Kilka pytań RF
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 83
- Rejestracja: śr lut 15, 2012 20:36
Kilka pytań RF
Witam mam kilka pytan dot. golfa II 1.6 RF
1.W golfie zalozony mam gaznik webera 34DCHD12 i mam problem z regulacja, nie moge ustawic mieszanki, wczesniej na wiosne jakos ustawilem raz i bylo ok troszke za bogata, a teraz juz chyba z 4 raz ustawiam i na swiecach koncowki te 3 sa na koncu takie jasne czyli chyba za uboga, powietrza lewego nie bierze jak dezodorantem psikam, po wkreceniu czy wykreceniu wkreta od regulacji mieszanki auto gasnie czyli ok, ustawialem na sluch obnizajac co chwile troszke obroty, na okolo 1 obrocie tego wkreta auto dziala dobrze ustawiam tak na pol i dalej za uboga. Jakbym pojechal na analizor spalin to mam pewnosc ze mi tam dobrze ustawią ? Ile takie cos kosztuje ?
2.Jak to jest ze ssaniem ? Powinno sie dlugo na nim jechac az do zagrzania czy ile ? Ja jak jest zimno tak jak teraz to wyjezdzam robie z 2 kilometry ssanie wylaczam i auto "jakos chodzi" da sie jechac ale ledwo ledwo chce jechac az do zagrzania, czy powinno sie dluzej auto trzymac na ssaniu np az wskazowka dojdzie do 1/3 albo 1/4 skali ? W jakim przypadku auto spali mniej paliwa i co jest lepsze dla silnika ?
3.Czy warto wywalic katalizor z golfa z przebiegiem 140000 i kupic na allegro zwykly zamiennik o takim samym wygladzie jak katalizator tylko pusty w srodku za 60 PLN i a katalizator sprzedac za ponad 100 ? Czy katalizator przy takim przebiegu jezdzac troche na ruskim troche na polskim moze byc zapchany i blokowac spaliny ?
4.Co moze byc przyczyna tego ze wywala mi olej troche spod miski, troche z pod pokrywy zaworów, z pod korka jakby tez i filtr powietrza tez mam troche z oleju. Dodam ze poziom oleju jest na polowie a odma nie jest zatkana, macie jakies pomysly ?
1.W golfie zalozony mam gaznik webera 34DCHD12 i mam problem z regulacja, nie moge ustawic mieszanki, wczesniej na wiosne jakos ustawilem raz i bylo ok troszke za bogata, a teraz juz chyba z 4 raz ustawiam i na swiecach koncowki te 3 sa na koncu takie jasne czyli chyba za uboga, powietrza lewego nie bierze jak dezodorantem psikam, po wkreceniu czy wykreceniu wkreta od regulacji mieszanki auto gasnie czyli ok, ustawialem na sluch obnizajac co chwile troszke obroty, na okolo 1 obrocie tego wkreta auto dziala dobrze ustawiam tak na pol i dalej za uboga. Jakbym pojechal na analizor spalin to mam pewnosc ze mi tam dobrze ustawią ? Ile takie cos kosztuje ?
2.Jak to jest ze ssaniem ? Powinno sie dlugo na nim jechac az do zagrzania czy ile ? Ja jak jest zimno tak jak teraz to wyjezdzam robie z 2 kilometry ssanie wylaczam i auto "jakos chodzi" da sie jechac ale ledwo ledwo chce jechac az do zagrzania, czy powinno sie dluzej auto trzymac na ssaniu np az wskazowka dojdzie do 1/3 albo 1/4 skali ? W jakim przypadku auto spali mniej paliwa i co jest lepsze dla silnika ?
3.Czy warto wywalic katalizor z golfa z przebiegiem 140000 i kupic na allegro zwykly zamiennik o takim samym wygladzie jak katalizator tylko pusty w srodku za 60 PLN i a katalizator sprzedac za ponad 100 ? Czy katalizator przy takim przebiegu jezdzac troche na ruskim troche na polskim moze byc zapchany i blokowac spaliny ?
4.Co moze byc przyczyna tego ze wywala mi olej troche spod miski, troche z pod pokrywy zaworów, z pod korka jakby tez i filtr powietrza tez mam troche z oleju. Dodam ze poziom oleju jest na polowie a odma nie jest zatkana, macie jakies pomysly ?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kilka pytań RF
ad. 1 ze 20 zeta -ustawisz dobrze na wolnych obrotach a skąd wiesz co będzie pod obciążeniem, to jest gaźnik od innego silnika przecież i z tego samego powodu (ad2) nikt nie poda ci instrukcji używania ssania, tego musisz się sam nauczyc tak aby silnik równomiernie pracował przyśpieszał i nie gasł w fazie rozgrzewania. Pamiętaj że jeśli w tym silniku masz katalizator i cokolwiek jeszcze działa - a może jeśli to tylko 140 tys - to analiza spalin w rurze jest niemiarodajna
ad 4 - stary silnik z przedmuchami i zaniedbania . Uszczelki powymieniać łatwo ale przedmuchy na filtr nie ustąpią - niema sie czym przejmować
ad 4 - stary silnik z przedmuchami i zaniedbania . Uszczelki powymieniać łatwo ale przedmuchy na filtr nie ustąpią - niema sie czym przejmować
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 83
- Rejestracja: śr lut 15, 2012 20:36
Kilka pytań RF
Z tego co dzisiaj wyczytalem na roznich stronach o gaznikach z roznych fiatow i polonezów, to ta regulacja mieszanki jest tylko na wolnych obrotach i nie wplywa chyba ona na mieszanke przy wiekszych obrotach, ale nie jestem tego pewien. Ostatnio jak mialem ten problem co mi go zalewalo to czyms mi sie zatkal ten kanal od regulacji mieszanki i mialem bardzo bogato mieszanke ze musialem wkrecic ten wkret calkowicie to jakos dzialalo ale i tak zalewalo, po okreceniu calego gaznika, przeczyszczeniu wszyskitego i przykreceniu dziala juz dobrze tylko ta kryza co zrobilem jeszcze kiedys z tekstolitu to jest dosc cienka ma 7mm tylko i gwinty w tym dobrze nie trzymaja (gaznik caly trzyma sie dobrze ale srub nie dokreci bo sie caly czas kreca) i teraz zaczelo sie gwizdanie, co prawda przy regulacji to po wkreceniu czy wykreceniu wkreta auto gasnie czyli chyba az tak bardzo lewego nie bierze, i nie wiem czy jakbym to dookola silikonem wysokotemperaturowym przelecial to powinno byc ok, wiem ze to nie profesjonalne ale wydaje mi sie ze powinno uszczelnic a robic nowa kryze to mi sie nie chce i teraz pewnie gorzej go wyregulowac bo z tego co pamietam to jak go kiedys regulowalem to byl tylko taki krotki moment na tej srubie ze auto mialo najwysze obroty, a teraz na ok 2 obrotach dziala dobrze. Sproboje to uszczelnic, wyregulowac jeszcze raz samemu a jak nie to wywale kata i pojade na analizator. Co myslicie o tym silikonie ?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kilka pytań RF
kolego musisz to zrobić porządnie, konkretnie nie wiem jak ale to musi być podstawka metalowo gumowa dla niwelacji drgań. Co do regulacji jest tak jak napisałeś, pod obciążeniem skład mieszanki zależy od konstrukcji gaźnika, szczególnie od średnicy dysz głównych, można je zmieniać ale konkretów do webera nie znam
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 83
- Rejestracja: śr lut 15, 2012 20:36
Re: Kilka pytań RF
To lewe powietrze by tlumaczylo zbyt uboga mieszanke, co do kryzy to raczej napewno nie zrobie z dodatkowa guma do niwalcji drgan bo poprostu nie wiem jak i nie mam zadnego pomyslu, ale osoby nawet z tego forum co czytalem tematy o swapie na webera robiły z alu albo tekstolitu i sie trzymalo, ja sam mialem przed pol roku z tekstolitu i lewego powietrza nie bralo, teraz moze zamowie na allegro taka formate aluminowa i troche grubsza na ok centymetr i powinien byc mocniejszy gwint do tego uszczelki i bedzie trzymac, jezeli chodzi o dysze to nie pamietam jakie musialbym zobaczyc ale wiem ze gardziele mam 24 25 i rurski emulsyjne mam obie f30 i w tym gazniku nie mam tzw dzury w obrotach, luzów na przepustnicy tez nie ma, ale narazie moze sproboje z tym silikonem przeleciec poniewaz tą formatke jak kupie to dopiero za ok 2 tygodnie, a potrzebuje auta.
-
- Mały gagatek
- Posty: 83
- Rejestracja: śr lut 15, 2012 20:36
Kilka pytań RF
Witam dzisiaj posrpawdzalem jakie mam dysze i moze by ktos doradzil moze mozna cos wymienic zeby lepiej chodzilo albo cos, teraz chodzi dobrze ale moze by jakos pozmienial zeby byl mocniejszy a ja na doborze dysz raczej sie nie znam. Teraz mam tak:
1 przelot- gardziel 24, gł.paliwa 120, biegu jałowego 45, powietrza nie moglem sie rozczytac bo porysowane ale chyba 200, rurka emulsyjna f30
2 przelot- gardziel 26, gł. paliwa 155, i teraz dziwne bo na drugim przelocie tez jest niby dysza wolnych obrotów 2 przelotu i u mnie ona ma 100, powietrza tez zrysowana ale chyba 220.
Mam tez pytanie http://zapodaj.net/ef9fa7f6da5cf.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false; (to nie jest zdjecie mojego gaznika tylko z neta sciagniete) to zaznaczone na zielono nr1. Mam puste, ale tak ma byc na tym zdjeciu tez tak ma, a nr.2 tam jest wkrecona jakas dysza dosc dluga i moze ktos wie od czego ona jest ? U mnie jest na niej napisane 150F1.
Mogly ktos podac jakie pierburg mial standardowo dysze 2e2 1.6 ?
1 przelot- gardziel 24, gł.paliwa 120, biegu jałowego 45, powietrza nie moglem sie rozczytac bo porysowane ale chyba 200, rurka emulsyjna f30
2 przelot- gardziel 26, gł. paliwa 155, i teraz dziwne bo na drugim przelocie tez jest niby dysza wolnych obrotów 2 przelotu i u mnie ona ma 100, powietrza tez zrysowana ale chyba 220.
Mam tez pytanie http://zapodaj.net/ef9fa7f6da5cf.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false; (to nie jest zdjecie mojego gaznika tylko z neta sciagniete) to zaznaczone na zielono nr1. Mam puste, ale tak ma byc na tym zdjeciu tez tak ma, a nr.2 tam jest wkrecona jakas dysza dosc dluga i moze ktos wie od czego ona jest ? U mnie jest na niej napisane 150F1.
Mogly ktos podac jakie pierburg mial standardowo dysze 2e2 1.6 ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości