Czy warto tankować PB98

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Czy warto tankować PB98

Post autor: mleko1984 » czw kwie 24, 2014 08:14

Witam,

Zastanawia mnie ostatnio czy jest sens tankować paliwo PB98. Są opinie, że większa liczba oktanowa raczej nie da przyrostu mocy a stosowanie paliwa wysokooktanowego ma jedynie zapobiec (uodpornić silnik) przed spalaniem stukowym. Moje auto to Golf II GTI 16V PL. Ostatnio zainstalowałem Digifanta 1 i dopóki nie zaopatrzyłem się w mapy paliwa i zapłonu pod silnik 16V dla bezpieczeństwa tankowałem 98. Żeby auto sensownie przyspieszało musiałem przestawić delikatnie zapłon o ok 2st od seryjnego wyprzedzenia o 6st. Teraz od kiedy mam dobre mapy zaleję 95 i prawdopodobnie efekty będą lepsze niż na 98, oczywiście po ustawieniu zapłonu na wyprzedzenie o 6st. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?



ozzy1979

Czy warto tankować PB98

Post autor: ozzy1979 » czw kwie 24, 2014 17:50

Widzę, że jesteś z Wrocławia. Więc odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania znajdziesz w firmie Jetronik na ul. Opolskiej (jetronik.pl). Skoro bawisz się w tuning, ta firma zrobi z twojego auta rakietę. Nie znam lepszej firmy, która by tyle wiedziała o silnikach i w ogóle o autach. Serwisuję tam swoje dwa auta na wtrysku mechanicznym. Są drodzy, ale warto.



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Czy warto tankować PB98

Post autor: Hubi14 » czw kwie 24, 2014 21:15

hmm raczej nie warto przepłacać za Pb98, wzrostu mocy nie uświadczysz, jedynie silnik będzie pracował z większą kulturą, 98 jest zalecana do silników z wyższym stopniem sprężania bo trudniej o spalanie stukowe



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Czy warto tankować PB98

Post autor: mleko1984 » pt kwie 25, 2014 07:37

Hej, dzięki za odpowiedzi. Hubi14, zgadzam się z tobą i chciałem żeby ktoś to potwierdził. Generalnie z tego co się dowiedziałem zalanie auta 98 przyniesie wręcz odwrotny skutek ponieważ to paliwo jest mniej kaloryczne a stosowane jest w silnikach bardzo wysilonych z wysokim stopniem kompresji gdzie szansa samo-detoncaji mieszanki jest wysoka. 98 jest po prostu bardziej odporna na zapłon i dłużej się spala. Generalnie wniosek z tego jest taki, że jeżeli producent silnika nie zaleca lać 98 to nie ma sensu jej lać bo to jest wręcz niekorzystne jeżeli chodzi o osiągi i spalanie. Inn sprawa kiedy silnik przechodzi modyfikacje jak choćby planowanie głowicy czy turbo. W tym wypadku nie chcąc uszkodzić silnika nie ma wyjścia jak lać paliwa wysokooktanowe. Chodzi o to, że panuje powszechne przekonanie, że im więcej oktanów tym więcej mocy. Zawsze to usłyszysz od kolesia, który rozlewa paliwa na stacji :D. Ozzy1979, mój golf ma już digifanta :) wtrysk mechaniczny poszedł w zapomnienie i jestem na dobrej drodze, żeby auto samemu wystroić z pomocą ludzi z forum. Generalnie zostanie mi dzięki temu trochę kasy w kieszeni i zaopatrzę się w cenny sprzęt. Jestem przekonany, że tuning elektroniczny w firmie, która skasuje mnie 1500 pln już dużo więcej nie da w każdym bądź razie w moim przekonaniu przyrost mocy jaką zaoferuje taka firma nie jest warty takich pieniędzy.



ozzy1979

Czy warto tankować PB98

Post autor: ozzy1979 » pt kwie 25, 2014 11:15

mleko1984 pisze:Ozzy1979, mój golf ma już digifanta :) wtrysk mechaniczny poszedł w zapomnienie i jestem na dobrej drodze, żeby auto samemu wystroić z pomocą ludzi z forum.
Oni zajmują się wszystkimi rodzajami wtrysków. A dla mnie mechaniczny jest o wiele lepszy niż Digi. I nigdy nie wystroisz auta (nawet się nie zblizysz do takiego wystrojenia) jak zrobi to firma z takim doświadczeniem i zapleczem maszynowym. Uwierz mi. Nikt nie mówi o tuningu elektronicznym. Chodzi o całą resztę.



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Czy warto tankować PB98

Post autor: mleko1984 » pt kwie 25, 2014 12:00

Na pewno nie osiągnę tego co oni, ale jestem przekonany, że przy obecnych ustawieniach i programie może uda się wycisnąć kilka koni, za ponad 1k pln moim zdaniem nie warto. Wiadomo, że można jeszcze zmienić kilka rzeczy: blok na 2 litry, porting głowicy, sportowe wałki itp ale to też się mija z celem. Wydasz tyle kasy, że lepiej kupić jakiś 1.8 turbo, który będzie trwalszy od pomodzonego silnika. Jeżeli chodzi o porównanie k-jeta/ke-jeta z digifantem 1 to bezsprzecznie każdy kto ma digi w 16V powie Ci, że digifant bije stare wtryski na głowę, no chyba, że ma coś skopane albo oryginalny program z G60 chociaż nawet wtedy to auto jedzie lepiej...



ozzy1979

Czy warto tankować PB98

Post autor: ozzy1979 » pt kwie 25, 2014 13:00

A pod jakim względem bije? Prosze Cię - skoro wtrysk mechaniczny był stosowany w Mercedesach i Porsche i to juz wtedy, gdy od 10-15 lat istniały już układy wtryskowe na elektronice, to chyba coś w tym jest, nieprawdaż? Zwróć uwagę na szybkośc reakcji silnika na kopnięcie w pedał gazu dla silnika na wtrysku mechanicznym a elektronicznym. Zero porównania. Dla mnie wtrysk mechaniczny jest mega. A wiesz skąd się biora takie opinie? Bo 90% ludzi miało do czynienia z pogazowanymi i zdezelowanymi układami wtrysku mechanicznego, na dodatek trudno znaleźć fachowca od tych układów. ktoś, kto ma ten układ w idealnym stanie nie zawraca sobie głowy elektroniką. W każdym bądź razie ja mam porównanie - mam dwa auta na wtrysku mechanicznym, drugie dwa mają juz wtrysk elektroniczny, sekwencyjny. Zero porównania. A wszystkie 4 są w idealnym stanie. Ja nie widzę żadnej przewagi digi nad dobrym KE-Jetem czy KU-Jetem.



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Czy warto tankować PB98

Post autor: mleko1984 » pt kwie 25, 2014 13:28

Jakie to auta ? Nie masz racji w tej kwestii. Mój ke-jet był w 100% sprawny i na bank nie reagował tak jak wystrojony digifant. Uwierz mi kolego, kilka książek poczytałem o tym wtrysku (k-jet). To jest bardziej zmodyfikowany gaźnik w gruncie rzeczy. Jedyną różnicą jest to, że leje niezależnie do każdego gara i w nowszej wersji ma lekką korektę ciśnienia paliwa w zależności od składu spalin. Nawet taka głupia rzecz, z której mało kto sobie zdaje sprawę: dawka paliwa jest regulowana mechaniczne talerzem, który unosi się pod wpływem przepływu powietrza, talerz trochę waży i rzadko kiedy jedziesz idealnie równą drogą, w efekcie on cały czas się waha. Powiedz mi, w jaki sposób w takich warunkach można dobrze wydawkować paliwo ? Uważam, że mógłbyś się wypowiedzieć w przypadku gdybyś miał okazję przejechać się takim autem, które oryginalnie miało mechaniczny wtrysk i teraz ma elektroniczny: digifant1/megaSquirt lub coś podobnego. To, że masz kopa w aucie na mechanicznym wtrysku wynika raczej z konstrukcji silnika.
" Zwróć uwagę na szybkośc reakcji silnika na kopnięcie w pedał gazu dla silnika na wtrysku mechanicznym a elektronicznym"- otóż to, ja mam bezpośrednie porównanie na swoim aucie. Pewnie mi powiesz, że mój wtrysk niedomagał, od razu cię uprzedzam, że mam już spore doświadczenie w jego regulacji i diagnostyce.



ozzy1979

Czy warto tankować PB98

Post autor: ozzy1979 » pt kwie 25, 2014 17:55

mleko1984 pisze:dawka paliwa jest regulowana mechaniczne talerzem, który unosi się pod wpływem przepływu powietrza, talerz trochę waży i rzadko kiedy jedziesz idealnie równą drogą, w efekcie on cały czas się waha. Powiedz mi, w jaki sposób w takich warunkach można dobrze wydawkować paliwo ?
Weź pod uwagę równoważenie się mas talerz-ramie (przeciwwaga), więc przy układzie tak idealnego wyważenia talerz reaguje natychmiast na zmianę strumienia powietrza. Nie wspomnę już o stabilizowaniu sie takiego układu (wynika to z konstrukcji). A dawkę paliwa tak precyzyjnie układ ustala, że czy miasto czy trasa, czy but czy spokojna jazda w rurze wydechowej nie mam kompletnie osadu sadzy, mimo, że nie mam kata. Można? Można. To teraz ja ci zadam kontrę - wedle tego co mówisz, jadąc po wertepach talerz (drosenklapa) powinien podskakiwać więc dawka paliwa powinna się non stop zmieniać, więc silnik powinien cały czas zmieniać obroty (falować) mimo trzymanego równo pedału gazu. Dlaczego więc pracuje idealnie jak drut? Dlaczego w moim aucie, podczas jazdy po tak totalnych wertepach, że prawie waliłem głową w dach, silnik pracował idealnie równo na 1800 obr/min? Wiesz, równie dobrze mógłbyś pytać, dlaczego podczas jazdy po wertepach wskaźnik paliwa nie szaleje... To są proste prawa fizyki, mechaniki i hydrauliki.
mleko1984 pisze:To jest bardziej zmodyfikowany gaźnik w gruncie rzeczy.
W życiu - zmodyfikowany gaźnik to wtrysk jednopunktowy.
mleko1984 pisze:Jedyną różnicą jest to, że leje niezależnie do każdego gara
Jedyną? Chyba żartujesz.
mleko1984 pisze:i w nowszej wersji ma lekką korektę ciśnienia paliwa w zależności od składu spalin.
lekką korektę?? Naprawdę nie masz pojęcia jednak co mówisz.
mleko1984 pisze:Uwierz mi kolego, kilka książek poczytałem o tym wtrysku (k-jet)
Więc poczytaj inne, fachowsze.
Ostatnio zmieniony sob kwie 26, 2014 14:09 przez ozzy1979, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Czy warto tankować PB98

Post autor: mleko1984 » pt kwie 25, 2014 18:44

Spoko. Ważne, że ty jesteś zadowolony. A to jest chyba najważniejsze ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości