Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania
Koledzy, zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc (intelektualną w zasadzie) przy swapie 1.6 EZ gaźnik 2e2 na 2.0 2E.
Z góry zaznaczam że poczytałem co się da (...i dalej czytam) i starałem się nazbierać informacji z różnych źródeł, kilka wątpliwości mimo to pozostaje.
Co mam do swapu:
-silnik ze skrzynią na wodzikach i sprzęgłem na lince z półosiami (edit: skrzynia CHD 5-biegów, sprzęgło 210, flansza półosi 100)
-bak z mk3 z pompą, kwestię zasilania w paliwo rozumiem, kable po podłodze do skrzynki bezpieczników, mam skrzynkę nowszą
-sanki z maglownicą wspomaganą, stabilizatorem i wahaczami (sworznie ktoś wykręcił)
-kaseta zmiany biegów
Jak bym chciał żeby było:
- żeby zostały sanki i wahacze z mk2 z maglownicą bez wspomagania
Czego nie wiem, pytania, wątpliwości:
1.TEST KOMPRESJI - (edit: problem rozwiązany) równióteńkie 11 bar na każdym cylindrze. Według serwisówki Haynes'a dla mk3 minimalne graniczne ciśnienie to 7,5 bar ('maximum wear'). Czyli piec w fajnym stanie Podobno 3kkm po remoncie głowicy.
2. PÓŁOSIE - (edit: problem rozwiązany). Chcę zostawić wahacze, sanki i maglownicę z mk2 - wahacze i sworznie mam nowe, nie chcę wspomagania ani szerszego rozstawu osi, potrzebne kompatybilne półosie.
Według ETKI moja EZ ma połosie na flanszę 90mm, potwierdzają to dane flanszy skrzyni 4S. Skrzynia CHD w 2e ma flanszę 100mm i trzeba takie półosie. Jak podaje ETKA (ETKA półoś z przegubem podaje jako jeden tajl) takie były w mk2 GT/GTI od RP 90KM po PB 112KM. Zamówione z 1.8 RP.Potwierdzenie znalazłem jeszcze w katalogach Ruville - przeguby wewnętrzne które mają średnicę 100mm i wewnętrzne uzębienie 33 pasowały do mk2 od 1.8 w górę i w mk3 podobnie - w tym 2e i VR6.
Przeguby nowe będą.
Mały UP - półosie 1.6 też pasują. ALE - ale rowki wyrobione na półosiach są fabrycznie mniejsze, bardziej sfrezowane. Kto wie dlaczego. No i półosie GT są krótsze o jakiś centymetr. Nie wiem dlaczego krótsze a nie dłuższe, może dlatego że przeguby wewnętrzne fi100 są grubsze trochę od tych fi90. Z uwagi na powyższe montuję połosie z GT 1.8 90KM (RP i podobne). Nie chcę żeby było z przodu szerzej nawet o cm no i mam wrażenie że te zęby są celowo bardziej spiłowane.
3. MECHANIZM ZMIANY BIEGÓW - (edit: problem rozwiązany) - najprawdopodobniej trzeba wrzucić kasetę z 'pałąkiem' i wodzikami z mk3, bo 'pałąk' z mk2 do wodzików przy skrzyni będzie za krótki.
4. MOCOWANIE SILNIKA - (częściowo rozwiązany) podobno problem jest z silnikami 1.3 bo tylna łapa od strony pasażera nie pasuje, ale łapa z mojego 1.6 ma pasować do 2e. Po podmianie łapy silnik ma usiąść na poduszkach mk2. Niektóre głosy zalecają podmianę poduszki na jakąś mocniejszą, ale sprawdzę w katalogach czy były jakieś mocniejsze poduszki do mk2 bo nie było to jasno napisane czy nie chodzi o poduszkę z mk3...
Wcześniej gdzieś przeczytałem że wrzucenie 2e na sanki i poduszki z mk2 spowoduje przechył silnika, no i że trzeba łapę tylną po stronie pasażera zamienić na jakąś z paska B3. Druga wersja że dać wszystkie poduszki od mk3. Ale nie było dopowiedziane czy na sankach z mk3 czy mk2 i jak te poduszki mają pasować w ogóle. Zaś łapa z paska B3 to podobno ta sama łapa co w 1.6 i 1.8. Mentlik taki że głowa boli
5. WYDECH - (edit: problem rozwiązany) środek z PB, koniec przelot który jest. chyba że będzie za głośno dam gti dwururkę.
6. CHŁODNICA - (edit: problem rozwiązany) tak się składa że mam największą z 1.6 TD.
EDIT: x7
Z góry zaznaczam że poczytałem co się da (...i dalej czytam) i starałem się nazbierać informacji z różnych źródeł, kilka wątpliwości mimo to pozostaje.
Co mam do swapu:
-silnik ze skrzynią na wodzikach i sprzęgłem na lince z półosiami (edit: skrzynia CHD 5-biegów, sprzęgło 210, flansza półosi 100)
-bak z mk3 z pompą, kwestię zasilania w paliwo rozumiem, kable po podłodze do skrzynki bezpieczników, mam skrzynkę nowszą
-sanki z maglownicą wspomaganą, stabilizatorem i wahaczami (sworznie ktoś wykręcił)
-kaseta zmiany biegów
Jak bym chciał żeby było:
- żeby zostały sanki i wahacze z mk2 z maglownicą bez wspomagania
Czego nie wiem, pytania, wątpliwości:
1.TEST KOMPRESJI - (edit: problem rozwiązany) równióteńkie 11 bar na każdym cylindrze. Według serwisówki Haynes'a dla mk3 minimalne graniczne ciśnienie to 7,5 bar ('maximum wear'). Czyli piec w fajnym stanie Podobno 3kkm po remoncie głowicy.
2. PÓŁOSIE - (edit: problem rozwiązany). Chcę zostawić wahacze, sanki i maglownicę z mk2 - wahacze i sworznie mam nowe, nie chcę wspomagania ani szerszego rozstawu osi, potrzebne kompatybilne półosie.
Według ETKI moja EZ ma połosie na flanszę 90mm, potwierdzają to dane flanszy skrzyni 4S. Skrzynia CHD w 2e ma flanszę 100mm i trzeba takie półosie. Jak podaje ETKA (ETKA półoś z przegubem podaje jako jeden tajl) takie były w mk2 GT/GTI od RP 90KM po PB 112KM. Zamówione z 1.8 RP.Potwierdzenie znalazłem jeszcze w katalogach Ruville - przeguby wewnętrzne które mają średnicę 100mm i wewnętrzne uzębienie 33 pasowały do mk2 od 1.8 w górę i w mk3 podobnie - w tym 2e i VR6.
Przeguby nowe będą.
Mały UP - półosie 1.6 też pasują. ALE - ale rowki wyrobione na półosiach są fabrycznie mniejsze, bardziej sfrezowane. Kto wie dlaczego. No i półosie GT są krótsze o jakiś centymetr. Nie wiem dlaczego krótsze a nie dłuższe, może dlatego że przeguby wewnętrzne fi100 są grubsze trochę od tych fi90. Z uwagi na powyższe montuję połosie z GT 1.8 90KM (RP i podobne). Nie chcę żeby było z przodu szerzej nawet o cm no i mam wrażenie że te zęby są celowo bardziej spiłowane.
3. MECHANIZM ZMIANY BIEGÓW - (edit: problem rozwiązany) - najprawdopodobniej trzeba wrzucić kasetę z 'pałąkiem' i wodzikami z mk3, bo 'pałąk' z mk2 do wodzików przy skrzyni będzie za krótki.
4. MOCOWANIE SILNIKA - (częściowo rozwiązany) podobno problem jest z silnikami 1.3 bo tylna łapa od strony pasażera nie pasuje, ale łapa z mojego 1.6 ma pasować do 2e. Po podmianie łapy silnik ma usiąść na poduszkach mk2. Niektóre głosy zalecają podmianę poduszki na jakąś mocniejszą, ale sprawdzę w katalogach czy były jakieś mocniejsze poduszki do mk2 bo nie było to jasno napisane czy nie chodzi o poduszkę z mk3...
Wcześniej gdzieś przeczytałem że wrzucenie 2e na sanki i poduszki z mk2 spowoduje przechył silnika, no i że trzeba łapę tylną po stronie pasażera zamienić na jakąś z paska B3. Druga wersja że dać wszystkie poduszki od mk3. Ale nie było dopowiedziane czy na sankach z mk3 czy mk2 i jak te poduszki mają pasować w ogóle. Zaś łapa z paska B3 to podobno ta sama łapa co w 1.6 i 1.8. Mentlik taki że głowa boli
5. WYDECH - (edit: problem rozwiązany) środek z PB, koniec przelot który jest. chyba że będzie za głośno dam gti dwururkę.
6. CHŁODNICA - (edit: problem rozwiązany) tak się składa że mam największą z 1.6 TD.
EDIT: x7
Ostatnio zmieniony ndz paź 02, 2016 22:53 przez iNitiaL, łącznie zmieniany 2 razy.
___
- Ryś Stepowy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 508
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
- Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
- Kontakt:
Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania
Ad 4. u mnie zostało mocowanie z PN-ki i na razie nie ma problemów. Przejechałem tak 4k km i nic się się dzieje. Skrzynia również została z PN-ki - na razie daje rade. Mam skrzynie od Mk3 GTi, ale na razie sobie czeka, właśnie przez flansze. Jak coś strzeli (w skrzyni) wymienię flansze na te ze skrzyni od PN-ki - podobno spokojnie daje to rade. Z tego co pamiętam to EZ od PN różnił się tylko zasilaniem - PN 2EE, EZ - 2E2, więc mamy tu podobną sytuację. Ponadto skrzynia z PN-ki jest na pierwszych trzech biegach nieco krótsza - auto lepiej przyspiesza.
Ad 6. Było lato i spokojnie dawała rade chłodnica z PN-ki, z tym że ma 2 lata. Dobry zamiennik. Ale ten problem masz już z głowy.
Ad 6. Było lato i spokojnie dawała rade chłodnica z PN-ki, z tym że ma 2 lata. Dobry zamiennik. Ale ten problem masz już z głowy.
Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania
Klękajcie niebiosa chociaż jeden kolega który ma ochotę się podzielić wiedzą
Ad 4. Ostatecznie ulepiłem sobie jedną spójną wersję z wszystkich znalezionych informacji i daję łapę z mojego EZ i nowe poduszki mk2 - znajomy szukał mi pod GTi choć nie wiem czy czymś się różniły. Dzięki, widzę że źle nie zrobiłem. Ja swoją skrzynię piątkę 4S wywaliłem bo zgrzytała na dwójce. Z resztą czytałem że trzeba dać wtedy sprzęgło to co było czyli mniejsze, a ono nie wyrobi długo z 'kuniami' 2E. A dawcę dostałem z nowiutkim sprzęgłem więc i tak byłoby to bez sensu
Powiem Ci że z półosiami się tak nie spiesz. Na jednym forum agnlojęzycznym gość napisał że do skrzyni z 2E wsadził półosie z 1.6 wymieniając tylko wewnętrzne przeguby 100. Dziwna sprawa i trzeba to sprawdzić bo wyglądem i grubością to moje 1.6 nie różnią się od tych kupionych GT/GTi. wywalę zużyte wewnętrzne z moich półosi i zobaczę czy te 100 na nie wejdą. Jeżeli tak to będzie cenne info Na razie to domysł bo nie wiadomo jakie jest wewnętrzne uzębienie. Etka pokazuje że to różne części ale dlatego że tam półoś występuje jako całość z wewnętrznym przegubem 90 lub 100. Byłaby lipa bo stówę dałem za nowe przeguby zew. i drugą za półosie GTi
Skrzynię to zależy jaką miałeś. Ja np. miałem w EZ skrzynię 4S, a kumpel miał ją w 1.6TD Wiem że nie było zasady z tymi skrzyniami. Nie mniej ta EZ szła jak burza na swoje kunie. Strasznie mnie ciekawość zżera jak pojedzie dwójeczka z 2E
Ad 6. Hmm to nie wiem co zrobić bo mam roczną chłodnicę Thermoteca pod 1.6 (PN,EZ,RF). Ta GTD od kumpla chyba pamięta Wolfsburg w 1991 roku. I co tu zrobić?
Ad 4. Ostatecznie ulepiłem sobie jedną spójną wersję z wszystkich znalezionych informacji i daję łapę z mojego EZ i nowe poduszki mk2 - znajomy szukał mi pod GTi choć nie wiem czy czymś się różniły. Dzięki, widzę że źle nie zrobiłem. Ja swoją skrzynię piątkę 4S wywaliłem bo zgrzytała na dwójce. Z resztą czytałem że trzeba dać wtedy sprzęgło to co było czyli mniejsze, a ono nie wyrobi długo z 'kuniami' 2E. A dawcę dostałem z nowiutkim sprzęgłem więc i tak byłoby to bez sensu
Powiem Ci że z półosiami się tak nie spiesz. Na jednym forum agnlojęzycznym gość napisał że do skrzyni z 2E wsadził półosie z 1.6 wymieniając tylko wewnętrzne przeguby 100. Dziwna sprawa i trzeba to sprawdzić bo wyglądem i grubością to moje 1.6 nie różnią się od tych kupionych GT/GTi. wywalę zużyte wewnętrzne z moich półosi i zobaczę czy te 100 na nie wejdą. Jeżeli tak to będzie cenne info Na razie to domysł bo nie wiadomo jakie jest wewnętrzne uzębienie. Etka pokazuje że to różne części ale dlatego że tam półoś występuje jako całość z wewnętrznym przegubem 90 lub 100. Byłaby lipa bo stówę dałem za nowe przeguby zew. i drugą za półosie GTi
Skrzynię to zależy jaką miałeś. Ja np. miałem w EZ skrzynię 4S, a kumpel miał ją w 1.6TD Wiem że nie było zasady z tymi skrzyniami. Nie mniej ta EZ szła jak burza na swoje kunie. Strasznie mnie ciekawość zżera jak pojedzie dwójeczka z 2E
Ad 6. Hmm to nie wiem co zrobić bo mam roczną chłodnicę Thermoteca pod 1.6 (PN,EZ,RF). Ta GTD od kumpla chyba pamięta Wolfsburg w 1991 roku. I co tu zrobić?
___
- Ryś Stepowy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 508
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
- Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
- Kontakt:
Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania
Ad 4. Ja mam nowe sprzęgło z o tej samej wielkości co dedykowane do 2E, ale z mniejszym otworem, zdaje się że od diesla. Na razie daje to radę. A czasami, szczególnie na poczatku meczyłem je mocno. Jak mi się skrzynia sypnie, to wymienie flansze z 90 na 100 w skrzyni z 2E, kupie nowe sprzęgło i powinno być ok.
Ja też mam teraz skrzynie 4S, no ale jak twoja dogorywa to albo spróbuj podmienić flansze - masz je w swojej 4S (tańsza opcja) albo będziesz musiał włożyć półoski z przegubami wewnetrznymi 100.
Cwajka z 2E zapier.....ala naprawde zdrowo, na poczatku bałem sie jeździć Teraz już przywykłem, jak masz dobre opony i nauczysz się efektywnie ruszać to do setki masz koło 8s. Max jechałem 200 w 4 osoby i pod nogą było jeszcze sporo luzu. Coż jesli masz zdrowy motor z dawcy to: "Będzie Pan zadowolony".
Chłodnica to chyba lepsza będzie ta świeża, a jak nie będzie sobie radziła to spróbuj przepłukać starą i podmienisz.
Ja też mam teraz skrzynie 4S, no ale jak twoja dogorywa to albo spróbuj podmienić flansze - masz je w swojej 4S (tańsza opcja) albo będziesz musiał włożyć półoski z przegubami wewnetrznymi 100.
Cwajka z 2E zapier.....ala naprawde zdrowo, na poczatku bałem sie jeździć Teraz już przywykłem, jak masz dobre opony i nauczysz się efektywnie ruszać to do setki masz koło 8s. Max jechałem 200 w 4 osoby i pod nogą było jeszcze sporo luzu. Coż jesli masz zdrowy motor z dawcy to: "Będzie Pan zadowolony".
Chłodnica to chyba lepsza będzie ta świeża, a jak nie będzie sobie radziła to spróbuj przepłukać starą i podmienisz.
Ostatnio zmieniony pn wrz 26, 2016 12:02 przez Ryś Stepowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania
Nie ma sensu dla mnie rozbieranie skrzyni z 2E. Mam już przeguby 100 kupione to i po sprawie No i nowe sprzęgło do niej (chyba sachs i docisk luk'a). No będe działał tam dalej
___
- Ryś Stepowy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 508
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
- Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
- Kontakt:
Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania
A to mi jakoś umknęło w poprzednim poście, w tej sytuacji rzeczywiście jestes już "w domu" i nie ma sensu kombinować.iNitiaL pisze:Mam już przeguby 100 kupione to i po sprawie
Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania
Jest mały UP w temacie półosi. Półosie GT są niemalże identyczne, ale - krótsze o niecałe 10mm (nie wiem, być może przegub wewnętrzny fi 100 będzie trochę większy) no i wszystkie 'rowki' na wielowypustach są tak jakby spiłowane, fabrycznie, wszystkie. I po stronie przegubu wewnętrznego i zewnętrznego. Te wielowypusty na półosiach GT/i są wyższe, sprawiają solidniejsze wrażenie i być może są te półosie jakoś pokombinowane pod konkretne momenty przenoszone. Dlatego wsadzam te GT. W ramach ciekawostki 1.6 pasują ale raczej bym ich nie upychał.
___
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości