Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
Witam,
Mam problem z moim golfem 1.8 rp benzyna z gazem. Odkąd kupiłem golfa, czyli od 01.2011 mam problem ze spalaniem benzyny i gazu. Latem w mieście spala ok 16l/100km, zima ok 20l/100km, natomiast w trasie sprawdzalem tylko latem i jest to 11l/100km, takze sporo za duzo. Gaz założony w lutym tego roku także należy wykluczyć ewentualne regulacje.
Wymienione juz mase czescie ktore niby powinny wplywac na spalanie a nic nie pomoglo tj: sonda lamba, czujnik temperatury, filtr powietrza, sprawdzona cala elektryka, hamulce nie trzymaja, wydech 2 letni nie zapchany(strumienica zamiast kata). Generalnie mam juz serdecznie dosc tego auta przez to spalanie. Cisnienie na cylindrach po 12,5. Emisja spalin w normie ale wali benzyna i gazem przy odpalaniu, dymu z wydechu brak.
I jest też kwestia, że na gazie przyspiesza normalnie do 3,5 tys a pozniej tylko wyje i ledwo jedzie. Maksymalna predkosc na trasie to 140km/h. Natomiast na benzynie rowniez do 3,5tys a pozniej tak jakby nie dostawal paliwa tylko pryka ale to podobno pompka w baku niedomaga.
Odwiedzilem juz wiekszosc mechanikow w mojej miesciowosci(Częstochowa) i żaden nic konkretnego nie znalazl tylko potrafili mnie naciagnac na nie mala kase, więc stwierdzilem, ze warto napisac post na forum i mam nadzieje ze ktos kumaty podpowie cos konkretnego.
Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Mam problem z moim golfem 1.8 rp benzyna z gazem. Odkąd kupiłem golfa, czyli od 01.2011 mam problem ze spalaniem benzyny i gazu. Latem w mieście spala ok 16l/100km, zima ok 20l/100km, natomiast w trasie sprawdzalem tylko latem i jest to 11l/100km, takze sporo za duzo. Gaz założony w lutym tego roku także należy wykluczyć ewentualne regulacje.
Wymienione juz mase czescie ktore niby powinny wplywac na spalanie a nic nie pomoglo tj: sonda lamba, czujnik temperatury, filtr powietrza, sprawdzona cala elektryka, hamulce nie trzymaja, wydech 2 letni nie zapchany(strumienica zamiast kata). Generalnie mam juz serdecznie dosc tego auta przez to spalanie. Cisnienie na cylindrach po 12,5. Emisja spalin w normie ale wali benzyna i gazem przy odpalaniu, dymu z wydechu brak.
I jest też kwestia, że na gazie przyspiesza normalnie do 3,5 tys a pozniej tylko wyje i ledwo jedzie. Maksymalna predkosc na trasie to 140km/h. Natomiast na benzynie rowniez do 3,5tys a pozniej tak jakby nie dostawal paliwa tylko pryka ale to podobno pompka w baku niedomaga.
Odwiedzilem juz wiekszosc mechanikow w mojej miesciowosci(Częstochowa) i żaden nic konkretnego nie znalazl tylko potrafili mnie naciagnac na nie mala kase, więc stwierdzilem, ze warto napisac post na forum i mam nadzieje ze ktos kumaty podpowie cos konkretnego.
Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Re: Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
Miałem podobną sytuację z tym że ja nie mam gazu i latam tylko na benzynie, spalanie oscylowało ok 12-13 litrów przy dosyć spokojnej jeździe, u mnie szarpał kiedy mu się zachciało, nie wazne czy przy 2 tys obrotów czy 5, czy przy przyspieszaniu czy równej jeździe. Moim pierwszym pomysłem była pompka z baku i trafiłem, teraz nie szarpie a spalanie 7-8 litrów, ale z tego co mi się wydaje to ta pompka nie bedzie raczej odpowiedzialna za spalanie i szarpanie na gazie, może jeszcze coś nie tak z wtryskiem....
Moja kabina http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=476251" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
U mnie szarpać nie szarpie.. Jak go nie cisne powyżej 3,5 tys obrotow to jeździ bez zarzutow. A co do pompki to w ogole nie była sprawdzana tylko tak stwierdzil jeden z mechaników odnośnie tego przyspieszania z tego co pamietam. Ale nie widze sensu tego robic bo i tak jezdze na gazie a to nic nie da. Tylko dziwi mnie podobne zachowanie na gazie i benzynie właśnie powyżej 3,5 tys..
Wtrysk był podmieniany przez mechanika i nic to nie pomogło. Ja sam wcześniej go rozbierałem i troche wody tam stało a to też chyba nie dokońca normalne z tego co się orientuje. Ostatnio nie sprawdzałem więc nie wiem jak to wygląda.
Może jeszcze jakieś inne pomysły?
Wtrysk był podmieniany przez mechanika i nic to nie pomogło. Ja sam wcześniej go rozbierałem i troche wody tam stało a to też chyba nie dokońca normalne z tego co się orientuje. Ostatnio nie sprawdzałem więc nie wiem jak to wygląda.
Może jeszcze jakieś inne pomysły?
Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
miałem podobnie w moim byłym RP... rozwiązanie było banalne, źle dobrany mikser gazu do wtrysku i tworzyła się tzw. dziura, w firmie czekram czyli brc zrobili mi to bardzo elegancko i spalanie drastycznie zmalało, to ze jest w miarę świeża inst. gazowa to nie oznacza że nie trzeba jej regulować, z resztą dużo o tym na forum
Jadę powoli... Ale przed Tobą :D
Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
myślałem już o tym ale skoro benzyny też tyle pali to raczej odpada.. chociaż dzięki za przypomnienie sprawdzę to mimo wszystko bo dawno nie jeździłem dłużej na benzynie więc nie wiem ile jej teraz pali po tych wszystkich wymianach.. jakby ktoś jeszcze miał jakiś pomysł to śmiało pisać:) pozdro
Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
a ustawiałeś przyspieszenie zapłonu.... dla instalacji LPG dodatkowe 3stopnie czyli zamiast 6 to 9 przed GMP
Jadę powoli... Ale przed Tobą :D
Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
ostatnio wymieniałem aparat zapłonowy bo myślałem, że to coś pomoże ale niestety.. poprzedni był ustawiany przez paru mechaników i żadnych efektów obecny ustawiony na lampie i dalej to samo...
Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
wiec tylko dla pewności napiszę że w tym silniku ściąga się przewód podciśnienia z aparatu i dodatkowo się go zaślepia, jest to wymagane do prawidłowego ustawienia zapłonu...
nie piszesz jaką instalację lpg posiadasz... powiedz jak sonda lambda sprawdzałeś, ma duże znaczenie co do spalania
nie piszesz jaką instalację lpg posiadasz... powiedz jak sonda lambda sprawdzałeś, ma duże znaczenie co do spalania
Jadę powoli... Ale przed Tobą :D
Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
tzn, że cały przewód od podcisnienia co idzie do wtrysku się ściąga, zaślepia obydwie strony i dopiero ustawia zapłon?
instalacja jest najzwyklejsza niestety bo byłem głupi i wybrałem najtaniej zamiast sprawdzić dokładnie.. to jest instalacja regulowana na śrubie.
Dodaje zdjęcie jak to wygląda pod maską, może to coś pomoże:
sonda była sprawdzana u jednego z lepszych elektryków u mnie w mieście, wpieli się przy komputerze w jakieś kable i na wykresie stara podobno pracowała trochę za wolno i dlatego zmienili na nowa ale kompletnie nic nie dało..
instalacja jest najzwyklejsza niestety bo byłem głupi i wybrałem najtaniej zamiast sprawdzić dokładnie.. to jest instalacja regulowana na śrubie.
Dodaje zdjęcie jak to wygląda pod maską, może to coś pomoże:
sonda była sprawdzana u jednego z lepszych elektryków u mnie w mieście, wpieli się przy komputerze w jakieś kable i na wykresie stara podobno pracowała trochę za wolno i dlatego zmienili na nowa ale kompletnie nic nie dało..
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
jeśliby wysokie spalanie dotyczyło tylko LPG to rzecz prosta, masz najprostsza instalację I-generacji tylko dwie śruby do regulacji, o sposób regulacji już nie masz co pytać szukajki użyj. Na spalanie lpg nie wpływają żadne czujniki temperatury sonda itp
Ale twierdzisz że jest kłopot również na benzynie. Zacznij od kontroli ustawienia rozrządu. Oraz zajrzyj w dolot czy gazownik nie włożył dodatkowej niepotrzebnej zwężki , nie zablokował klapki regulującej ciepłe/zimne pod pokrywą filtra oraz czy mikser nie jest za mały.
Ale twierdzisz że jest kłopot również na benzynie. Zacznij od kontroli ustawienia rozrządu. Oraz zajrzyj w dolot czy gazownik nie włożył dodatkowej niepotrzebnej zwężki , nie zablokował klapki regulującej ciepłe/zimne pod pokrywą filtra oraz czy mikser nie jest za mały.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
rozrząd napewno też jest dobrze ustawiony to już było nie raz sprawdzane. co do dolotu to sprawdze jutro jak znajdę czas bo ostatnio mam go tylko w nocy więc przy aucie nawet nie mam kiedy siąść spokojnie... Mikser nie wiem jak sprawdzić więc podjade do jakiegoś gaziarza. a tą klapkę regulującą ciepłe/zimne powietrze to sprawdzę jak wyjmę obudowę filtra ? bo nie do końca wiem o co kaman.
A mam jeszcze pytanie bo jakiś czas temu jak majstrowałem przy filtrze powietrza to zauważyłem, że od obudowy filtra było odpowadzenie powietrza gdzieś z tyłu za silnik tylko tamto mocowanie całe pordzewiało, rozpadło się i teraz jest pusto tak jak widać na zdjęciu czy to może mieć jakieś znaczenie?
Pozdrawiam
A mam jeszcze pytanie bo jakiś czas temu jak majstrowałem przy filtrze powietrza to zauważyłem, że od obudowy filtra było odpowadzenie powietrza gdzieś z tyłu za silnik tylko tamto mocowanie całe pordzewiało, rozpadło się i teraz jest pusto tak jak widać na zdjęciu czy to może mieć jakieś znaczenie?
Pozdrawiam
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
wyjmij filtr powietrza pod nią znajdziesz rzeczoną klapkę, normalnie ona ma się przestawiać dzięki działaniu siłownika podciśnieniowego (wężyk widać na fotce do niego) tak że na zimno\ie ciągnie powietrze tą rurą której brakuje, a na ciepło ciągnie powietrze z błotnika. Gazownicy często niepotrzebnie blokuja ta klapę tak że cały czas ciągnięte jest powietrze tą rurą od silnika (kolektora wydech.) co znacznie osłabia silnik.
Mikser to element doprowadzający gaz do silnika - ma mieć w środku dziurę nie mniejszą jak 38 min. 36 mm, mniejsza blokuje dolot powietrza do silnika na obu paliwach zmniejszając znacznie jego moc.
I jeszcze jedno - jeśli nic nie znajdziesz to niema innej opcji - tylko usterka jest w tych rzeczach które już jak twierdzisz że były sprawdzane - czyli rozrząd zapłon itp, więc nie wiem, jeśli sam coś robiłeś to opisz jak, a jeśli mechanik - to jedź do lepszego.
Mikser to element doprowadzający gaz do silnika - ma mieć w środku dziurę nie mniejszą jak 38 min. 36 mm, mniejsza blokuje dolot powietrza do silnika na obu paliwach zmniejszając znacznie jego moc.
I jeszcze jedno - jeśli nic nie znajdziesz to niema innej opcji - tylko usterka jest w tych rzeczach które już jak twierdzisz że były sprawdzane - czyli rozrząd zapłon itp, więc nie wiem, jeśli sam coś robiłeś to opisz jak, a jeśli mechanik - to jedź do lepszego.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
wybaczcie, że tak długo się nie odzywałem ale miałem kupe spraw na glowie.. problem w pewnym sensie(dla mnie) został rozwiązany ponieważ auto sprzedałem..także niestety nie wiem co było przyczyną tak dużego spalania i juz sie nie dowiem.. dzień po sprzedazy golfa zakupilem passata b4 2.0 i to juz inna bajka jezdze puki co na benzynce i finansowo wychodzi podobnie co do golfa z gazem bo spala max 10l po miescie:)
dzieki wszystkim za zainteresowanie
Pozdrawiam!
dzieki wszystkim za zainteresowanie
Pozdrawiam!
Re: Golf II 1.8 RP BG duże spalanie...
Kolego co do tego golfa to nie sprawdziłeś jednej rzeczy jeszcze termostatu i jaką miałeś temperaturę silnika.
Czy w zimę dobrze grzał czy raczej słabo? Jeśli termostat jest uwalony będzie tak palił miałem tak w audi 80 paliła 18 l na 100 km gazu po wymianie termostatu zeszło do 13 l w mieście i 11 l na trasie 2 litrowy silnik 8 zaworowy.
Czy w zimę dobrze grzał czy raczej słabo? Jeśli termostat jest uwalony będzie tak palił miałem tak w audi 80 paliła 18 l na 100 km gazu po wymianie termostatu zeszło do 13 l w mieście i 11 l na trasie 2 litrowy silnik 8 zaworowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości