9a odpala i gaśnie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

9a odpala i gaśnie

Post autor: KoguT » pn kwie 29, 2013 10:11

Jestem na etapie swapu 9a do mk2 i wszystko już złożone i podpięte. Przy odpaleniu rozruchowy daje paliwo i odpala po czym gaśnie. Nie mamy podpiętych czujników stukowych jeszcze bo dopiero jadą w paczce. Czy to wina tego że ich niema czy szukać w czymś innym?



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

9a odpala i gaśnie

Post autor: KoguT » pn kwie 29, 2013 18:23

Dzisiaj po odkręceniu węży do wtryskiwaczy zauważyłem że nie podaje na nie paliwa.
Rozruchowy ma ciśnienie i odpala po czym gaśnie bo niema paliwa na reszcie wtrysków.

Co z tym zrobić? jak to uruchomić?



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

9a odpala i gaśnie

Post autor: KoguT » wt kwie 30, 2013 07:03

Paliwo na wtryskach już jest. Silnik odpala ale żeby trzymał się na obrotach trzeba trzymać wciśnięty gaz. Wtedy trzyma około 2tys obrotów. Niskich niema a gdy przygazuje mocniej również gaśnie.



Rs2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 13:44

9a odpala i gaśnie

Post autor: Rs2 » wt kwie 30, 2013 08:44

a zawór powietrza dodatkowego działa poprawnie?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

9a odpala i gaśnie

Post autor: Lipek81 » śr maja 01, 2013 18:57

Zobacz, czy mikrostyk przy przepustnicy jest dobrze podłączony i czy się przełącza podczas puszczenia pedału gazu. Ma kliknąć jak tylko trochę doda się gazu.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

9a odpala i gaśnie

Post autor: KoguT » czw maja 02, 2013 13:16

Lipek81, klika

Silnik odpalił. Ale miał przeskoczony rozrząd o jeden ząbek. Ustawione jest i pracuje lepiej ale jeszcze nie jest do końca to co być powinno. Szarpie i ma kiepskie wolne obroty.

Mamy założone koło zamachowe od skrzyni 020 i potrzebuję porady jak ustawić zapłon i rozrząd idealnie



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

9a odpala i gaśnie

Post autor: KoguT » czw maja 02, 2013 21:21

dzisiaj silnik zaczął pracować w miarę równo kiedy trzymam mu deczko przepustnicę otwartą.

tzn wolne obroty praktycznie zerowe. zapłon musi być na max do przodu żeby pracował równo.
przy tym klapka od przepływomierza stuka jak jakiś werbel w perkusji.
a po zgaszeniu słychać w rozdzielaczu sykanie paliwa. tak powinno być?

i mam wyciągnięty tak zwany akumulator paliwa z okładu.
czy jest on potrzebny koniecznie?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... fba65.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na obrazku po lewej z nr 2 a po prawej z nr 9



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

9a odpala i gaśnie

Post autor: Lipek81 » pt maja 03, 2013 12:20

Coś masz nie tak z regulacją wolnych obrotów - albo ten elektrozawór niesprawny, albo rurki źle podłączone... To właśnie ten elektrozawór powinien dawać trochę powietrza, pełniąc funkcję uchylonej przepustnicy.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

9a odpala i gaśnie

Post autor: KoguT » pt maja 03, 2013 14:44

Lipek81 pisze:albo ten elektrozawór niesprawny (...) To właśnie ten elektrozawór powinien dawać trochę powietrza, pełniąc funkcję uchylonej przepustnicy
który elektrozawór? Silnik krokowy? słychać że się otwiera ale poprzedni właściciel mówił że miał z nim problemy.
Lipek81 pisze:albo rurki źle podłączone
które rurki? podciśnienia czy paliwowe?

A dlaczego na wolnych obrotach membrana w puszce filtra bije góra-dół i wydaje odgłosy jak werbel?
MłodyKoguT dokupił puszkę filtra od mk2 gti i zauważyłem że ona jest na dole strasznie odsłonięta. Po prawej i lewej stronie ma wycięte otwory wlotowe.
Mógłby mi ktoś podrzucić zdjęcie puszki filtra?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

9a odpala i gaśnie

Post autor: Lipek81 » pt maja 03, 2013 15:05

Do elektrozaworu, czy tam silniczka krokowego, jak to nazywasz, są doprowadzone rurki z powietrzem. Są one poprowadzone w taki sposób, aby ominąć przepustnice poprzez ten zawór. Zatem, jeżeli przepustnica jest zamknięta, a zawór uchylony to mamy taki efekt, jakby przepustnica była częściowo otwarta. To, kiedy elektrozawór ma być otwarty zależne jest od mikrostyku przy przepustnicy - kiedy jest zamknięta, włącza się funkcja regulacji wolnych obrotów. Kiedy jest choć trochę otwarta, regulacja wolnych obrotów wyłącza się.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

9a odpala i gaśnie

Post autor: KoguT » pt maja 03, 2013 15:11

Lipek81, tak tak to wiem. Rurka z powietrzem jest między przepustnicą a membraną - tam gdzie była fabrycznie. I to fakt że wolnych za bardzo niema. Ale gazując też mocniej dławi się - tak jak by mu odcinało powyżej jakichś tak obrotów.

I co zrobić z tą latającą membraną?



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

9a odpala i gaśnie

Post autor: KoguT » sob maja 04, 2013 14:57

wyskoczyły następujące błędy:

515-- ------- Camshaft Position Sensor (G40)
No Signal SPORADYCZNY
281-- ------- Vehicle Speed Sensor (G 68)
No Signal SPORADYCZNY
522-- ------- Engine coolant Temp sender (G62)
Open or Short to B+ SPORADYCZNY
520-- ------- Volume/Mass Air Flow Sensor -G19/G70
Open or Short to Ground SPORADYCZNY
516-- ------- Closed Throttle Position Switch -F60
Open or Short to B+ SPORADYCZNY



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

9a odpala i gaśnie

Post autor: Lipek81 » ndz maja 05, 2013 00:07

Pierwsze dwa nieistotne, pozostałe do sprawdzenia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości