1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Markos012
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 27, 2012 17:10

1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)

Post autor: Markos012 » sob paź 27, 2012 18:05

Witam, posiadam golfa 2 z silnikiem 1.8 8v PF 107KM, i mam problem, gdy samochód jest zimny odpala elegancko, lecz gdy się nagrzeje, zatrzymam się, zgaszę. To albo ciężko odpala ledwo co kręci albo ledwo co kręci, poczekam trochę aż ostygnie i dopiero odpala.



Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)

Post autor: piotrek gti_abf » ndz paź 28, 2012 13:30

Jeśli na ciepłym silniku przy odpalaniu przydusza Ci rozrusznik (tak to zrozumiałem), a na zimnym kręci normalnie to proponuje sprawdzić ustawienie zapłonu. Może być za wczesny zapłon.



Markos012
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 27, 2012 17:10

1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)

Post autor: Markos012 » pn paź 29, 2012 14:54

Dokładnie, rozrusznik jakby był przyduszany. Na zimnym pali od razu. :)



finni
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: 1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)

Post autor: finni » pt lis 09, 2012 20:20

A ja na to mam swoja teorię (ale mogę się nie znać).
Sprawdź instalacje elektryczną a konkretnie:
- przewód masowy od akumulatora do silnika
- przewód plusowy od akumulatora do rozrusznika
- przewód plusowy od rozrusznika do alternatora.


(Najłatwiej zmierzyć napięcie na alternatorze potem na rozruszniku i potem na akumulatorze lub zdublować przewody)

Ja obstawiam, że jest stara zabrudzona instalacja w której miedź w przewodach jest dość mocno utleniona. Występują duże spadki napięcia. Gdy silnik jest ciepły, tłoki z cylindrami są bardziej pasowne i przez to ciężej jest obrócić silnikiem. Przynajmniej w moim PFie tak było.

Rozrusznik czyściłem, wymieniałem tuleje i szczotki - nie pomogło.
Dopiero doprowadzenie instalacji elektrycznej do porządku przyniosło oczekiwany efekt.



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)

Post autor: gracek1906 » pt lis 09, 2012 22:36

pierwsze słyszę że na ciepłym silniku są większe opory, ja bym obstawiał rozrusznik, dokładniej tulejkę w skrzyni



Markos012
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 27, 2012 17:10

1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)

Post autor: Markos012 » pn lis 19, 2012 14:53

Zapłon ustawiony idealnie, pojadę po stary silnik i przełożę rozrusznik i zobaczymy.



Jedras1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:45
Lokalizacja: Łódź

1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)

Post autor: Jedras1991 » wt lis 20, 2012 21:07

Miałem tak samo, jak nie było 3 panewek korbowodowych... Jeśli kręci i jak by nagle stawał to zapłon, jeśli kręci jak rozładowany to znaczy że niema ciś oleju i nie posiada już panewek. W polo GT też mi się tak zdarzyło.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości