Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego ?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seboskret
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lip 03, 2009 17:47
Lokalizacja: Poręba Spytkowska

Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego ?

Post autor: seboskret » ndz mar 09, 2014 18:42

Witam.
Proszę o podpowiedź kogoś kto może mi to sprawdzić w swoim samochodzie. Za każdym razem gdy odkręcam korek zbiorniczka słyszę syknięcie nawet gdy auto stoi np. 3 dni. Pytam o to ponieważ ciągle ubywa mi płynu ze zbiorniczka płynu chłodniczego. Co zlokalizuję miejsce wycieku i uszczelnię to pojawia się nowe. Mam silnik 1.8 RP . Korek już wymieniłem na nowy (niebieski). Powiedzcie mi czy to ciśnienie w układzie ma być ? Czy może z korkiem lub ze zbiornikiem jest coś nie tak? Jeszcze tylko powiem że korek dokręcam ”do końca” ale lekko (po dolaniu płynu) a gdy chcę znowu dolać po jakimś czasie to z trudem mogę go odkręcić.



Awatar użytkownika
emhaem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 19, 2013 21:17
Lokalizacja: Częstochowa

Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego ?

Post autor: emhaem » ndz mar 09, 2014 19:07

Ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym, to oznaka, że Twój układ chłodzenia jest szczelny, więc ameryki nie odkryłeś, a wystarczy się cieszyć, że wszystko jest ok.
Jeśli zlokalizowałeś miejsca ubytku, uszczelniłeś, a dalej ubywa, to może uszczelka pod głowicą lub pompa?



seboskret
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lip 03, 2009 17:47
Lokalizacja: Poręba Spytkowska

Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego ?

Post autor: seboskret » ndz mar 09, 2014 19:19

W 2 miejscach mam jeszcze zlokalizowane wycieki. W miejscu w którym płyn jest doprowadzony do głowicy, gdy silnik jest gorący to widać jak tam spod krućca paruje minimalna ilość i na zbiorniczku płynu chłodniczego jest pęknięcie którego nie widać ale pozostaje minimalny ślad po płynie. Nic z tym nie robiłem ponieważ myślałem że tego ciśnienia nie powinno takiego być. Pytam na forum ponieważ sprawdziłem dzisiaj w Lanosie taty który stoi w garażu od piątku i tam po odkręceniu korka nie słychać tego syknięcia.



Awatar użytkownika
emhaem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 19, 2013 21:17
Lokalizacja: Częstochowa

Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego ?

Post autor: emhaem » ndz mar 09, 2014 19:30

Ciśnienie być powinno, i jeśli nie jest one bardzo mocne, że Ci się robi wulkan w zbiorniku to jest wszystko ok.
Skoro masz kolejne źródła ubytku, to pasowałoby im zapobiec?



seboskret
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lip 03, 2009 17:47
Lokalizacja: Poręba Spytkowska

Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego ?

Post autor: seboskret » pn mar 10, 2014 18:13

Dzięki za odpowiedź. Chciałem się tylko upewnić czy po dwu trzy dniowym postoju nadal to ciśnienie ma być. Myślałem że korek zbiorniczka powinien je "spuścić".



Awatar użytkownika
rem08
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt sty 08, 2008 02:13
Lokalizacja: Więcbork CSE

Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego ?

Post autor: rem08 » sob mar 15, 2014 11:08

Witam! Ja w moim RP miałem duże ciśnienie. Tak jak kolega wspominał czasem wulkan po odkręceniu szedł. Dopiero jak zrobiłem układ chłodzenia czyli powymieniałem węże, opaski, trójniki (LPG), krócce i ta metalową rurkę to ciśnienie spadło. Oczywiści jakieś ciśnienie zawsze będzie, ale z tego co się orientuję to ewentualne nieszczelności w układzie chłodzenia powodują zwiększone ciśnienie i co za tym idzie zwiększone uszkadzanie się starych już elementów. Koszt naprawy układu chłodzenia nie jest kosztowny ale dopiero jak cały układ zrobiłem to mam spokój. Jeśli posiadasz LPG to polecam kupic metalowe trójniki. U dobrego gazownika powinny się znajdowac. U mnie te plastikowe po prostu pękały. Pozdrawiam!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości