Problem z pompami, niskie napięcie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PietrekSCI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 11:57
Lokalizacja: Cieszyn

Problem z pompami, niskie napięcie

Post autor: PietrekSCI » pn lip 06, 2015 10:50

Witam.
Mam problem z moim MK2 1.8 RP, po spięciu całości pomp nie słychać, po sprawdzeniu napięcia jest ok 2.5V na wtyczce jednej jak i drugiej.
Jeśli odłącze pompy jest 12V na wtyczkach. Pompy obie wymieniane jakieś 2 mies temu, drugą pod podwozie wymieniłem jeszcze na taką która jeździła do końca - objaw ten sam.
Po podaniu 12V prosto z aku, obie pompy słychać, i słychać że ciągną.
Wymieniłem już przewód idący od białej wtyczki 2 pin do pompy paliwa pod podwoziem.
Jeśli się podepnie pod wtyczki choćby jedną pompe i tak ona nie pracuje, ani ta w baku ani ta pod podwoziem.
Przekaźnik 67 sprawdzony, przełożyłem nawet do jeżdżącego dawcy na swapa do drugiego auta - wszystko chodzi, bezpiecznik ok.
Auto ma LPG, na LPG odpala, chodzi, tylko wiadomo na samym LPG jazda nie jest dobrym wyjściem.
Auto chciałbym uruchomić żeby chodziło ok, bo muszę dawce rozbierać bo trzeba swapa w Jettce robić :)


Było: Golf Mk2 1988 1.8RP, Jetta A2 1991 1.6PN, Seat Toledo 1L 1998 1.9 TDi AHU
Jest: E36 touring 1997 325tds, 307sw 2002hdi, Golf Mk3 1995 1.9TDI 1z

ozzy1979

Problem z pompami, niskie napięcie

Post autor: ozzy1979 » pn lip 06, 2015 16:46

PietrekSCI pisze:po spięciu całości pomp nie słychać, po sprawdzeniu napięcia jest ok 2.5V na wtyczce jednej jak i drugiej.
PietrekSCI pisze:Jeśli odłącze pompy jest 12V na wtyczkach.
Kłania sie prawo Ohma (dla obwodów pr. stałego) i jego dalsze przekształcanie: I=U/R >> U=IxR >> delta U=IxR - należało by też zacytować drugie prawo Kirchoffa dla ścisłości i jasności dalszego wywodu, ale poradzimy sobie bez niego, bo za dużo pisania. A więc - w stanie jałowym masz 12 V, zapinasz obciążenie i masz 2,5 V - wniosek prosty: masz w obwodzie tak dużą oporność, że w momencie wymuszenia przepływu większego prądu masz na niej taki spadek napięcia, że w tym momencie na pompach masz 12V-9,5V=2,5V. Czyli szukaj skorodowanego/niepewnego połączenia, naderwanego przewodu, zdychającego przekaźnika od pomp. Należy prześledzić trasę od wtyczek pomp do przekaźnika, oraz od przekaźnika do zasilania (tory siłowe).
PietrekSCI pisze:Po podaniu 12V prosto z aku, obie pompy słychać, i słychać że ciągną.
Zacytuję się: "Należy prześledzić trasę od wtyczek pomp do przekaźnika, oraz od przekaźnika do zasilania (tory siłowe)". Pompy masz więc sprawne, niesprawna masz instalację elektryczną od akku poprzez przekaźnik do wtyczek pomp.



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Problem z pompami, niskie napięcie

Post autor: Hubi14 » pn lip 06, 2015 19:15

ech, drugie prawo Kirchhoffa, aż się czasy technikum przypomniały :) a co do tematu sprawdź punkty masowe bo mogło coś zaśniedzieć



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości