Ciśnienie oleju - kontrolka - dziwne objawy??!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Ciśnienie oleju - kontrolka - dziwne objawy??!

Post autor: PAPAYOS » śr kwie 02, 2014 20:47

Hejka.

Wymieniłem pompę, I było ok przez 50 km.(poprzednio zapalała się już po 10 przejechanych kilometrach).
Pomyślałem, z resztą też porady kolegów i zalałem silnik syntetykiem LOTOS. I załatwiłem chyba silnik na amen. Po przejechanych 400 km zlałem olej. Olej był ciemny i na spodzie pojemnika do którego zlałem olej z silnika i z filtra wywaliły się kawały chyba osadu/nagaru wielkości nawet 2 mm.

Trzeba było posłuchać ojca i nie zalewać starego silnika syntetykiem, a powtarzał "nigdy nie zalewa się silnika olejem lepszym niż był". I mam, :ass: . 500 zł w błoto. Pompa 200, robota 150, olej filtr uszczelka pod misę kolejne 150 i wszystko jak krew w piach. A miałbym już 5 stówek na SWAPA albo na drugi silnik... Moje 54 konie z silnika 1,3 chyba zdachły! :banghead:

Jutro zalewam mineralny 15 w 30 do silników od ciągników typu ursus C-330 lub c-360. Jakiś moto-doktor i zobaczymy.

Macie może jakieś inne pomysły? Na czym jeszcze silnik może gubić ciśnienie oleju?


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

Ciśnienie oleju - kontrolka - dziwne objawy??!

Post autor: gatuso_18 » czw kwie 03, 2014 13:18

PAPAYOS pisze:Jutro zalewam mineralny 15 w 30 do silników od ciągników typu ursus C-330 lub c-360. Jakiś moto-doktor i zobaczymy.

Macie może jakieś inne pomysły? Na czym jeszcze silnik może gubić ciśnienie oleju?

Ja stawiam na Panewki :)

Ja w mk IV mialem ze jak jechalem i obroty byly ponizej 2 tys wlaczala sie kontrolka oleju, zmienilem olej, dalem filtr oleju nowy, gestszy olej 15 w 40 i dalej. Co jakis czas pojawiala sie kontrolka oleju na wolnych obrotach, dostal buta to normalnie jechal. Przy remoncie silnika wyczyszczona zostala pompa oleju , zmienione pierscienie, przywyciagnieciu tlokow okazalo sie ze dwie panewki szlak trafil... 100 zl za nowe ( dodatkowy koszt przy obliczaniu kosztow naprawy ) . Od polowy marca zrobilem juz 1000 km i nic sie nie pojawia :D


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Ciśnienie oleju - kontrolka - dziwne objawy??!

Post autor: PAPAYOS » czw kwie 03, 2014 14:40

Nie będę inwestował w ten silnik... Do zimy może się jakoś dolata. To nie jest auto do jazdy codziennej.
Kupiłem auto z myślą o SWAP_ie. Na zimę myślę że uzbieram fundusze i kupie odpowiedni motor i zamontuje w aucie.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Ciśnienie oleju - kontrolka - dziwne objawy??!

Post autor: marko125-90 » czw kwie 03, 2014 15:54

Wkładaj coś na wielopunkcie. Mało roboty przy tym.

Czemu wlałeś syntetyk? Trzeba był półsyntetyk na początek. Zresztą jakby okazało się, że to przez olej silnik się rozszczelnił, to ten motor daaaawno był już ruiną :)



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Ciśnienie oleju - kontrolka - dziwne objawy??!

Post autor: Hubi14 » czw kwie 03, 2014 19:45

jak Masz zamiar swapować, to zalej czymś gęstym i tanim, wlej te motodoktory jak pisałeś, i może da radę :v



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie oleju - kontrolka - dziwne objawy??!

Post autor: czyś » pt kwie 11, 2014 20:32

Rybas pisze:A u mnie zapala się z niczego. Średnio co kilka miesięcy, ostatni raz w październiku zeszłego roku. Leciwe auta tak mają :bigok:
No, a wystarczy czasami zawinąć kabelek od czujnika ciśnienia 2-3 wartwami izolacji albo nasunąć na niego na długości 1-2 wartwy koszulki termo, może ma już spękaną izolację [na pewno te kabelki od czujników są spękane] i styk z masą. W 1.3, zwłaszcza w MH, pod filtrem, jest taka gęstwa, że zawsze na przebiegu ten kabelek do czegoś dotyka. Spróbuj zaizolować, może przejdzie (przerabiałem kiedyś).


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości