Gotujący się płyn chłodniczy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Gotujący się płyn chłodniczy
Witam, mam problem z gotującym się płynem chłodniczym w golfie II 1.3 na gaźniku. Płyn w zbiorniku za zimnym nie bulgota jest czysty, wężyk ten cienki jest drożny. Wiatrak działa ale się nie załącza, na kostce pojawia się znikome napięcie(np 0,3v). Wąż górny od chłodnicy po zagrzaniu jest gorący i twardy ten dolny też jest ciepły(troszkę zimniejszy od górnego). Temperatura na zegarach wskazuje prawidłowo. Chłodnica jest ciepła więc zapowietrzona nie będzie. Co może być przyczyną takiego stanu ?. Czytałem podobne tematy ale żadnego rozwiązania nie znalazłem. Podejrzewam czujnik na chłodnicy, oprócz niego co jeszcze może być przyczyną ?.
Gotujący się płyn chłodniczy
A to nie wystarczy?Doin pisze:Wiatrak działa ale się nie załącza,
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Re: Gotujący się płyn chłodniczy
W sensie co ?. Sprawdzałem wiatrak na krótko i nie jest spalony, po zmostkowaniu 1 i 3 pinu kostki czujnika się załącza na 1 i 2 żadnej reakcji(nie wiem czy to prawidłowo).hak64 pisze:A to nie wystarczy?Doin pisze:Wiatrak działa ale się nie załącza,
Gotujący się płyn chłodniczy
Skoro sie nie załącza to nie masz chłodzenia. Wiatrak ma się włączyć po przekroczeniu optymalnej dla silnika temperatury pracy. Jeśli tego nie robi, to temparatura rośnie, bo to pęd powietrza powodowany działaniem wentylatora ma wychładzać chłodnicę.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Re: Gotujący się płyn chłodniczy
Tak znam zasadę działania wiatraka, tylko moje pytanie brzmi czy za włączanie wiatraka odpowiada ten czujnik na chłodnicy tak ?. Druga sprawa czy to przegrzewanie może być spowodowane też samym termostatem(oba węże na chłodnicy były gorące- dolny troszkę mniej) bądź korkiem od zbiorniczka wyrównawczego ?. Da się w ogóle taki korek jakoś wykluczyć- zdiagnozować ?. Dodam jeszcze, że po zagotowaniu płyn wyleciał z całego zbiorniczka(wyrzuciło go)hak64 pisze:Skoro sie nie załącza to nie masz chłodzenia. Wiatrak ma się włączyć po przekroczeniu optymalnej dla silnika temperatury pracy. Jeśli tego nie robi, to temparatura rośnie, bo to pęd powietrza powodowany działaniem wentylatora ma wychładzać chłodnicę.
Gotujący się płyn chłodniczy
Termostat w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. Gdyby był zamknięty, to chłodnica pozostała by zimna. Otwarty zaś powoduje, że chłodnica zaczyna się nagrzewać od razu (powinna dopiero po osiągnięciu normalnej temperatury pracy silnika (wtedy ma się otwierać termostat). Korek na zbiorniczku też raczej odpada. Prędzej winy doszukiwałbym się w niewydolnej pompie wody. Skoro jednak nie załącza się wentylator, to sprawdź czujnik i kabelki pomiędzy czujnikiem a wiatrakiem.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Gotujący się płyn chłodniczy
Problem wydaje się być rozwiązany. Wymieniony termowłącznik i wiatrak się załącza, samochód stał kilkanaście minut włączony i nie gotowało płynu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości