[mk2] Remont silnika 1.3 KAT na wtrysku.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Rosomak91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 30, 2017 22:18

[mk2] Remont silnika 1.3 KAT na wtrysku.

Post autor: Rosomak91 » wt cze 26, 2018 23:04

WSTĘP (możesz pominąć)
Witajcie,
jeśli uderzyłem w niewłaściwy dział niech moderator mnie ukarze. Słowem wstępu wytłumaczę się dlaczego robię coś tak oczywiście nieopłacalnego - szukałem auta do zajechania, kupiłem golfa 2, uwiódł mnie skubany - mimo wszystkich wad technicznych a ma ich sporo! Między innymi rozwalony silnik, ale po głębszej analizie jest to dobra okazja, żeby zobaczyć "jak to działa" i spróbować to reanimować. Golfa mam z roku 90tego, jest lekko poobcierany ale jest bezwypadkowy, nie ma rudej i ostatnie 7 lat stał w garażu. Przebiegu ma około 220 tysięcy. Niestety wszędzie sączył się olej, był dosłownie wszędzie. Cała komora silnika jest zapocona. Od października gdy tylko doskwiera nuda jadę i kręcę śrubki i już mam silnik na stole. Nie znam się na tym, ale im więcej śrubek odkręcam tym bardziej się przekonuje, że nie ma tam nic skomplikowanego. Główny pomocnik to książka "sam naprawiam" i czysto teoretycznie wspiera mnie ojciec z wykształcenia mechanik.

TU ZACZYNA SIĘ KONKRET
Przechodząc do rzeczy - silnik już na stole, resztki oleju wyglądały jak smoła, nie znam się ale wydaje mi się, że jest tam sporo nagaru, pierścienie bankowo są zapieczone, zawory klepały. Wszystko sprawdzę, czego nie będę mógł zrobić sam oddam do fachowców. Na pewno głowica i blok z tłokami idzie do sprawdzenia i przygotowania do ponownego zmontowania. Pytanie - co obowiązkowo wymienić przy takim remoncie, na co zwrócić uwagę i pytanie na które nie potrafię sobie odpowiedzieć, czy jak już rozbiorę silnik do części pierwszych mogę go całego umyć karcherem?
Ojciec w sprawie remontu mówi, żebym tylko pierścienie zmienił, oddał głowice do sprawdzenia i planowania. I tyle. Stara szkoła zawodowa :D Sądzę, że jak już silnik jest na stole powinienem zrobić znacznie więcej.
Będę wdzięczny za wszystkie rady.
Cały osprzęt silnika również jest zapocony olejem, wszystko zostanie dokładnie wyczyszczone, wzrokowo sprawdzone i jeśli będzie potrzeba zregenerowane (na pewno rozrusznik).

Zdjęcia i filmy które zrobiłem:
https://1drv.ms/f/s!AlcqpWv8YbgrgrwR99BeuOytlm04ww
Fotografuje wszystko, żebym wiedział jak to później poskładać do kupy :D



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk2] Re: Remont silnika 1.3 KAT na wtrysku.

Post autor: marcin7x5 » czw cze 28, 2018 07:06

Jak chcesz się przyłożyć do porządnego remontu to musisz zrobić pomiary tulei cylindrowych czy nie są zowalizowane oraz jaki wymiar mają bo być może trzeba je przetoczyć i zastosować nadwymiarowe tłoki. To samo dotyczy wału korbowego i wszelkich panewek. Warto też sprawdzić stan i luzy w pompie oleju. Głowicę to oddaj do zakładu co ci ją splanuje i ewentualnie powymienia prowadnice zaworowe, uszczelnienia, popychacze zaworowe itd. Cały silnik spokojnie można wymyć myjką po uprzednim zastosowaniu chemii rozpuszczającego ropopochodne substancje.



Rosomak91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 30, 2017 22:18

[mk2] Re: Remont silnika 1.3 KAT na wtrysku.

Post autor: Rosomak91 » czw lip 19, 2018 21:15

Siedzę i patrze na blok silnik i gołym okiem widzę, że cylindry są jakby jajowate. Poza tym tłoki mają w nim luzy - w jednej osi mniejsze w drugiej znacznie większe - powiedzmy, że będzie to pół mm różnicy. Blok do wymiany?
Niestety kAUDI mnie pocisnęło po portfelu i golf stoi, płacze i czeka na lepsze czasy.



Może ktoś z forumowiczów ma 1.3 na wtrysku w dobrym stanie na zbycie?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk2] Re: Remont silnika 1.3 KAT na wtrysku.

Post autor: marcin7x5 » pt lip 20, 2018 19:13

Jeżeli jest duża owalizacja cylindrów to pewnie trzeba by rozwiercać blok i wciskać tuleje tak aby znów był nominał. Jeżeli mały to być może wystarczy tylko rozwiercenie na któryś nadwymiar.



Rosomak91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 30, 2017 22:18

[mk2] Re: Remont silnika 1.3 KAT na wtrysku.

Post autor: Rosomak91 » sob lip 21, 2018 22:21

Fachowiec oceni, blok i głowica może w przyszłym tygodniu do odbioru.
Jeśli chodzi o pierścienie to spośród wszystkich tylko jeden (środkowy) był lekko zapieczony - bezproblemowo nafta dałaby radę go ożywić. Mimo to pomiędzy pierścieniami było bardzo dużo nagaru. Jak duży luz (na boki) powinna mieć korba na sworzniu w tłoku?
Jeszcze dwa pytania i w zasadzie będę mieć już jakąś wizję jak działać do samego końca :D
Uszczelkę na misce olejowej i pod pokrywą komory założyć z silikonem? Pytam, bo zazwyczaj powinna być sama uszczelka, a w moim przypadku nałożony był jeszcze silikon.
Jaki olej zalać na wstępie, jaką procedurę zrobić przy pierwszym rozruchu i po jakim czasie wymienić pierwszy olej?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk2] Re: Remont silnika 1.3 KAT na wtrysku.

Post autor: marcin7x5 » ndz lip 22, 2018 21:08

Silikonu nie daje się wraz z uszczelką. Jak już to stosuję się specjalne masy zamiast uszczelki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości