Witam, chciałbym przeprowadzić rozpoznanie dwóch gaźników. Jeden jest z mojego MK2 1.3 silnik MH a drugi kupiłem na zapas ze złomu, golfik przyjechał na nim o własnych siłach na benzynie i nigdy nie widział gazu.
Teraz do rzeczy.
Mamy przed sobą dwa gaźniki od 1.3. Oba mają oznaczenie 2E i nic więcej. Różnią się drobnostkami takimi jak układ dysz na górze gaźnika czy tą wygiętą/pochyloną rurką nad gardzielą II przepustnicy.
Wiem, że są tu specjaliści od gaźników i proszę o podanie różnic pomiędzy tymi dwoma gaźnikami. Chodzi mi tylko o konkretne modele gaźników. Zauważyłem również, że gaźnik zapasowy nie ma zaworka spustowego podciśnienia siłownika ssania, czy tak ma być? siłownik ma 2 króćce ale tylko jeden jest podłączony do podciśnienia w gaźniku a drugi jest nie wykorzystany.
Kolejna kwestia to taka, że w zapasowym nie mam dysz widocznych od góry jak w tym z 1.3MH.
Który gaźnik korzystniej eksploatować? jakie są jeszcze różnice w ewentualnym działaniu pomiędzy tymi gaźnikami?
ZDJĘCIA:
oba gaźniki, dolny od MH, górny to na zapas.
Porównanie od strony linki gazu:
ZAPASOWY GÓRA:
1.3 MH GÓRA:
Nie znalazłem w internecie takiego samego gaźnika jak ten co mam w 1.3MH, dziwi mnie to, bo nawet nie ma żadnych specjalnych oznaczeń poza 2E, tak samo jak ten co mam na zapas ale ten zapasowy gaźnik znalazłem w internecie pod oznaczeniem pierburg 2E3 choć też różnił się szczegółami typu wygląd ssawki wodno-elektrycznej.
Proszę o jakieś opinie w temacie na temat w/w gaźników.
Pozdrawiam serdecznie.
Porównanie dwóch gaźników MK2 1.3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- etz_prorider
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: wt gru 16, 2014 23:30
- Lokalizacja: Kościerzyna
Porównanie dwóch gaźników MK2 1.3
Ostatnio zmieniony pt gru 09, 2016 23:20 przez etz_prorider, łącznie zmieniany 1 raz.
- etz_prorider
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: wt gru 16, 2014 23:30
- Lokalizacja: Kościerzyna
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Porównanie dwóch gaźników MK2 1.3
Hmm ogólnie to różnice są znikome. W zapasie nie ma rurki składu mieszanki. Jeśli zależy Ci na dobrym gaźniku to proponuję jeździć na obecnym, a ten drugi zrobić generalny remont tzn. kupić zestaw uszczelek i membran. Rozebrać drania i wyczyścić z przedmuchaniem dysz łącznie. Prawidłowe oznaczenie gaźnika do pojemności 1300 to 2E3. Ogólnie każdy gaźnik to gaźnik 2E ale są podtypy czyli 2E2, 2E3 oraz 2EE.
...
- etz_prorider
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: wt gru 16, 2014 23:30
- Lokalizacja: Kościerzyna
Porównanie dwóch gaźników MK2 1.3
I tyle chciałem wiedzieć aczkolwiek czyszczenie gaźnika w środku benzyną nic nie zmienia, pracują one w benzynie cały czas i benzyną nie zadziałasz na niego w żaden sposób (mówimy od wewnątrz), gaźniki każdej maści rozkręca się w drobny mak i czyści się w myjce ultradźwiękowej wrzucając goły korpus i wszystkie elementy luzem, żeby ultradźwięki + specjalne preparaty rozbiły zalegający w kanałach i na ściankach osad porafineryjny i rozbił utlenione materiały. W praktyce wygląda to tak:
Ten biały szlam, to właśnie te osady i pozostałości porafineryjne w gaźniku silnika honda GX160
Ten biały szlam, to właśnie te osady i pozostałości porafineryjne w gaźniku silnika honda GX160
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości