1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cross2900
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:17
Lokalizacja: Großpolen

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: cross2900 » sob maja 26, 2012 22:21

Witam zaczynają się pierwsze problemy u mnie z pierburgiem.
Wiem że te tematy były wałkowane wiele razy ale mam jeszcze dodatkowe pytania
A jakoś nie przepadam za serwisowaniem gaźników bo no bo :kac:
Mam silnik 1.6 RF z gaźnikiem Pierburg 2E .
A więc opiszę problem
Zimny pali od strzała , ale pracuje cały czas na wysokich obrotach . a ciepły ma problemy z odpalaniem .
Jak narazie sprawdzone lub wymienione
-Przewody podciśnieniowe
-Filtr powietrza
-Filtr paliwa
Sprawdzone
-Podstawa gaźnika OK
-Inne przewody też OK

Jak narazie zauważyłem wyciek z pompki przyśpieszacza (padnięta membrana ?) może być przyczyną niedomagań ?



Pozdrawiam

Fotka gaźnika
Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: Paweł Marek » sob maja 26, 2012 22:31

z tego co widać - gaźnik wyjęty więc napewno już nie gorący, a przepustnica rozruchowa jest prawie w pionie - to jest usterka i zimny nie powinien zapalać dobrze, skoro zapala to coś zostało przekombinowane, być może zanadto wzbogacona mieszanka i dlatego zbyt wysokie obroty. Ale napisz jakie są wysokie - masz obrotomierz? Odłącz na próbę zawór elektroczasowy i skup się na działaniu siłownika 3-położeniowego oraz elementu woskowego. Szukajka powie co zacz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
cross2900
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:17
Lokalizacja: Großpolen

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: cross2900 » ndz maja 27, 2012 08:28

Zauważyłem jeszcze coś
Że czarny siłownik nie pociąga za sobą cięgna .
Obrazek
pokazałem to na fotce nie wiem czy to tak ma być



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 27, 2012 12:38

Da rady pociągnąć dopiero przy wciśnięciu pedału gazu więcej jak połowę, tego raczej nie ocenisz na postoju i o tym na razie nie myśl , awaria tego siłownika to rzadkość.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
cross2900
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:17
Lokalizacja: Großpolen

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: cross2900 » ndz maja 27, 2012 20:28

A więc
Gaźnik wyczyściłem
Wyczyściłem element woskowy i ustawiłem go
Teraz na zimnym przesłona rozruchowa zamknięta po nagrzaniu spirali otwiera się .
Siłownik 3 położeniowy
Na biegu jałowym -Po środku
Gaszenie chowa się
A przy ostrym gazowaniu wysuwa się
Więc chyba popraawnie

Pokręciłem śrubą mieszanki i ustawiłem obroty na ucho żeby było dobrze
teraz obroty są ok . Ale ciepły jeszcze gorzej odpala od zimnego . :banghead:



Awatar użytkownika
q601
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw lip 14, 2011 22:21

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: q601 » śr maja 30, 2012 00:42

Hej! Też mam 1.6 iwalczę z pierburgiem, wprawdzie 2ee, ale to podobny gaźnik. U mnie przyczyną trudnego(a w zasadzie braku) odpalania na ciepłym była permanentnie podawana za bogata mieszanka. Było to spowodowane wadliwą pracą niebieskiego czujnika temperatury. Nie wiem czy w RFie jest tak samo jak w PNce, ale u mnie ten czujnik jest na trójniku z przodu bloku(przy przewodzie wodnym prowadzącym do chłodnicy). Żeby sprawdzić, czy to czujnik, powinieneś zmierzyć jego oporność(prawidłowe wartości są w książce). Ja, zanim to zrobiłem, odpiąłem go i silnik zaczął odpalać nawet, jeśli był ciepły.

Pozdro


MK2 tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=570390" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cross2900
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:17
Lokalizacja: Großpolen

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: cross2900 » śr maja 30, 2012 05:57

q601, Sprawdzę jest taki czujnik jak mówisz :grin:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: Paweł Marek » śr maja 30, 2012 08:39

cross2900, niema w 2E2 żadnego czujnika ważnego prezy odpalaniu ciepłego silnika. Dziwne sa kłopoty z odpalaniem na ciepłym, sprawdź czy gaźnik nie "przelewa" pod hasłem membrana zaworu wzbogacania mieszanki, potem kable, swiece, ustawienie zapłonu rozrządu. Upewnij sie że teraz przpustnica rozruchowa na ciepłym jest w pionie i czy niema wielkich luzów tak ze leciutkie dotkniecie palcem moze ją przymknąc.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: Robs » śr maja 30, 2012 13:13

Z kabli o których pisze Paweł Marek sprawdziłbym kabel WN idący do cewki, miałem podobny problem i po nagrzaniu silnika były problemy z odpaleniem, okazało się że kabel był prawie przepalony.



Awatar użytkownika
cross2900
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:17
Lokalizacja: Großpolen

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: cross2900 » śr maja 30, 2012 19:33

Sprawdziłem rozrząd
Jest ok . Zapłon próbowałem na oko ustawić delikatnie go opóźniłem poprawiły się ładnie obroty ale
przy odpaleniu na zimnym jakby pracował na 3 cylindry . Ale ciepły nadal ciężej odpala .
Ciepły odpala chwilę po zgaszeniu ok ale po 10 minutach od zgaszenia już kiepsko :los2:
Membrana wzbogacania mieszanki cała niepopękana .



Awatar użytkownika
cross2900
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:17
Lokalizacja: Großpolen

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: cross2900 » czw maja 31, 2012 20:11

Zimny odpala tragicznie jakby działał na 3 cylindrach :rozpacz:
trzeba odpalać z gazem wciśniętym w podłogę
Zapłon mogę wykluczyć dziś założyłem nowe świece przewody są OK .
Zapłon ustawiony lampą .

W sobotę jak się wnerwię rozkręcę cały gaźnik wyczyszczę go całego .
Posprawdzam jeszcze raz wszystko co idzie bo innego wyjścia nie widzę .
Szukam jeszcze drugiego gaźnika dawcy tanio ale wszyscy się cenią a nie wiem co kupie :banghead:



Awatar użytkownika
cross2900
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:17
Lokalizacja: Großpolen

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: cross2900 » sob cze 02, 2012 11:12

Panowie szybkie pytanie !
Jak sprawdzić zawór elektrotermiczny
Po podaniu 12V ma się otwierać czy zamykać ?
Mam oba typy jakby co ( jeden luzem )
Ostatnio zmieniony ndz cze 10, 2012 09:49 przez cross2900, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cross2900
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:17
Lokalizacja: Großpolen

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: cross2900 » sob cze 02, 2012 16:22

A więc
Gaźnik rozłożony na części pierwsze
wyczyszczony wydmuchany itp.
Wymieniłem Korektor ssania pull down w starym była dziurawa membrana
Wymieniłem elektrozawor podcisnienia ( nie działał ten mały okrągły )
Urwany był też kabel też od tego elektrozaworu
Sprawdziłem
Pływak OK
Zaworek iglicowy OK
Membrana pompki przyśpieszającej OK
Membrana wzbogacania mieszanki Ok
Regulator woskowy wysuwa się po podgrzaniu OK
Reszta membran też ok . Wężyki w 100% szczelne podłączone zgodnie z naklejką pod maską
Przesłona rozruchowa na zimnym przymknięta na ciepłym otwarta na sztywno nie da się jej tak łatwo przymknąć .
To zrobiłem
I obroty w miarę ok. mogły by tak zostać ale
Ciepły po zgaszeniu i odczekaniu ok 5m już ciężko odpala :rozpacz:

Normalnie nie mam już sił do tego gaźnika
Jak regulować to ustrojstwo ?



Awatar użytkownika
cross2900
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:17
Lokalizacja: Großpolen

1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E

Post autor: cross2900 » pt mar 08, 2013 23:40

Do dnia dzisiejszego nie rozwiązałem problemu z tym gaźnikiem
Czyściłem go kilka razy
Wymieniłem na nowe oryginalne !
-Membranę wzbogacania mieszanki
Membranę przyśpieszacza
-Zawór
-Zawór Termiczny
-Elektrozawór
-Węże podciśnieniowe
Na założenie czeka tylko jeszcze nowy korektor ssania i siłownik pull down (stare są sprawne)

Lecz auto ciepłe po postoju ok 10 min cieżko odpala
próbowałem go regulować lecz to nie przynosiło efektu
-Klapka ssania ustawiona na zimnym na na prawie przymkniętą
Siłownik 3 pozycyjny działa

Czy niebieski czujnik temperatury może coś mieć do tej usterki ?


-Jak regulować siłownik Pull down (mały imbusik )?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości