Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: maddict » ndz lis 24, 2013 12:40

Witam, jestem nowym nabywca golfa II z silnikiem 1.3 (z patelnia) nie wiem o jakim kodzie bo go nie moge zlokalizowac.
Problem polega na tym ze auto po np nocnym postoju bardzo ciezko odpala. Trzeba trzymac troche wcisniety gaz bo ma bardzo niskie obroty przez co szarpie i zaraz gasnie. Trzeba tak trzymac chwilke az sie zagrzeje i juz jest ok. Co moze byc problemem ? Z gory dziekuje za pomoc.



Awatar użytkownika
zawa44
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:51

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: zawa44 » ndz lis 24, 2013 14:14

to pewnie jakiś gaźnikowiec, MH albo coś takiego. proponowałbym wyczyścić gaźnik , może dysza wolnych obrotów zapchana


kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą

Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: krys94 » ndz lis 24, 2013 18:01

Najprawdopodobniej masz silnik MH z gażnikiem pierburg 2e3. Przed odpaleniem zimnego silnika wciśnij pedał gazu do spodu żeby włączyć ssanie. U Ciebie uszkodzony jest siłownik pull down, który odpowiada za ssanie, możesz go zregenerować lub wymienić. Wszystko jest opisane na forum.



Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: maddict » ndz lis 24, 2013 18:25

Ok, dzieki panowie juz wiem czego mam szukac. W razie problemow bede pisal.
Przy okazji dodam ze nie mam wspomagania ale kierownica jakos naprawde mega ciezko chodzi, raczej tak nie powinno byc ? Co to moze byc ?



Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: maddict » śr lis 27, 2013 19:25

http://allegro.pl/automat-ssania-gaznik ... 57138.html" onclick="window.open(this.href);return false; czyli mam kupic cos takiego ?
Bo gofer po wpednieciu gazu w ziem pali super tylk oze trzeba trzymac gaz az sie troche zagrzeje bo zaraz gasnie.
Dodam ize nie mam ogrzewania w aucie ma to jakis zwiazek z bimetlalem w tym silowniku ?



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: krys94 » śr lis 27, 2013 20:28

Ten akurat może nie pasować bo jest do gaźnika 2E2, Ty masz 2E3. Temperatury silnika tez nie masz? Czy tylko ogrzewania? Żeby ssanie dobrze chodziło silnik musi mieć swoją temperatury czyli około 90 stopni(wskaźnik powinien być na środku). Jak będzie niedogrzany to przez cały czas jeździsz na ssaniu i więcej pali.



Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: maddict » śr lis 27, 2013 21:08

No niestety ale wskazowka od temperatury ani nie drgnie a powietrze leci zimne ; /



Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: maddict » czw lis 28, 2013 17:38

Panowie wpadlem na taki pomysl by zrobic sobie reczne ssanie w kabinie. Jak to podlaczyc ? Wpiac sie jakos do tego silownika czy tylko podnosic przepustnice ta sama co jest przymocowana linka do gazu ?



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: krys94 » czw lis 28, 2013 20:42

Prawdopodobnie masz padnięty termostat, radził bym Ci go wymienić silnik będzie mniej palił i będziesz miał ciepłe powietrze w kabinie. Za ssanie odpowiada ta przepustnica co jest u góry(widac ją po zdjęciu osłony filtra powietrza) W tym gaźniku ciężko będzie zrobić ręczne ssanie, ponieważ będziesz musiał przez kilka km jazdy powoli uchylać tą przepustnice. Na twoim miejsciu nie kombinował bym z ręcznym ssaniem, tylko wymienił bym, termostat i siłownik pull down i gaźnik będzie chodził. :-)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: Paweł Marek » pt lis 29, 2013 21:06

maddict, zacznij od tego że zdejmij pokrywę z gaźnika niech ktoś ci pomoże odpala auto a ty obserwujesz zachowanie przepustnicy rozruchowej, czy siłownik trzyma bo może siłownik jest dobry a co innego w ssaniu jest zepsute, chodzi mi o to żebyś nie ponosił wydatków w ciemno bo siłownik to nie jedyny element który może dać taki problem. Siłownik dba tylko o to żeby przepustnica rozruchowa po odpaleniu nie była całkiem zakm\kni ęta tylko uchyklona z zostawieniem małej szparki ok 2-3 mm, za jej stopniowe otwieranie odpowiada inny element więc patrz i obserwuj potem pytaj.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: maddict » pt lis 29, 2013 22:42

odpalac auto calkiem zimne ?
dzisiaj malem to rozebrane i gaznik to pierburg 2e
po sciagnieciu pokrywy przepustnica jest zawsze dosc mocno otwarta
zlokalizowalem to miejce http://img441.imageshack.us/img441/7569/pierburg2e5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; i prubowalem ruszac i troche dziwnie to chodzilo, sprezynki jakby bylby bardzo luzne ale dzialaly, przepustnica sie przymykala



Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: maddict » wt gru 03, 2013 21:31

Panowie prosze jeszcze raz o pomoc. Jak zlokalizowac ta usterke ? Bo problem juz mnie na tyle irytuje ze doprowadza mnie do szalu. Jestem sklonny kupic tan silownik i go zmienic bez pewnosci ze to on?
Moglby mi ktos dokladnie opisac co to moze jeszcze byc ? Albo jak zlokalizowac ta usterke ?
Dodam jeszcze raz ze auto pali na rysa (trzeba tylko wczesniej wdpenac pedal gazu do ziemi), oczywiscie gaz trzeba trzymac bo auto zaraz gasnie.

Bede bardzo wdzieczny za pomoc. Bo juz nie moge wytrzymac :-(



damianoo
...
...
Posty: 300
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 21:30

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: damianoo » śr gru 04, 2013 00:52

U mnie bo mam identyczny silnik objawem był rozregulowany i dziurawy gaźnik.
Łapał lewe powietrze i zimne auto gasło.
W 2e3 ssanie masz półautomatyczne sterowane z pedała gazu. Przed odpaleniem np. wciskasz gaz 2 razy, odpalsz na ssanie a potem wciskaniem pedału gazu obniżasz obroty.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Cieżko pali zimny, szarpnie gasnie

Post autor: krys94 » śr gru 04, 2013 17:37

Po odpaleniu silnika zdejmij pokrywe filtru powietrza i sprawdź czy przepustnica rozruchowa jest uchylona. Jeżeli nie jest i mozesz ją swobodnie zamykać i otwierać to masz padnięty siłownik pull down. Możesz tymczasowo zablokować cięgło tego siłownika, zeby przepustnica na zimnym silniku byłą przez cały czas uchylona na około 2 milimetry. Silnik będzie gorzej palił ale nie będzie gasł na zimnym.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości