1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
Witam zaczynają się pierwsze problemy u mnie z pierburgiem.
Wiem że te tematy były wałkowane wiele razy ale mam jeszcze dodatkowe pytania
A jakoś nie przepadam za serwisowaniem gaźników bo no bo
Mam silnik 1.6 RF z gaźnikiem Pierburg 2E .
A więc opiszę problem
Zimny pali od strzała , ale pracuje cały czas na wysokich obrotach . a ciepły ma problemy z odpalaniem .
Jak narazie sprawdzone lub wymienione
-Przewody podciśnieniowe
-Filtr powietrza
-Filtr paliwa
Sprawdzone
-Podstawa gaźnika OK
-Inne przewody też OK
Jak narazie zauważyłem wyciek z pompki przyśpieszacza (padnięta membrana ?) może być przyczyną niedomagań ?
Pozdrawiam
Fotka gaźnika
Wiem że te tematy były wałkowane wiele razy ale mam jeszcze dodatkowe pytania
A jakoś nie przepadam za serwisowaniem gaźników bo no bo
Mam silnik 1.6 RF z gaźnikiem Pierburg 2E .
A więc opiszę problem
Zimny pali od strzała , ale pracuje cały czas na wysokich obrotach . a ciepły ma problemy z odpalaniem .
Jak narazie sprawdzone lub wymienione
-Przewody podciśnieniowe
-Filtr powietrza
-Filtr paliwa
Sprawdzone
-Podstawa gaźnika OK
-Inne przewody też OK
Jak narazie zauważyłem wyciek z pompki przyśpieszacza (padnięta membrana ?) może być przyczyną niedomagań ?
Pozdrawiam
Fotka gaźnika
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
z tego co widać - gaźnik wyjęty więc napewno już nie gorący, a przepustnica rozruchowa jest prawie w pionie - to jest usterka i zimny nie powinien zapalać dobrze, skoro zapala to coś zostało przekombinowane, być może zanadto wzbogacona mieszanka i dlatego zbyt wysokie obroty. Ale napisz jakie są wysokie - masz obrotomierz? Odłącz na próbę zawór elektroczasowy i skup się na działaniu siłownika 3-położeniowego oraz elementu woskowego. Szukajka powie co zacz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
Zauważyłem jeszcze coś
Że czarny siłownik nie pociąga za sobą cięgna .
pokazałem to na fotce nie wiem czy to tak ma być
Że czarny siłownik nie pociąga za sobą cięgna .
pokazałem to na fotce nie wiem czy to tak ma być
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
Da rady pociągnąć dopiero przy wciśnięciu pedału gazu więcej jak połowę, tego raczej nie ocenisz na postoju i o tym na razie nie myśl , awaria tego siłownika to rzadkość.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
A więc
Gaźnik wyczyściłem
Wyczyściłem element woskowy i ustawiłem go
Teraz na zimnym przesłona rozruchowa zamknięta po nagrzaniu spirali otwiera się .
Siłownik 3 położeniowy
Na biegu jałowym -Po środku
Gaszenie chowa się
A przy ostrym gazowaniu wysuwa się
Więc chyba popraawnie
Pokręciłem śrubą mieszanki i ustawiłem obroty na ucho żeby było dobrze
teraz obroty są ok . Ale ciepły jeszcze gorzej odpala od zimnego .
Gaźnik wyczyściłem
Wyczyściłem element woskowy i ustawiłem go
Teraz na zimnym przesłona rozruchowa zamknięta po nagrzaniu spirali otwiera się .
Siłownik 3 położeniowy
Na biegu jałowym -Po środku
Gaszenie chowa się
A przy ostrym gazowaniu wysuwa się
Więc chyba popraawnie
Pokręciłem śrubą mieszanki i ustawiłem obroty na ucho żeby było dobrze
teraz obroty są ok . Ale ciepły jeszcze gorzej odpala od zimnego .
1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
Hej! Też mam 1.6 iwalczę z pierburgiem, wprawdzie 2ee, ale to podobny gaźnik. U mnie przyczyną trudnego(a w zasadzie braku) odpalania na ciepłym była permanentnie podawana za bogata mieszanka. Było to spowodowane wadliwą pracą niebieskiego czujnika temperatury. Nie wiem czy w RFie jest tak samo jak w PNce, ale u mnie ten czujnik jest na trójniku z przodu bloku(przy przewodzie wodnym prowadzącym do chłodnicy). Żeby sprawdzić, czy to czujnik, powinieneś zmierzyć jego oporność(prawidłowe wartości są w książce). Ja, zanim to zrobiłem, odpiąłem go i silnik zaczął odpalać nawet, jeśli był ciepły.
Pozdro
Pozdro
MK2 tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=570390" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
cross2900, niema w 2E2 żadnego czujnika ważnego prezy odpalaniu ciepłego silnika. Dziwne sa kłopoty z odpalaniem na ciepłym, sprawdź czy gaźnik nie "przelewa" pod hasłem membrana zaworu wzbogacania mieszanki, potem kable, swiece, ustawienie zapłonu rozrządu. Upewnij sie że teraz przpustnica rozruchowa na ciepłym jest w pionie i czy niema wielkich luzów tak ze leciutkie dotkniecie palcem moze ją przymknąc.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
Z kabli o których pisze Paweł Marek sprawdziłbym kabel WN idący do cewki, miałem podobny problem i po nagrzaniu silnika były problemy z odpaleniem, okazało się że kabel był prawie przepalony.
1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
Sprawdziłem rozrząd
Jest ok . Zapłon próbowałem na oko ustawić delikatnie go opóźniłem poprawiły się ładnie obroty ale
przy odpaleniu na zimnym jakby pracował na 3 cylindry . Ale ciepły nadal ciężej odpala .
Ciepły odpala chwilę po zgaszeniu ok ale po 10 minutach od zgaszenia już kiepsko
Membrana wzbogacania mieszanki cała niepopękana .
Jest ok . Zapłon próbowałem na oko ustawić delikatnie go opóźniłem poprawiły się ładnie obroty ale
przy odpaleniu na zimnym jakby pracował na 3 cylindry . Ale ciepły nadal ciężej odpala .
Ciepły odpala chwilę po zgaszeniu ok ale po 10 minutach od zgaszenia już kiepsko
Membrana wzbogacania mieszanki cała niepopękana .
1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
Zimny odpala tragicznie jakby działał na 3 cylindrach
trzeba odpalać z gazem wciśniętym w podłogę
Zapłon mogę wykluczyć dziś założyłem nowe świece przewody są OK .
Zapłon ustawiony lampą .
W sobotę jak się wnerwię rozkręcę cały gaźnik wyczyszczę go całego .
Posprawdzam jeszcze raz wszystko co idzie bo innego wyjścia nie widzę .
Szukam jeszcze drugiego gaźnika dawcy tanio ale wszyscy się cenią a nie wiem co kupie
trzeba odpalać z gazem wciśniętym w podłogę
Zapłon mogę wykluczyć dziś założyłem nowe świece przewody są OK .
Zapłon ustawiony lampą .
W sobotę jak się wnerwię rozkręcę cały gaźnik wyczyszczę go całego .
Posprawdzam jeszcze raz wszystko co idzie bo innego wyjścia nie widzę .
Szukam jeszcze drugiego gaźnika dawcy tanio ale wszyscy się cenią a nie wiem co kupie
1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
Panowie szybkie pytanie !
Jak sprawdzić zawór elektrotermiczny
Po podaniu 12V ma się otwierać czy zamykać ?
Mam oba typy jakby co ( jeden luzem )
Jak sprawdzić zawór elektrotermiczny
Po podaniu 12V ma się otwierać czy zamykać ?
Mam oba typy jakby co ( jeden luzem )
Ostatnio zmieniony ndz cze 10, 2012 09:49 przez cross2900, łącznie zmieniany 1 raz.
1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
A więc
Gaźnik rozłożony na części pierwsze
wyczyszczony wydmuchany itp.
Wymieniłem Korektor ssania pull down w starym była dziurawa membrana
Wymieniłem elektrozawor podcisnienia ( nie działał ten mały okrągły )
Urwany był też kabel też od tego elektrozaworu
Sprawdziłem
Pływak OK
Zaworek iglicowy OK
Membrana pompki przyśpieszającej OK
Membrana wzbogacania mieszanki Ok
Regulator woskowy wysuwa się po podgrzaniu OK
Reszta membran też ok . Wężyki w 100% szczelne podłączone zgodnie z naklejką pod maską
Przesłona rozruchowa na zimnym przymknięta na ciepłym otwarta na sztywno nie da się jej tak łatwo przymknąć .
To zrobiłem
I obroty w miarę ok. mogły by tak zostać ale
Ciepły po zgaszeniu i odczekaniu ok 5m już ciężko odpala
Normalnie nie mam już sił do tego gaźnika
Jak regulować to ustrojstwo ?
Gaźnik rozłożony na części pierwsze
wyczyszczony wydmuchany itp.
Wymieniłem Korektor ssania pull down w starym była dziurawa membrana
Wymieniłem elektrozawor podcisnienia ( nie działał ten mały okrągły )
Urwany był też kabel też od tego elektrozaworu
Sprawdziłem
Pływak OK
Zaworek iglicowy OK
Membrana pompki przyśpieszającej OK
Membrana wzbogacania mieszanki Ok
Regulator woskowy wysuwa się po podgrzaniu OK
Reszta membran też ok . Wężyki w 100% szczelne podłączone zgodnie z naklejką pod maską
Przesłona rozruchowa na zimnym przymknięta na ciepłym otwarta na sztywno nie da się jej tak łatwo przymknąć .
To zrobiłem
I obroty w miarę ok. mogły by tak zostać ale
Ciepły po zgaszeniu i odczekaniu ok 5m już ciężko odpala
Normalnie nie mam już sił do tego gaźnika
Jak regulować to ustrojstwo ?
1.6 Pierwsze problemy z pierburgiem 2E
Do dnia dzisiejszego nie rozwiązałem problemu z tym gaźnikiem
Czyściłem go kilka razy
Wymieniłem na nowe oryginalne !
-Membranę wzbogacania mieszanki
Membranę przyśpieszacza
-Zawór
-Zawór Termiczny
-Elektrozawór
-Węże podciśnieniowe
Na założenie czeka tylko jeszcze nowy korektor ssania i siłownik pull down (stare są sprawne)
Lecz auto ciepłe po postoju ok 10 min cieżko odpala
próbowałem go regulować lecz to nie przynosiło efektu
-Klapka ssania ustawiona na zimnym na na prawie przymkniętą
Siłownik 3 pozycyjny działa
Czy niebieski czujnik temperatury może coś mieć do tej usterki ?
-Jak regulować siłownik Pull down (mały imbusik )?
Czyściłem go kilka razy
Wymieniłem na nowe oryginalne !
-Membranę wzbogacania mieszanki
Membranę przyśpieszacza
-Zawór
-Zawór Termiczny
-Elektrozawór
-Węże podciśnieniowe
Na założenie czeka tylko jeszcze nowy korektor ssania i siłownik pull down (stare są sprawne)
Lecz auto ciepłe po postoju ok 10 min cieżko odpala
próbowałem go regulować lecz to nie przynosiło efektu
-Klapka ssania ustawiona na zimnym na na prawie przymkniętą
Siłownik 3 pozycyjny działa
Czy niebieski czujnik temperatury może coś mieć do tej usterki ?
-Jak regulować siłownik Pull down (mały imbusik )?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości