mk2 do czego ten czujnik?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
parys2007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 01, 2013 22:23

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: parys2007 » sob kwie 20, 2013 16:51

kolego ozzy1979 piszesz o kwocie około 300 zł. za sondę,znalazłem naprzykład taką aukcję http://motosklep.otwarte24.pl/351,Sonda ... -AUDI-SEAT" onclick="window.open(this.href);return false; jest tu jakiś haczyk że cena taka niska? znalazłem jeszcze kilka aukcji z sondami o podobnych kwotach i też firmy bosch.



ozzy1979

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: ozzy1979 » sob kwie 20, 2013 16:59

Kolego - ja w normalnym sklepie ze sondę Bosch (identyczna z wyglądu) dałem 300 zł. Pytałem w kilku sklepach - cena oscylowała w okolicach 280-330 zł. Nie wiem, dlaczego cena jest jak za uniwersalny no name. Ja brałem dedykowana pod Mk2 1,8 GX. Szczerze przyznam, że ja bym nie ryzykował tej sondy. Cena jest podejrzana. Ale zrobisz jak uważasz. Aha, ja bym odpuścił sobie aukcje i sklepy online. Za powazna sprawa, potem pałujesz się z gwarancja czy wymianą. Wiesz, każdy jest cwaniak przez neta, na żywo jest mniej cwaniaków. Poza tym co ile wymieniasz sondę?? Co około 200 tyś km. Więc chyba raz na 200 tyś km warto nawet kupić w ASO...



fidel24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 29, 2009 19:25
Lokalizacja: Piekary Śląskie

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: fidel24 » śr kwie 24, 2013 11:45

Witam a co powiecie na to że mój GX uwielbia mrozy najlepiej tak -10 wtedy pali na dotyk, obroty nie falują i jest git :grin: . Tylko kur..... zrobiło się ciepło :grrr: i znowu faluje itp. Najbardziej wkur.... mnie to że pracuje normalnie a co jakiś czas obroty nie falują tylko spadają na około 700 dusi sie nie gaśnie i kiepsko przyśpiesza i trwa to różnie dusi 2min jak stoje lub jak jade to do następnego zatrzymania. :banghead:
Kolego parys2007 a czyściłeś dyszę z wolnych obr. tą na przepustnicy? Bo ja tak średnio raz w tygodniu czyszczę dysze + kopułka palec i niekiedy to pomaga



ozzy1979

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: ozzy1979 » śr kwie 24, 2013 18:58

fidel24 pisze:Bo ja tak średnio raz w tygodniu czyszczę dysze + kopułka palec i niekiedy to pomaga
W jaki stanie masz silnik, że musisz czyścić raz na tydzień??? Ja nie pamietam, kiedy czyściłem coś w przepustnicy, może tak 50 tyś km temu...



fidel24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 29, 2009 19:25
Lokalizacja: Piekary Śląskie

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: fidel24 » pt kwie 26, 2013 08:13

Silnik ma ponad 300tys 88r a co do przepustnicy to tam jest dysza od wolnych obrotów na której zbiera się nagar konkretnie to ta na fotceObrazek



ozzy1979

Przebieg nie ma nic do rzeczy

Post autor: ozzy1979 » pt kwie 26, 2013 17:31

mam 2x razy taki i mam czysto. Nie jest to dysza, tylko baypass przepustnicy. Masz coś nie tak z silnikiem - przedmuchy z odmy + dziadowski olej.



Awatar użytkownika
parys2007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 01, 2013 22:23

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: parys2007 » pt kwie 26, 2013 17:53

dzisiaj byłem w warsztacie sprawdzić zawieszenie bo coś stuka i podczas oględzin okazało się że mam przedmuchy na wydechu pomiędzy sondą a katalizatorem mechanik powiedział że takie uszkodzenie uniemożliwia poprawne działanie sądy ponieważ są jakieś zawirowania czy coś takiego,co o tym sądzicie? i jeszcze jedno pytanie,jak ustawić zapłon mam lampę stroboskopową ale nie jestem pewien na które znaki patrzec bo na kole zamoachowym jest ich kilka jak ustawiłem na znak od GMP. (górny martwy punkt) to nietrzyma wolnych obrotów i wogóle chodzi nie za ciekawie.



ozzy1979

Znajdź porządnego diagnostę

Post autor: ozzy1979 » sob kwie 27, 2013 08:14

co naprawdę ogarnia te układy. Samemu nic nie zdziałasz, jak widzisz. Mechanik może mieć rację - nalezy uszczelnić wydech.



Awatar użytkownika
parys2007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 01, 2013 22:23

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: parys2007 » ndz kwie 28, 2013 14:48

Nie jestem typem człowieka który się tak szybko poddaje i będe szukał dalej aż znajdę usterkę a przy okazji posiąde trochę wiedzy którą będe się mógł podzielić na forum i być może komuś kiedyś pomogę.Mieszkam za granicą i tutaj znaleźć dobrego fachowca graniczy z cudem,chyba że serwis ale cena naprawy przekroczy wartość auta dla przykładu wymiana rozrządu z częściami nie w aso.tylko w zwykłym warsztacie kosztuje około 1200zł. z tąd też moja determinacja aby naprawiać moje auto samemu i jest dla mnie taniej i mam z tego wielką frajdę bo uwielbiam auta.



ozzy1979

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: ozzy1979 » ndz kwie 28, 2013 20:01

parys2007 pisze:będe szukał dalej aż znajdę usterkę a przy okazji posiąde trochę wiedzy
Jeśli chodzi o układy wtrysku mechanicznego, to bez specjalistycznego sprzętu zapomnij o jego regulacji... Mówimy oczywiście o porządnej regulacji, nie rzeźbie aby chodziło jako tako. W dobrze przygotowanym warsztacie pod kątem tych układów sama procedura diagnostyczna trwa bite 2 godziny i to bez ociągania się diagnosty. Potem regulacja i sprawdzanie około 1-2 h. No ale zyczę powodzenia.



fidel24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 29, 2009 19:25
Lokalizacja: Piekary Śląskie

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: fidel24 » pn kwie 29, 2013 08:15

ozzy1979 i chcesz mi powiedzieć że masz przebieg 600tys i nie bierze ci ani grama olej??? A co do tej dyszy to pisze jak byk do regulacji biegu jałowego i jak kręcisz w lewo to obroty wzrastają, w prawo maleją. Olej staram się wymieniać na bieżąco a obroty falują najczęściej jak jest zimny ale niekiedy też na rozgrzanym silniku- czarna magia :crazy:



ozzy1979

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: ozzy1979 » pn kwie 29, 2013 08:29

fidel24 pisze:ozzy1979 i chcesz mi powiedzieć że masz przebieg 600tys i nie bierze ci ani grama olej???
Brać to bierze :-P Ale to "branie" to 1/3 bagnetu na 8 tyś km (co tyle wymiana). A ten przebieg to coś niezwykłego? Większość aut mających 25 lat tyle ma, ale ja wiem, że na blacie symboliczne 200 tyś km :rotfl: Ot, Polska rzeczywistość i nieufność w przebiegi.
fidel24 pisze:obroty falują najczęściej jak jest zimny ale niekiedy też na rozgrzanym silniku
Nieszczelności w dolocie - sprawdź.



fidel24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 29, 2009 19:25
Lokalizacja: Piekary Śląskie

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: fidel24 » pn kwie 29, 2013 08:43

Co do przebiegu to mój jest w miarę wiarygodny auto jest od 2006 w kraju i jestem 3 właścicielem. Przy najbliższej okazji sprawdzę ten dolot ale wydaje mi się że tam głupieje ten dodatkowy wtrysk rozruchowy. A tak na marginesie ja byś potrzebował jakiś rozdzielacz to mam parę sztuk do opylenia :grin: wiadomo od przybytku głowa nie boli.



ozzy1979

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: ozzy1979 » pn kwie 29, 2013 11:15

fidel24 pisze:A tak na marginesie ja byś potrzebował jakiś rozdzielacz to mam parę sztuk do opylenia
Mam zapasowy cały układ rozdzielacza paliwa wraz z przepływomierzem :-P Prawidłowo eksploatowany i dbany zespół rozdzielacza i przepływomierza jest właścicie wieczny. Tam nie ma się co zepsuć, chyba, że sam to zrobisz.
fidel24 pisze:wydaje mi się że tam głupieje ten dodatkowy wtrysk rozruchowy
Wiesz, co by było, gdyby zaczął głupieć wtrysk rozruchowy?? Benzyna lała by ci się z wydechu... :helm: Wtrysk rozruchowy działa ułamek sekundy podczas rozruchu zimnego silnika (podczas kręcenia rozrusznikiem). Potem jest wyłączony. jesli faluje ci na biegu jałowym jak jest ciepły, to masz do sprawdzenia:
1. szczelność dolotu.
2. sprawność sondy lambda pod kątem jej szybkości reakcji



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości