silniki 1.6 różnica?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kerni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 15:29
Lokalizacja: sz-n
Kontakt:

silniki 1.6 różnica?

Post autor: kerni » ndz wrz 30, 2012 18:44

Czy te silniki różnią się czymś poza gaźnikiem?

1.6 4 8 1595 cm³ 51 kW (70 KM) 118 Nm Gaźnik (PN)
1.6 4 8 1595 cm³ 53 kW (72 KM) 120 Nm Gaźnik (RF)
1.6 4 8 1595 cm³ 55 kW (75 KM) 125 Nm Gaźnik (EZ)

mam RF'a, i potrzebuje wymienić w nim dół, czy mogę wziąć go z PN lub EZ'ta?



kerni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 15:29
Lokalizacja: sz-n
Kontakt:

silniki 1.6 różnica?

Post autor: kerni » ndz wrz 30, 2012 19:16

ożenię osprzęt z RF'a z takim silnikiem?
albo dół z tego 1.8 z góra RF'a?

http://allegro.pl/vw-silnik-1-8-8v-golf ... 02233.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Re: silniki 1.6 różnica?

Post autor: Lipek81 » pn paź 01, 2012 16:00

EZ ma inny wałek rozrządu, niż pozostałe, PN ma inny kolektor dolotowy i wydechowe, niż pozostałe.

To co na zdjęciu, to RP i ma on inny dół niż 1.6 (inny układ korbowo-tłokowy, blok taki sam). Jeżeli chcesz zastosować ten 1.8 to potrzebujesz też wałka rozrządu z 1.8 i możesz mieć problemy z ustawieniem zapłonu.

Najlepiej dla ciebie będzie poszukać dołu od PN, albo RF.



kerni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 15:29
Lokalizacja: sz-n
Kontakt:

silniki 1.6 różnica?

Post autor: kerni » pn paź 01, 2012 17:27

a czy całego RP odpalę za wiązce z RF przekładając gaźnik, zmodyfikować kolektor pod niego, lub uciąć flasze z RP i zastosowawszy resztę z RF mogę bez problemu,
mam w pracy miga przystosowanego do aluminium



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

silniki 1.6 różnica?

Post autor: Lipek81 » pn paź 01, 2012 21:16

Kolektory możesz przełożyć z RF. Ogólnie odpalić - odpalisz, ale nie wiem, jak to będzie chodziło. Były silniki 1.8 na takim samym gaźniku jak twój, ale o ile wiem, miały inne dysze wtedy. Ogólnie przy tych wszystkich przekładkach, o których tu mówimy nic nie trzeba rzeźbić - w sensie spawać, ciąć itp - wszystko idzie poskładać razem, tylko niewiadomą jest efekt końcowy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości