Opis silnika, nadmierne spalanie i nie tylko

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

LukaBenz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn kwie 10, 2017 20:12

Opis silnika, nadmierne spalanie i nie tylko

Post autor: LukaBenz » pn kwie 10, 2017 21:02

Witam serdecznie!
Od dłuższego czasu śledzę uważnie te forum, ale nadszedł czas na zarejestrowanie się, ponieważ zostałem "szczęśliwym" posiadaczem Golfa II 1.6 kat (51kW) benzyna rok 1990. ;)
Kupiłem golfinkę tydzień temu po cenie "złomu". (Uratowana przed złomowaniem) Odbierałem ją w opłakanym stanie brudną i zaniedbaną ale na szczęście tylko z zewnątrz, ponieważ stała ponad pół roku.
Odpala od strzała, ale..

1) - Po odpaleniu wszystko chodzi jak należy, ale na mój słuch i wzrok wyczuwam zaburzenie pracy silnika (gubi obroty co jakiś czas jakby spadały lekko w dół) + "wystrzały" z tłumika.
2) - Ogromne zużycie paliwa, za 125zł zrobiłem z ~200km, bak jest cały oraz żadnych wycieków na ziemi nie widać.
3) - Silnik nie nagrzewa się do 90C, tylko pozostaje w okolicach 80C, ale wykryłem, że dostaje się lewe powietrze z wężyka, który został zaznaczony na zdjęciu nr1, gdy silnik był rozgrzany i pracował postanowiłem zakleić to izolką dla samego sprawdzenia, nagle temperatura doszła do 90C oraz załączył się wentylator o dziwo pierwszy raz, ale ciągle go zassysało, jakby nie było drożności i cały wężyk się skurczył (widoczne na zdjęciu) i znów temperatura spadła i wyłączył się wentylator. Dzisiaj wymieniłem wężyk i niestety bez zmian.


Proszę mi wybaczyć, jeżeli słabo to opisałem nie jestem fachowym mechanikiem, uczę się i wiem, że to nie jest wytłumaczenie. ;)
Gdyby ktoś pomógł mi wymienić co gdzie się znajduje na zdjęciu z tych ważniejszych rzeczy.
Pozdrawiam serdecznie! :D
Obrazek



MisiekD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr sty 20, 2010 23:29
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Opis silnika, nadmierne spalanie i nie tylko

Post autor: MisiekD » ndz kwie 23, 2017 23:40

Kolego powiem ci ja też miałem w golfie silnik o oznaczeniu PN 1.6 51kw teraz mam jette z tym samym silnikiem + gaz ten wężyk powinien być założony w górnej części obudowy filtra powietrza tam są dwa wejścia do podciśnienia i tżeba założyć na to pierwsze od przodu obudowy filtra powietrza , jeśli chodzi o nierówną pracę tzw.(falowanie ) i duże spalanie to tylko winw gaźnika jest po prostu wysłużony ,luzy na przepustnicy ,pozatym membrama elektronicznego ustawnika przepustnicy robi dużo zamieszania jest ona umiejscowiona z prawej strony taki biały grzybek z kostką 24 pinową i dwa wężyki podciśnienia z niej do obudowy filtra powietrza (zobaczysz jak zdejmiesz obudowe filtra z gaźnika )ale tak na początek to kup dobre rurki podciśnienia (sprzedają na metry metr ci w zupełności wystarczy jeszcze zostanie )i je wymień tylko nie pomyl podłączeń i zobaczysz ,jak to nie da rezultatu to poszukaj innego gaźnika (pasuje od audi 80 1.6 )albo regeneracja ale puźniej i tak go trzeba ustawić a to nie prosta sprawa nie ma tam śrubek do ustawiania mieszanki mnie ustawiał spec z Genowefa garage ma gościu głowe ale jak to sam nie wiem (gaźnik ma pełno elektryki i podciśnieniem jest sterowany) jeśli chodzi o wężyk o kturym na początku napisałem to nie widze na zdięciu gdzie on tam jest podłączony i dlatego napisałem jutro postaram się o fotkę podłączenia jak powinno być . :D



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Opis silnika, nadmierne spalanie i nie tylko

Post autor: pinstonvw » śr kwie 26, 2017 22:10

Poczytaj sobie o gaźniku Pierburg 2EE czyli ten, który akurat jest u Ciebie. Wysłużony gaźnik? to pojęcie względne. Prędzej masz sporo albo bardzo sporo nieszczelności w układzie podciśnienia. Wężyki winny być typowo do podciśnień. Wymień wszystkie możliwe jeśli tego nie zrobiłeś. Potem wymień świece, filtr powietrza, kopułkę i palec o ile są już dojechane styki i chyba termostat. Temperatura powinna się utrzymywać na 90 stopniach w trakcie jazdy. Wybierz się na regulację kąta wyprzedzenia zapłonu i wtedy sprawdź spalanie. Polecam sprawdzić również ustawienie rozrządu!
Ten gaźnik jest fajny do momentu kiedy zacznie świrować. Naprawa jest raczej nieopłacalna. Dużo tych silników jeździło na gaźniku Pierburg 2E2. Jest to w miarę pancerna jednostka sterowana podciśnieniowo (bez zbędnej elektroniki).
Twój gaźnik jest sterowany pseudo komputerem i pseudo sondą lambda.
W razie jakichkolwiek pytań postaram się pomóc. Dysponuję podstawową dokumentacją do tych gaźników w razie potrzeby, ale powinieneś wszystko znaleźć na forum.


...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości