Układ chłodzenia RP -

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Układ chłodzenia RP -

Post autor: Toshiba » wt maja 14, 2013 21:54

Koledzy, pomóżcie, bo ja już rozkładam ręce...
To jest moja druga dwójka i druga dwójka, która nagle zaczęła mieć problemy z chłodzeniem...
Przejdźmy do sedna.
Kilka dni temu zawiesił mi się termostat w pozycji otwartej.. Na postoju łapał temperaturę, a podczas jazdy spadała do 1/4 albo i niżej.
Wymieniłem termostat na nowy z temperaturą otwarcia 87 st. Wcześniej nie wiem jaki był, nie jest napisane na termostacie. Po wielu walkach z króćcem od termostatu, dorobiłem uszczelkę na zewnętrzną część króćca termostatu, bo leciała mi bokami woda z niego, plus założona jest uszczelka na termostat, z tym rowkiem. Teraz niby nic nie leci, ale... tu najgorsze. Termostat podczas jazdy mi się nie otwiera, na postoju jednak tak, ale bardzo późno, wychodzi poza połowę (mniej więcej na wskaźniku jest w połowie odkryta czerwona dioda, gdy wskaźnik pnie się w prawą stronę, a wcześniej o wiele dłużej w sumie łapał odpowiednią temperaturę i wskazówka od temperatury stała jak w mordę strzelił na połowie, czasem i ciutkę niżej, a termostat otwierał się szybciej i bez problemów) i wtedy włącza się wentylator... Ruszę z miejsca, przejadę kilka set metrów i termostat znów się zamyka i silnik się grzeje, aż znów się nie zatrzymam i na postoju termostat puszcza.
Uszczelka pod głowicą nie wchodzi w rachubę, bo silnik jest w bardzo dobrym stanie, nie kopci, płynu do tej pory nie gubił, majonezu na korkach nie ma. Także uszczelkę pod głowicą odrzućmy... Z kolei gdy jadę zauważyłem, że zaczął mi puszczać na dolnym wężu z chłodnicy, ale to już opanowane, ale chodzi mi tutaj bardziej o ciśnienie jakie się tworzy... Po załączeniu wentylatora i wyłączeniu silnika słychać jak korek upuszcza ciśnienie z układu. Przed chwilą woda mi się zagotowała (nie leję na razie płynu chłodniczego, bo nie opanowałem sytuacji)... Może to jest wina po prostu korka? Ten korek już kilka lat działa na tym silniku, kilka lat nie był wymieniany... Samochód stał bez ruchu prawie dwa lata też. Może po prostu podczas jazdy puszcza ciśnienie i przez to ten termostat się nie otwiera...
Chłodnica jest założona nowa, najszersza od TD. Kilka dni temu było wszystko ładnie, pięknie, gdy termostat był cały czas w pozycji otwartej, silnik się nie dogrzewał. Chyba za bardzo się ucieszyłem, że chociaż w tej dwójce nie mam problemów z chłodzeniem...
CO ROBIĆ??!!



grem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob mar 28, 2009 17:36
Lokalizacja: Wielichowo
Kontakt:

Układ chłodzenia RP - POMOCY!

Post autor: grem » wt maja 14, 2013 22:40

kolego sprawdź czy pompa wody nie jest uszkodzona. Doskonale mogłeś to sprawdzić gdy miałeś wyciągnięty termostat, przytrzymaj wewnętrzną stronę pompy (palcem, śrubokrętem) i okręć kołem od strona pasków gdy będzie można utrzymać wirnik w środku to znaczy, ze pompa się rozsypała. Mailem już kilka takich przypadków, na postoju termostat się otworzy a podczas jazdy gotuje się. Przyczyna tego może jeszcze być zapowietrzony układ chłodniczy, często trzeba go odpowietrzyć samemu gdy do auta jest zamontowane lpg.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Układ chłodzenia RP -

Post autor: misiek » śr maja 15, 2013 07:01

Toshiba pisze:Może po prostu podczas jazdy puszcza ciśnienie i przez to ten termostat się nie otwiera...
to nie ciśnienie otwiera termostat a temperatura płynu/wody
Toshiba pisze:Kilka dni temu było wszystko ładnie, pięknie, gdy termostat był cały czas w pozycji otwartej, silnik się nie dogrzewał
a to też nie jest dobrze - ewidentnie masz za dużą chłodnicę i problem z tym termostatem, bo termostat robi za zawór regulujący temp. silnika - otwiera się i zamyka/przymyka w zależności od potrzeb
ja bym na twoim miejscu spr. najpierw sam termostat - czy działa, zagotuj wodę w garnku i wsadź do niego ten termostat i spr. czy działa, termostat nowy może być już wadliwy


:-k ...

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Układ chłodzenia RP -

Post autor: Toshiba » śr maja 15, 2013 07:02

Pompa jest dobra, była sprawdzana.
To przez dobrych kilkadziesiąt km nie odpowietrzył się sam? :bajer: Dziwne trochę...
A jak odpowiednio go odpowietrzyć?

Chłodnica nie jest za duża, fakt, wolno się nagrzewał, ale jak złapał temp to trzymało wszystko bez problemu, a w korkach bajka :)
Ok, najpierw odpowietrzę układ, niech mi ktoś tylko powie jak to porządnie zrobić i wtedy zobaczymy...



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Układ chłodzenia RP -

Post autor: misiek » śr maja 15, 2013 07:12

Toshiba pisze:najpierw odpowietrzę układ,
nie ma w tym wielkiej filozofii ,zalewasz układ, odpalasz silnik i czekasz aż termostat się otworzy, warto też pozgniatać grube węże od chłodnicy by wymuśić gwałtowniejszy ruch wody i ewentualnych bąbli powietrza


:-k ...

GolfSztrom2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr mar 27, 2013 22:37

Układ chłodzenia RP -

Post autor: GolfSztrom2 » śr maja 15, 2013 22:29

grem, co ma lpg do czestego odpowietrzania układu? Wytłumacz mi w jaki sposób przy lpg zapowietrza się układ chłodzenia?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Układ chłodzenia RP -

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 19, 2013 22:35

Toshiba, LPG oczywiście nic niema do tego, ale opisałeś działanie termostatu jakbyś miał kamerę w układzie chłodzenia i wszystko widział, że puszcza po zatrzymaniu i takie tam - to są wszystko bzdetki bez urazy. Może opisz krócej jak zachowuje się temperatura, czy wiatrak się włącza. A co do odpowietrzania następuje samoistnie po pierwszym otwarciu termostatu, pod warunkiem że wężyk odpowietrzający czyli ten cienki jest drożny razem z króćcami i to sprawdź na początek. No i że woda wrze przy 100 stopniach a płyn chłodniczy powyżej 115 a lepsze 130 chyba jasne i wiadomo po co tak jest?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Układ chłodzenia RP -

Post autor: misiek » pn maja 20, 2013 06:43

Paweł Marek pisze: No i że woda wrze przy 100 stopniach a płyn chłodniczy powyżej 115 a lepsze 130
na to akurat ma wpływ ciśnienie w układzie, płyn głównie składa się z wody która to wrze właśnie w okolicy 100 st. :chytry:


:-k ...

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Układ chłodzenia RP -

Post autor: Toshiba » pn maja 20, 2013 23:26

Winą była uszczelka pod głowica... Puszczała wszędzie... A niby wyglądało, że to nie uszczelka, na pierwszy rzut.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości