mk2 do czego ten czujnik?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
mk2 do czego ten czujnik?
kolego ozzy1979 piszesz o kwocie około 300 zł. za sondę,znalazłem naprzykład taką aukcję http://motosklep.otwarte24.pl/351,Sonda ... -AUDI-SEAT" onclick="window.open(this.href);return false; jest tu jakiś haczyk że cena taka niska? znalazłem jeszcze kilka aukcji z sondami o podobnych kwotach i też firmy bosch.
mk2 do czego ten czujnik?
Kolego - ja w normalnym sklepie ze sondę Bosch (identyczna z wyglądu) dałem 300 zł. Pytałem w kilku sklepach - cena oscylowała w okolicach 280-330 zł. Nie wiem, dlaczego cena jest jak za uniwersalny no name. Ja brałem dedykowana pod Mk2 1,8 GX. Szczerze przyznam, że ja bym nie ryzykował tej sondy. Cena jest podejrzana. Ale zrobisz jak uważasz. Aha, ja bym odpuścił sobie aukcje i sklepy online. Za powazna sprawa, potem pałujesz się z gwarancja czy wymianą. Wiesz, każdy jest cwaniak przez neta, na żywo jest mniej cwaniaków. Poza tym co ile wymieniasz sondę?? Co około 200 tyś km. Więc chyba raz na 200 tyś km warto nawet kupić w ASO...
mk2 do czego ten czujnik?
Witam a co powiecie na to że mój GX uwielbia mrozy najlepiej tak -10 wtedy pali na dotyk, obroty nie falują i jest git . Tylko kur..... zrobiło się ciepło i znowu faluje itp. Najbardziej wkur.... mnie to że pracuje normalnie a co jakiś czas obroty nie falują tylko spadają na około 700 dusi sie nie gaśnie i kiepsko przyśpiesza i trwa to różnie dusi 2min jak stoje lub jak jade to do następnego zatrzymania.
Kolego parys2007 a czyściłeś dyszę z wolnych obr. tą na przepustnicy? Bo ja tak średnio raz w tygodniu czyszczę dysze + kopułka palec i niekiedy to pomaga
Kolego parys2007 a czyściłeś dyszę z wolnych obr. tą na przepustnicy? Bo ja tak średnio raz w tygodniu czyszczę dysze + kopułka palec i niekiedy to pomaga
mk2 do czego ten czujnik?
W jaki stanie masz silnik, że musisz czyścić raz na tydzień??? Ja nie pamietam, kiedy czyściłem coś w przepustnicy, może tak 50 tyś km temu...fidel24 pisze:Bo ja tak średnio raz w tygodniu czyszczę dysze + kopułka palec i niekiedy to pomaga
mk2 do czego ten czujnik?
Silnik ma ponad 300tys 88r a co do przepustnicy to tam jest dysza od wolnych obrotów na której zbiera się nagar konkretnie to ta na fotce
Przebieg nie ma nic do rzeczy
mam 2x razy taki i mam czysto. Nie jest to dysza, tylko baypass przepustnicy. Masz coś nie tak z silnikiem - przedmuchy z odmy + dziadowski olej.
mk2 do czego ten czujnik?
dzisiaj byłem w warsztacie sprawdzić zawieszenie bo coś stuka i podczas oględzin okazało się że mam przedmuchy na wydechu pomiędzy sondą a katalizatorem mechanik powiedział że takie uszkodzenie uniemożliwia poprawne działanie sądy ponieważ są jakieś zawirowania czy coś takiego,co o tym sądzicie? i jeszcze jedno pytanie,jak ustawić zapłon mam lampę stroboskopową ale nie jestem pewien na które znaki patrzec bo na kole zamoachowym jest ich kilka jak ustawiłem na znak od GMP. (górny martwy punkt) to nietrzyma wolnych obrotów i wogóle chodzi nie za ciekawie.
Znajdź porządnego diagnostę
co naprawdę ogarnia te układy. Samemu nic nie zdziałasz, jak widzisz. Mechanik może mieć rację - nalezy uszczelnić wydech.
mk2 do czego ten czujnik?
Nie jestem typem człowieka który się tak szybko poddaje i będe szukał dalej aż znajdę usterkę a przy okazji posiąde trochę wiedzy którą będe się mógł podzielić na forum i być może komuś kiedyś pomogę.Mieszkam za granicą i tutaj znaleźć dobrego fachowca graniczy z cudem,chyba że serwis ale cena naprawy przekroczy wartość auta dla przykładu wymiana rozrządu z częściami nie w aso.tylko w zwykłym warsztacie kosztuje około 1200zł. z tąd też moja determinacja aby naprawiać moje auto samemu i jest dla mnie taniej i mam z tego wielką frajdę bo uwielbiam auta.
mk2 do czego ten czujnik?
Jeśli chodzi o układy wtrysku mechanicznego, to bez specjalistycznego sprzętu zapomnij o jego regulacji... Mówimy oczywiście o porządnej regulacji, nie rzeźbie aby chodziło jako tako. W dobrze przygotowanym warsztacie pod kątem tych układów sama procedura diagnostyczna trwa bite 2 godziny i to bez ociągania się diagnosty. Potem regulacja i sprawdzanie około 1-2 h. No ale zyczę powodzenia.parys2007 pisze:będe szukał dalej aż znajdę usterkę a przy okazji posiąde trochę wiedzy
mk2 do czego ten czujnik?
ozzy1979 i chcesz mi powiedzieć że masz przebieg 600tys i nie bierze ci ani grama olej??? A co do tej dyszy to pisze jak byk do regulacji biegu jałowego i jak kręcisz w lewo to obroty wzrastają, w prawo maleją. Olej staram się wymieniać na bieżąco a obroty falują najczęściej jak jest zimny ale niekiedy też na rozgrzanym silniku- czarna magia
mk2 do czego ten czujnik?
Brać to bierze Ale to "branie" to 1/3 bagnetu na 8 tyś km (co tyle wymiana). A ten przebieg to coś niezwykłego? Większość aut mających 25 lat tyle ma, ale ja wiem, że na blacie symboliczne 200 tyś km Ot, Polska rzeczywistość i nieufność w przebiegi.fidel24 pisze:ozzy1979 i chcesz mi powiedzieć że masz przebieg 600tys i nie bierze ci ani grama olej???
Nieszczelności w dolocie - sprawdź.fidel24 pisze:obroty falują najczęściej jak jest zimny ale niekiedy też na rozgrzanym silniku
mk2 do czego ten czujnik?
Co do przebiegu to mój jest w miarę wiarygodny auto jest od 2006 w kraju i jestem 3 właścicielem. Przy najbliższej okazji sprawdzę ten dolot ale wydaje mi się że tam głupieje ten dodatkowy wtrysk rozruchowy. A tak na marginesie ja byś potrzebował jakiś rozdzielacz to mam parę sztuk do opylenia wiadomo od przybytku głowa nie boli.
mk2 do czego ten czujnik?
Mam zapasowy cały układ rozdzielacza paliwa wraz z przepływomierzem Prawidłowo eksploatowany i dbany zespół rozdzielacza i przepływomierza jest właścicie wieczny. Tam nie ma się co zepsuć, chyba, że sam to zrobisz.fidel24 pisze:A tak na marginesie ja byś potrzebował jakiś rozdzielacz to mam parę sztuk do opylenia
Wiesz, co by było, gdyby zaczął głupieć wtrysk rozruchowy?? Benzyna lała by ci się z wydechu... Wtrysk rozruchowy działa ułamek sekundy podczas rozruchu zimnego silnika (podczas kręcenia rozrusznikiem). Potem jest wyłączony. jesli faluje ci na biegu jałowym jak jest ciepły, to masz do sprawdzenia:fidel24 pisze:wydaje mi się że tam głupieje ten dodatkowy wtrysk rozruchowy
1. szczelność dolotu.
2. sprawność sondy lambda pod kątem jej szybkości reakcji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości