Falujące obroty

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zawada92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 10, 2013 17:40

Falujące obroty

Post autor: zawada92 » wt lis 12, 2013 12:43

Witam posiadam vw golfa II 1.3 na pełnym wtrysku od niedawna mam problem ze silnikiem mianowicie zaczął mi mocno falować na wolnych obrotach i przerywać w czasie jazdy gdy odpiołem niebieski czujnik wszystko było ok obroty wyrównane i podczas jazdy nie przerywał więc kupiłem nowy czujnik przez parę kilometrów było ok ale problem znów się powtarza. Zmierzyłem czujniki czy jest dobry okazało się że tak więc wymieniłem palec, kopułke i przewody nic nie pomogło. Co może być przyczyną tego??



Awatar użytkownika
zawa44
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:51

Falujące obroty

Post autor: zawa44 » śr lis 13, 2013 01:03

wyczyść filtr powietrza i sprawdź czy dolot się gdzieś nie rozszczelnił . nie ma jakiegoś spalania większego? (w talim przypadku będzie to sonda). sprawdź także czy grucha przyśpieszacza zapłonu się nie zepsuła (zasysasz powietrze przez rurkę idącą od przepustnicy do elementu przy kopułce- powinien być opór) . tak samo możesz sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i klapkę w filtrze powietrza . tym sposobem wyeliminujesz podejrzenia lewego powietrza. zerknij też w jakim stanie są przepustnice( zdejmujesz górę plastikową na korpusie przepustnicy i odchylasz ramię gazu- jeśli brudne w nagarze - wyczyścić) to tak narazie , ale podejrzewam że jeśli nie niebieski to filtr powietrza bo też ostatnio to przerabiałem. możesz posprawdzać też niebieski czujnik i przepływkę jeśli masz multimetr-opisy testów na forum


kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą

zawada92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 10, 2013 17:40

Re: Falujące obroty

Post autor: zawada92 » czw lis 14, 2013 13:11

filtr powietrza jest nowy sprawdziłem to co napisałeś i jest wszystko ok a samochód nie chodzi



Awatar użytkownika
zawa44
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:51

Falujące obroty

Post autor: zawa44 » czw lis 14, 2013 20:40

kiedy wymieniony filtr ? może przepływke trzeba przeregulowac. falowanie jest szybkie czy raczej tak 1,5 do 2 skoków na sekunde? faluje tak samo na zimnym jak i na ciepłym i czy nie przestaje czasami tj czy obroty nie stabilizuja sie na troche wiekszych obrotach niż kiedys na biegu jałowym ?


kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą

zawada92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 10, 2013 17:40

Re: Falujące obroty

Post autor: zawada92 » czw lis 14, 2013 22:40

filtr powietrza ma kilka tygodni, obroty falują szybko od 900 ob prawie do zera jak dodam gazu na parę sekund obroty się wyrównują i dalej to samo w czasie jazdy objawia się tym że momentalnie traci moc i szarpie



Awatar użytkownika
zawa44
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:51

Falujące obroty

Post autor: zawa44 » ndz lis 17, 2013 19:04

jedź do warsztatu sprawdzić sonde


kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą

krycha00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt sie 10, 2010 12:58

Falujące obroty

Post autor: krycha00 » wt lis 19, 2013 14:04

Sonda w 1.3 NZ ma niewielki wpływ na pracę silnika, jak i na spalanie (ma tylko pomagać przy ustalaniu mieszanki ale można się obyć bez niej). Od roku jeżdżę z wypiętą sondą lambda i nie zauważyłem zmiany.



zawada92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 10, 2013 17:40

Re: Falujące obroty

Post autor: zawada92 » wt lis 19, 2013 18:26

odpiąłem sonde i jest wszystko ok



Awatar użytkownika
zawa44
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:51

Re: Falujące obroty

Post autor: zawa44 » śr lis 20, 2013 15:53

krycha00 pisze:Sonda w 1.3 NZ ma niewielki wpływ na pracę silnika, jak i na spalanie (ma tylko pomagać przy ustalaniu mieszanki ale można się obyć bez niej). Od roku jeżdżę z wypiętą sondą lambda i nie zauważyłem zmiany.
możesz dokładniej opisać ? jak wygląda spalanie i utrzymywanie obrotów na stałym poziomie


kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą

krycha00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt sie 10, 2010 12:58

Falujące obroty

Post autor: krycha00 » śr lis 20, 2013 16:11

spalanie:
- w trasie przy stałej prędkości i spokojnej jeździe ok 80 km/h - ok 5,5-6l/100km (prędkości powyżej 100km/h w moim 1.3 nz to prawie jak prędkość Warp...)
- w mieście ... :) no cóż , przy krótkich odcinkach, i obecnej pogodzie, 10l/100km
z falowaniem u mnie jest różnie. rok temu w zimie był taki okres, że non stop musiałem trzymać wcisniety gaz, bo jak tylko puscilem to po 2-3 s gasł. Nic z tym nie zrobiłem bo nie miałem czasu, ale po kilku dniach mu przeszło. Od tamtej pory po krótkiej jeździe i wyłączeniu się "ssania" obroty mam ok 1000 rpm , podejrzewam że są one jeszcze do wyregulowania bo niekiedy mi faluje powiedzmy +-100-200obr, ale nie mam już nerwów do tego auta i nic z tym nie robię :) Falowanie ustawiałem, tzn likwidowałem wyregulowaniem przepustnicy i przeplywomierza, miał zbyt bogatą/zbyt ubogą mieszanke, dlatego falował - wg mnie ale moge sie mylic.
Bardzo ważna w tym silniku jest kwestia szczelnego dolotu. Więc najpierw uszczelnić dolot a później sprawdzać wszystko pokolei.



Awatar użytkownika
Semi1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: sob sty 26, 2013 15:44
Lokalizacja: WarsawCity

Falujące obroty

Post autor: Semi1 » pt lis 22, 2013 22:23

krycha00 pisze: Falowanie ustawiałem, tzn likwidowałem wyregulowaniem przepustnicy i przeplywomierza, miał zbyt bogatą/zbyt ubogą mieszanke, dlatego falował
U siebie zrobiłem dokładnie tak samo, po kręciłem śrubą w przepustnicy i w przepływomierzu, udało się go ustawić żeby trzymał obroty tak mniej więcej 1000 trochę za dużo ale przynajmniej tak silnikiem nie zarzuca. W przyszłym tygodniu oddam golfa na regulację zobaczymy czy będzie OK.
Co do sondy to gdy miałem wpiętą to w ogóle nie chciał jeździć więc ją odpiłem, tylko że więcej palił, zakupiłem nową NGK jest trochę lepiej tzn.spalanie w normie i lepiej pracuje silnik jak na starej, ale nie do końca-na odłączonej lepiej się zbiera i bądź tu mądry :banghead:
Podciśnienie uszczelnione, nowy aparat zapłonowy z regulatorem, nowa kopułka, palec, świece, przewody, wyczyszczona przepustnica jak falował tak dalej faluje, jedynie co pomogło to tylko ta regulacja, którą kolega opisał powyżej ale to do końca nie jest dobrze, ponieważ regulując tylko podnośmy obroty i dlatego jest OK to tak jak byś stopą lekko naciskał pedał gazu.

Sonda raczej ma wpływ na pracę silnika- przykład mój silnik


Było A6 jest Golf :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508186" onclick="window.open(this.href);return false;
Spot- https://www.youtube.com/watch?v=8ZNr4WyM4rw" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
zawa44
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:51

Falujące obroty

Post autor: zawa44 » sob lis 23, 2013 02:29

ogólnie to tego silnika to i tak nie sposób ogarnąć więc jeśli ogólnie chodzi optymalnie to lepiej już wcale się nie dotykać :p


kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą

Awatar użytkownika
Semi1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: sob sty 26, 2013 15:44
Lokalizacja: WarsawCity

Falujące obroty

Post autor: Semi1 » sob lis 23, 2013 20:13

Ja tam i tak będę próbował, zdobyłem namiar na fachowca od dwójek, podjadę zobaczymy co zdziała :D
Tak na marginesie jak wyjeżdżały z fabryki z tym silnikiem to też kulały :hmm: gdzieś jest usterka tylko trzeba ją znaleźć- wymienić na 1.8 :jezor:


Było A6 jest Golf :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508186" onclick="window.open(this.href);return false;
Spot- https://www.youtube.com/watch?v=8ZNr4WyM4rw" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
zawa44
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:51

Falujące obroty

Post autor: zawa44 » sob lis 23, 2013 23:25

albo 1.6d albo td. fakt właśnie że każdy kto choć trochę poradzi sobie z tymi niedomaganiami to już daje spokój i się nie czepia... a co do 1.8 to one chyba sterowaniem niewiele się różniły od nz-tów , oczywiście mówie o wielopunktach


kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości