1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)
Witam, posiadam golfa 2 z silnikiem 1.8 8v PF 107KM, i mam problem, gdy samochód jest zimny odpala elegancko, lecz gdy się nagrzeje, zatrzymam się, zgaszę. To albo ciężko odpala ledwo co kręci albo ledwo co kręci, poczekam trochę aż ostygnie i dopiero odpala.
- piotrek gti_abf
- Ma gadane
- Posty: 199
- Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
- Lokalizacja: okolice Wielunia
1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)
Jeśli na ciepłym silniku przy odpalaniu przydusza Ci rozrusznik (tak to zrozumiałem), a na zimnym kręci normalnie to proponuje sprawdzić ustawienie zapłonu. Może być za wczesny zapłon.
1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)
Dokładnie, rozrusznik jakby był przyduszany. Na zimnym pali od razu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)
A ja na to mam swoja teorię (ale mogę się nie znać).
Sprawdź instalacje elektryczną a konkretnie:
- przewód masowy od akumulatora do silnika
- przewód plusowy od akumulatora do rozrusznika
- przewód plusowy od rozrusznika do alternatora.
(Najłatwiej zmierzyć napięcie na alternatorze potem na rozruszniku i potem na akumulatorze lub zdublować przewody)
Ja obstawiam, że jest stara zabrudzona instalacja w której miedź w przewodach jest dość mocno utleniona. Występują duże spadki napięcia. Gdy silnik jest ciepły, tłoki z cylindrami są bardziej pasowne i przez to ciężej jest obrócić silnikiem. Przynajmniej w moim PFie tak było.
Rozrusznik czyściłem, wymieniałem tuleje i szczotki - nie pomogło.
Dopiero doprowadzenie instalacji elektrycznej do porządku przyniosło oczekiwany efekt.
Sprawdź instalacje elektryczną a konkretnie:
- przewód masowy od akumulatora do silnika
- przewód plusowy od akumulatora do rozrusznika
- przewód plusowy od rozrusznika do alternatora.
(Najłatwiej zmierzyć napięcie na alternatorze potem na rozruszniku i potem na akumulatorze lub zdublować przewody)
Ja obstawiam, że jest stara zabrudzona instalacja w której miedź w przewodach jest dość mocno utleniona. Występują duże spadki napięcia. Gdy silnik jest ciepły, tłoki z cylindrami są bardziej pasowne i przez to ciężej jest obrócić silnikiem. Przynajmniej w moim PFie tak było.
Rozrusznik czyściłem, wymieniałem tuleje i szczotki - nie pomogło.
Dopiero doprowadzenie instalacji elektrycznej do porządku przyniosło oczekiwany efekt.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)
pierwsze słyszę że na ciepłym silniku są większe opory, ja bym obstawiał rozrusznik, dokładniej tulejkę w skrzyni
1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)
Zapłon ustawiony idealnie, pojadę po stary silnik i przełożę rozrusznik i zobaczymy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:45
- Lokalizacja: Łódź
1.8 8V 107KM - problem z odpalaniem (ciepły)
Miałem tak samo, jak nie było 3 panewek korbowodowych... Jeśli kręci i jak by nagle stawał to zapłon, jeśli kręci jak rozładowany to znaczy że niema ciś oleju i nie posiada już panewek. W polo GT też mi się tak zdarzyło.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości