mk2 do czego ten czujnik?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
mk2 do czego ten czujnik?
Witam wszystkich forumowiczów.Dwa tygodnie temu stałem się szczęsliwym posiadaczem golfa mk2 z silnikiem gx.Ma on małe problemy z obrotami, a mianowicie po starcie zimnego silnika przez około minutę obroty falują między 500rpm. a 1100rpm. pózniej się stabilizują, i po rozgrzaniu silnika obroty równierz są nie stabilne.Wyczytałem że może to być wina czujnika tylko teraz pytanie którego?
Re: mk2 do czego ten czujnik?
Achhh, sławetny GX z wtryskiem mechanicznym? Czy ma sonde lambda (układ wtrysku KU-Jetronic)? Skoro jesteś świeży w temacie tego silnika to zacznij od poradnika:
http://memberfiles.freewebs.com/98/21/6 ... Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tam masz rozdział o szczegółowej doagnostyce silnika z układem wtrysku mechanicznego.
A tak serio to przyczyn może być wiele: nieszczelności w układzie dolotu (bardzo istotne), niesprawny regulator fazy nagrzewania silnika, jeśli ma sonde lambda to może być padnieta, albo niesprawny czujnik temperatury.
http://memberfiles.freewebs.com/98/21/6 ... Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tam masz rozdział o szczegółowej doagnostyce silnika z układem wtrysku mechanicznego.
A tak serio to przyczyn może być wiele: nieszczelności w układzie dolotu (bardzo istotne), niesprawny regulator fazy nagrzewania silnika, jeśli ma sonde lambda to może być padnieta, albo niesprawny czujnik temperatury.
mk2 do czego ten czujnik?
Dziękuję za zainteresowanie.Mój gx. ma sondę lambda,do tej pory wymieniłem filtr paliwa,filtr powietrza (były bardzo brudne i jeszcze oryginalne) palec w aparacie zapłonowym (był nadpalony) sprawdziłem podcisnienia i zawór powietrza dodatkowego niby jest sprawny chociaż nie jestem pewien czy nie powinien otwierać się bardziej bo jak jest otwarty ma otwór wielkosci łepka zapałki.A który to jest ten czujnik temperatury? ten z brązową wtyczką czy dwiema czarnymi?
Już wiem że czujniki na pierwszym zdjęciu to jeden od wskaźnika temperatury a drugi od zaworu powietrza dodatkowego ale nadal nie moge znaleźć od czego jest ten na drugim zdjęciu znajduje się on pod tym czujnikiem z brązową wtyczką
Już wiem że czujniki na pierwszym zdjęciu to jeden od wskaźnika temperatury a drugi od zaworu powietrza dodatkowego ale nadal nie moge znaleźć od czego jest ten na drugim zdjęciu znajduje się on pod tym czujnikiem z brązową wtyczką
Re: mk2 do czego ten czujnik?
Czyli masz albo wtrysk KU albo KE. Od razu mówię - wymień sondę lambda i nawet jej nie sprawdzaj czy dobra bo po tylu latach to wiadomo, że szmelc. Niesprawna sonda lambda w układach wtrysku mechanicznego (szczególnie KU) powoduje straszne rozchuśtywanie obrotów na biegu jałowym, zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku, aż silnik gaśnie. Sondę wymień oczywiście na dedykowana Boscha albo NGK (nie z Allegro), wystrzegaj się uniwersalnych i no name, bo zemści się to na Tobie okrutnie . Nie pamiętam, od czego jest ten dolny czujnik - wszystko masz w poradniku. Daleko masz do Wrocławia? Bo moge polecic świetny zakład diagnostyki takich układów wtryskowych... Aha, sprawdź, co zobaczysz na palcu jak go wsadzisz w rurę wydechową (najlepiej po zrobieniu jakiejś trasy, badź tak z 10 km po mieście) i lekko potrzesz o ścianki i daj znać. :-D Mówię serio.
Re: mk2 do czego ten czujnik?
KU to wtrysk mechaniczny z sonda lambda (wersja na USA, na Kalifornię), a KE to także wtrysk mechaniczny, ale już z dużym nadzorem elektroniki. Może występować jako układ z sondą lub bez. KU jest układem pomiędzy K a KE, generalnie bliżej mu do K niż do KE. Zrób mi foto rozdzielacza paliwa, to Ci powiem jaki masz. Generalnie pocieszę Cię - układy wtrysku mechanicznego są niewdzięczne pod jednym względem: wymagają dużej wiedzy, jeśli chodzi o ich ustawianie i dość sporego oprzyrządowania (o ile chce się mieć ustawiony układ na tip top). Samemu lepiej nie zabierać się za ich regulację, gdyż zazwyczaj wychodzi kibel.
mk2 do czego ten czujnik?
Witam.Dzisiaj po trasie z pracy mam około 30km. sprawdziłem rurę wydechową i może to zabrzmi niewiarygodnie ale potarłem palcem wewnątrz rury i nic palec czysty może mały osad coś jak kurz.Sprawdziłem wtryskiwacz znajdujący się w kolektorze ssącym podaje paliwo jak trzeba(rozpyla mgiełkę) nie przecieka.Na dole zdjęcia rozdzielacza paliwa.
na rozdzielaczu jest też tabliczka z numerami: 0 438 120 162 i 049 133 353
na rozdzielaczu jest też tabliczka z numerami: 0 438 120 162 i 049 133 353
mk2 do czego ten czujnik?
Więc idź po dobra wódkę i naczochraj się z radości, że masz dobrze ustawiony skład mieszanki i nie bierze Ci oleju :-D Masz katalizator?? Druga dobra wiadomość to taka, że powinien Ci mało palić. Nie wiem jaką masz skrzynię, ale mi tak przy 130 km/h zjara poniżej 7 litrów.parys2007 pisze:Dzisiaj po trasie z pracy mam około 30km. sprawdziłem rurę wydechową i może to zabrzmi niewiarygodnie ale potarłem palcem wewnątrz rury i nic palec czysty może mały osad coś jak kurz.
Druga sprawa - patrze na foty i masz na 100% układ KU-Jetronic, ten co u mnie.
Falowanie obrotów - jak zaczną Ci falować na biegu jałowym, na ciepłym silniku, to odepnij sonde lambda - jak silnik zacznie równo chodzić, to na 100% masz uwaloną sondę pod względem czasu jej reakcji na pobudzenie (nie mylić z zakresem napięcia). Niestety zła wiadomość - po wymianie sondy na 100% konieczna regulacja składu mieszanki na rozdzielaczu.
PS. Nie próbuj zakładac gazu - wtrysk mechaniczny i LPG to mega szybki kibel (zatrzesz rozdzielacz paliwa, lub wypier... Ci cały dolot razem z maską). Ten silnik z długą skrzynią i idealnie ustawiony zawstydzi posiadaczy lpg :-D
Aha, jak nie bierze Ci oleju, to zalej porzadnego - ja polecam Mobil 1 5W50 Peak Life
PS2. Widzę, że masz zadbaną komorę silnika - gratuluję udanego zakupu, lubie patrzec na czyste komory
mk2 do czego ten czujnik?
W weekend z tej okzji pęknie jakaś krówka.Golfik ma katalizator i manuala pięciobiegowego.Własnie byłem zaskoczony że spalanie jest jakieś małe a noge mam raczej ciężką.Gazu napewno nie założe na codzień do jeżdzenia mam lagunę w lpg.O auta ogólnie staram się dbać na tyle na ile mnie stać,moja dziewczyna twierdzi że mam zajoba na tym punkcie.Jutro zrobie test z sondą i dam znać jaki wynik testu.
Re: mk2 do czego ten czujnik?
Zalej porządne oleje, a auto będzie chodzić wiecznie
Ja bym sondę z automatu wymienił nawet bez sprawdzania. Na 100% po tylu latach jest do d...
Ja bym sondę z automatu wymienił nawet bez sprawdzania. Na 100% po tylu latach jest do d...
mk2 do czego ten czujnik?
Dzisiaj sprawdziłem reakcje silnika na odłączenie sądy i reakcja silnika jest taka że po odłączeniu wtyczki od sondy obroty odrobine spadają i falowanie obrotów ustaje ale niedokonca.Narazie poczekam z wymianą sądy i wymienie resztę części których do tej pory nie wymieniłem,międzyinnymi swiece,kopułkę,przewody wn.rozrząd,olej w silniku.Po wymianie tych części napisze czy nastąpiła jakas poprawa,ale to dopiero za dwa tygodnie bo narazie czasu brak.Dziękuje koledze ozzy1979 za pomoc twoje wskazówki były naprawde pomocne.
mk2 do czego ten czujnik?
Witam ponownie.Jestem po wymianie swiec (bosch) przewody wysokiego napięcia (magneti marelli) kopułka i palec (beru) filtra oleju,paliwa,powietrza i olej valvoline.
po wymianie tych części obroty biegu jałowego się ustabilizowały,może nie do konca ale jest dużo lepiej,ale nadal jest problem z obrotami zimnego silnika zaraz po starcie
obroty falują miedzy 400 a 1200rpm.sprawdziłem wtrysk na kolektorze ssącym i jest ok. zawór powietrza dodatkowego też ok.Gdzie jeszcze szukać przyczyny?
po wymianie tych części obroty biegu jałowego się ustabilizowały,może nie do konca ale jest dużo lepiej,ale nadal jest problem z obrotami zimnego silnika zaraz po starcie
obroty falują miedzy 400 a 1200rpm.sprawdziłem wtrysk na kolektorze ssącym i jest ok. zawór powietrza dodatkowego też ok.Gdzie jeszcze szukać przyczyny?
mk2 do czego ten czujnik?
Wtrysk rozruchowy nie ma nic do falowania obrotów - działa ułamek sekundy podczas kręcenia rozrusznikiem. Zawór powietrza dodatkowego działa w okresie nagrzewania silnika. Także nie ma nic do gadania. Falujące obroty to albo gówniana sonda lambda (o zbyt długim czasie odpowiedzi) lub nieszczelności w dolocie. Stawiam na nieszczelności, ale sonde bym wymienił z automatu, jak juz mówiłem.parys2007 pisze:sprawdziłem wtrysk na kolektorze ssącym i jest ok. zawór powietrza dodatkowego też ok
mk2 do czego ten czujnik?
dzisiaj rano przed wyjazdem do pracy zdjąłem wtyczke z termicznego regulatora cisnienia paliwa i było jeszcze gorzej obroty falowały tak mocno że aż silnik gasł po podłączeniu wtyczki obroty falowały już mniej i po około minucie się ustabilizowały.Zmierzyłem opór grzałki(czy jak to sie tam nazywa) znajdującej się w regulatorze paliwa i wyszło 12,4 kilooma wydaje mi się że coś jest nie tak,kolego ozzy1979 ty masz GXa czy mógłbyś zmierzyć jak to jest u ciebie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości