ma otworu przez ktory plynie woda z kolektora. Dlatego pytam czy moge to zlikwidowac zakladaja ta glowice.
2.0
1.8
2.0
1.8
Ostatnio zmieniony czw sie 26, 2010 21:28 przez Y@RO, łącznie zmieniany 2 razy.
eSsssssssssss :))))
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
A co robisz z otworami pod wtryskiwacze w głowicy?
zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
w tej glowicy nie ma otworow na wtryskiwacze. sa tylko wieksze otwory dolotowe niz w 1,8 ale to bede mial dorobiona uszczelke by nie bylo dziur po zalozeniu kolektora z 1.8
eSsssssssssss :))))
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
aaaa, kumam teraz - bo ja na wielopunkcie, to tylko 16V widziałem. Rozumiem, że w ori 2.0 wtryskiwacze są w kolektorze - stad ten większy kształt otworów dolotowych... No cóż... Lepiej na pewno nie będzie... A to nie znaczy, że gorzej... Trzeba sprawdzić. W sumie ten kolektor od 1.8 ma grzałkę elektryczną wiec ona coś tam powinna poratować, ale z kolei będzie ona dłużej pracowała, nie wiem, jak to wpłynie na jej trwałość.
zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
no a jakby zostawic podpiety tez waz do kolektora ... tylko ze znowu obiegu nie bedzie bo w glowicy nie ma. Kurcze ... wydalem troche kasy w bloto z ta glowica bo nie zwrocilem uwagi na te otwory dolotowe, i po przyjezdzie do domu dopiero popatrzylem na oczy. A glowica jest igiełka i to jeszcze z amerykanina bo pisze 97r MEXIKO szklaneczki, zawory w idealnym stanie. szkoda kasy a jak juz jest kupiona to moze by cos pomyslec nad nia.
eSsssssssssss :))))
zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
+ wiele roznych innych rzeczy ktore trzeba by dac, przeplywka, przepustnica, kolektor, pompka paliwa itd, itp .... juz poruszałem temat zmiany MONO na WIELOPUNKTA = da sie zrobic, ale trzeba troche kasy zeby uzyskac kilka KM. I odpowiedz byla jedna ze lepiej dół z 2.0 a czapke z 1.8 tylko ze kompa trzeba by bylo wysterowac bo by sie silnik usmazyl. Tak czy inaczej, chce zalozyc narazie glowice z 2.0 ....
eSsssssssssss :))))
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS
Wiem, że sporo wydatków, stąd ten uśmiech na końcu... Cóż, nie poozstaje nic innego, jak założyć to co masz i zobaczyć, co z tego wyjdzie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość