GX regulacja dawki paliwa

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
parys2007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 01, 2013 22:23

GX regulacja dawki paliwa

Post autor: parys2007 » ndz sty 12, 2014 14:09

Witam.Mam problem z regulacją dawki paliwa wtrysk ke-jetronic.A mianowicie,Wymieniłem sąde lambda(bosch)po wymianie silnik nie pracował dobrze więc postanowiłem sprawdzić dawkę paliwa w książce wyczytałem że napięcie w nastawniku elektrohydraulicznym powinno wynosić od 4 do 19mA więc podłączyłem miernik i napięcie odbiegało od normy,więc postanowiłem wyregulować udało się ustawić na 15mA silnik zaczął pracować jak należy przejechałem się i było ok.Wyłączyłem silnik posprzątałem narzędzia po około 20 minutach wsiadam w auto i tu zaskoczenie,nie odpala silnik.Kręciłem silnikiem jakiś czas i nie chciał odpalić więc pomyślałem że może jednak coś nie tak z dawką paliwa więc wróciłem do poprzednich ustawień bo wcześniej sobie zaznaczyłem stare ustawienie ale nadal nie odpalał zacząłem szukać usterki i okazało się że uszkodził się przekaźnik pompy paliwa nr.65 kupiłem nowy zamontowałem i silnik odpalił ale nie pracował jak należy więc postanowiłem ponownie ustawić dawkę paliwa i tu pojawił się problem,nie można zejść z napięciem poniżej 40mA.Silnik nie pracuje jak powinien.Co mogło się stać? Przekaźnik który zamontowałem ma dokładnie takie same numery jak stary.



ozzy1979

GX regulacja dawki paliwa

Post autor: ozzy1979 » ndz sty 12, 2014 16:31

parys2007 pisze:wtrysk ke-jetronic
Dla ścisłości - to jest wtrysk KU-Jetronic, czyli K-Jetronic z pętlą sondy lambda i elektrohydraulicznym nastawnikiem cisnienia. Jest to układ pomiędzy K, a KE.
parys2007 pisze:więc postanowiłem sprawdzić dawkę paliwa
Dawke paliwa sprawdza się na testerze spalin (jako skład spalin)
parys2007 pisze:więc postanowiłem wyregulować udało się ustawić na 15mA
Czym i jak regulowałeś prąd?? Mam taki sam układ i w nim absolutnie nie dotyka się zasilania nastawnika, które jest formowane poprzez sterownik sondy (ten na podszybiu) na podstawie odczytu napieć z sondy lambda.
parys2007 pisze:napięciem poniżej 40mA
parys2007 pisze:napięcie w nastawniku elektrohydraulicznym powinno wynosić od 4 do 19mA
Kolego - mowa tu o prądzie, nie napięciu. Możesz opisać, jak go mierzyłeś i gdzie?
Kompletnie nie rozumiem twojej regulacji - jak wspomniałem wyżej, mam ten sam układ, raz na 3 lata (lub co wymianę rozrządu) jadę sprawdzic układ i nigdy nie ustawia się nic w układzie nastawnika. Sprawdza się skład spalin w całym zakresie prędkości obrotowej silnika, gdy odbiega od normy jest ustawiany śrubą przy rozdzielaczu. Następnie bada się ustawienie zapłonu, w razie czego koryguje i ponownie bada skład spali i ewentualnie ponownie koryguje.



Awatar użytkownika
parys2007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 01, 2013 22:23

GX regulacja dawki paliwa

Post autor: parys2007 » ndz sty 12, 2014 16:52

postępowałem i podłączałem się zgodnie z instrukcją zamieszczoną na foto poniżej,dodam jeszcze że to golf kolegi ja mam dokładnie ten sam silnik w moim golfie i u mnie ustawienie w ten sposób się sprawdziło golfik smiga aż miło już pół roku.

Obrazek



ozzy1979

GX regulacja dawki paliwa

Post autor: ozzy1979 » ndz sty 12, 2014 21:38

Ja nie uznaje takiej regulacji, gdyż jest ona zgrubna, nie uwzględniająca stanu silnika, oraz jego poszczególnych podzespołów (stan sondy, stan wtrysków, stan całej reszty). Bez analizatora spalin taka regulacja jest tylko regulacja pi razy oko - raz sie uda, raz nie. Dlatego już wiem, dlaczego mój diagnosta non stop patrzy na analizator spalin i na tej podstawie go ustawia. Prąd nastawnika jest wielkością drugorzędną, a wręcz mało ważną, gdyż w pierwszej kolejności bada sie sondę (i nie ważne, czy nowa, bada się zawsze), następnie na podstawie analizatora spalin się ustawia skład mieszanki. Przed tym oczywiście kontrola zapłonu. Finalnie nie interesuje nas prąd nastawnika (może być jakikolwiek) tylko prawidłowy skład spalin.



Awatar użytkownika
parys2007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 01, 2013 22:23

GX regulacja dawki paliwa

Post autor: parys2007 » pt sty 31, 2014 19:21

czy ktoś może napisać jaka powinna być zawartość CO. Zakupiłem analizator spalin teraz tylko potrzebuje dane regulacyjne.



Awatar użytkownika
parys2007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 01, 2013 22:23

GX regulacja dawki paliwa

Post autor: parys2007 » sob mar 29, 2014 17:11

panowie pomóżcie bo czegoś tu nie rozumiem, żeby ustawić dawkę paliwa trzeba precyzyjnie kręcić śrubą do regulacji CO. w książce jest napisane że wymagana wartość wynosi 0,3-1,2% (objętościowo) więc podłączam analizator spalin i kręcę i tu pojawia się problem bo 0,3-1,2% to jest około pól obrotu śrubą regulacyjną a przecież trzeba trafić dokładnie w punkt tak? czy jak to się reguluje bo już nić z tego nie rozumiem.Proszę pomóżcie bo przekopuje już internet od kilku dni ale nie mogę nic znaleźć na ten temat.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości