Przepływomierz Bosch

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sedfe1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr lut 07, 2007 19:34
Lokalizacja: Wołów

Przepływomierz Bosch

Post autor: sedfe1 » czw mar 07, 2013 11:37

Witam,od dwóch dni borykam się z problemem w moim mk2 1.3,wtrysk ,otóż po uszkodzeniu wężyka dopływu paliwa,i strzale gazu silnik wariuje,robiłem reset,czyściłem przepustnice,sprawdzałem wszystkie wężyki,na benzynie aby jechać musiałem mocno wciskać pedał gazu,natomiast na gazie jechał ale cieńka moc,na benzynie nie było wolnych obrotów,dzisiaj rano już wogóle nie mogłem ruszyć,postanowiłem zajrzeć do przepływomierza,odłączyłem przepływomierz i zdjełem rure doprowadzającą powietrze do przepustnic i odpaliłem,o dziwo na benzynie chodzi normalnie na wolnych obrotach ale gdy tylko lekko wcisnę pedał gazu to gaśnie,odkręciłem przepływomierz i okazało się że dno jest w połowie obudowy odklejone(pewnie po tym jak strzelił),czy to może być przyczyna tych problemów i czym to skleić,czy można jakimś silikonem?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Przepływomierz Bosch

Post autor: Paweł Marek » pt mar 08, 2013 21:21

Dno jest przynitowane a klej tylko uszczelnia, czyli to jest totalna rozwałka. Na szczęście klapkowe przepływki do 1.3 są stosunkowo tanie. Może próbowac włożyć dno na miejsce, jeśli po tym zabiegu klapka nie bedzie ocierać o ścianki to jest szansa na dobre działanie. Do gazu przepływka nic niema, możesz ją wywalić bedzie auto jednopaliwowe. ale do benzyny to jest podstawowy czujnik i bez niego ani rusz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Przepływomierz Bosch

Post autor: OsteR9019 » pt mar 08, 2013 22:10

Ja polecam wymienić na sprawną. Zabrałem się kiedyś za czyszczenie i ledwo co dojechałem do domu, brak wolnych obrotów i konieczność hamowania lewą nogą. Okazało się że po czyszczeniu klapka się zacinała, nie wiem czemu może jakiś smar wypłukałem. Jak dostała strzała może być nie do naprawy, najmniejsze ocieranie powoduje blokadę, ale spróbować na pewno warto.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Przepływomierz Bosch

Post autor: Paweł Marek » pt mar 08, 2013 22:53

Nic się nie czyści, oś klapki trzeba wyprostowac tak żeby nie ocierała o ścianki opisy są


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sedfe1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr lut 07, 2007 19:34
Lokalizacja: Wołów

Przepływomierz Bosch

Post autor: sedfe1 » ndz mar 10, 2013 21:44

Klapki nie ocierają,ale na benzynie zero,jak odłącze to pali na benzynie ale tylko wolne obroty,na gazie bez znaczenia,chyba podła elektronika,.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Przepływomierz Bosch

Post autor: OsteR9019 » ndz mar 10, 2013 23:27

sedfe1 pisze:jak odłącze to pali na benzynie ale tylko wolne obroty
Dla mnie dziwne, w moim przypadku jak odłączyłem zapalał na 2 - 3 sekundy i gasł nie było mowy o trzymaniu wolnych obrotów, nawet myślałem o tym jako o zabezpieczeniu antyzłodziejskim :okej: . Ogólnie przepływomierz można sprawdzić miernikiem mierząc opór w funkcji wychylenia klapki ale jak to dokładnie się odbywa na dzień dzisiejszy nie mam pojęcia, niestety. Mogę ewentualnie coś poćwiczyć na sprawnym 1.8 tylko jak to będzie się miało do 1.3.
Tam też jest czujnik temperaturowy o ile się nie mylę, może z nim coś jest nie tak.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sedfe1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr lut 07, 2007 19:34
Lokalizacja: Wołów

Przepływomierz Bosch

Post autor: sedfe1 » pn mar 11, 2013 02:50

Sorka,masz racje jak jest podłączone to na benzynie ma wolne obroty,jak rozepne to zdycha



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Przepływomierz Bosch

Post autor: Paweł Marek » czw mar 14, 2013 00:15

Jaka elektronika? Jesli chodzi o przepływomierz to jest potencjometr i kilka oporników. Ścieżka potencjometru może się wydrzeć , ale nie wiem po jakim przebiegu, bo w moim aucie co ma 400 tys. jest na nich tylko ledwo widoczny ślad. Jak się psuje przepływomierz to mechanicznie a nie elektrycznie, a jeśli sprany jest mechanicznie (klapka nie ociera) a jednak źle działa to na 99 procent ktoś w nim grzebał próbował zmieniać naciąg sprężyny i skichał.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sedfe1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr lut 07, 2007 19:34
Lokalizacja: Wołów

Przepływomierz Bosch

Post autor: sedfe1 » czw mar 14, 2013 15:10

Tak sie stało po strzale gaz,aż spód wyrwało



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości