Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Borabora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 09, 2006 12:36
Lokalizacja: Częstochowa

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: Borabora » czw lut 16, 2012 21:20

Witam
Dzisiaj przy okazji wymiany uszczelki pod miską, mechanik na życzenie zmierzył mi kompresje w moim Gofrze.
Według papierka który mi wręczył na cylindrach było ponad 9, oprócz trzeciego na którym było 6.
Na pytanie czy na zimnym czy na ciepłym silniku - odpowiedź padła że na zimnym.
Z tego co wiem to pomiar wykonuje się na ciepłym.
Na dodatek d... ze mnie bo nie byłem przy pomiarze.
W książce od golfa przeczytałem że sprężanie 9.0 : 1
Czy ktoś mnie oświeci na temat i czy będę musiał "znowu kupić krowę żeby się mleka napić",
i żeby coś było dobrze zrobione będę musiał to zrobić sam.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: stonefree » czw lut 16, 2012 21:29

9 - 11 bar, minimum 7. Pomiar na ciepłym silniku może wypaść gorzej, ale robi się tzw. próbę olejową, wtedy ustalasz, czy nie trzymają pierścienie, czy rozrząd. O ile się nie mylę, to luz zaworowy jest regulowany płytkami?



Borabora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 09, 2006 12:36
Lokalizacja: Częstochowa

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: Borabora » czw lut 16, 2012 21:48

Dzięki za szybką odpowiedź.
Doczytałem o tej próbie olejowej - no niestety o zrobieniu takiej ten "mechanik" nie pomyślał.
Kosztowała mnie ta impreza 30 zł - na allegro znalazłem ciśnieniomierze od 54 zł chyba trzeba było kupić krowę ...
Jeszcze jedno to 9,0 : 1 które wyczytałem z książki to na ciepłym czy na zimnym silniku ?



Borabora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 09, 2006 12:36
Lokalizacja: Częstochowa

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: Borabora » czw lut 16, 2012 21:49

Dzięki za szybką odpowiedź.
Doczytałem o tej próbie olejowej - no niestety o zrobieniu takiej ten "mechanik" nie pomyślał.
Kosztowała mnie ta impreza 30 zł - na allegro znalazłem ciśnieniomierze od 54 zł chyba trzeba było kupić krowę ...
Jeszcze jedno to 9,0 : 1 które wyczytałem z książki to na ciepłym czy na zimnym silniku ?



Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: Misza1122 » ndz lut 19, 2012 10:13

Jak się robi na zimnym to dodaje się po jednym barze. Bynajmniej mnie tak uczyli. I robiłem testa na zimnym i ciepłym to można powiedzieć ze mniej wiecej o jednego bara więcej było na każdy cyl



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 19, 2012 11:11

Borabora, mylisz stopień sprężania który podawany w danych technicznych i jest stały dla danego silnika (stosunek pojemości cylindra przy górnym położeniu tłoka do pojemności przy dolnym)
z ciśnieniem sprężania czyli tym co mierzyłeś. Ono zależy od szczelności tłoka w cylindrze i zaworów, ono jest zwykle w zdrowym silniku około 13, poniżej 7 silnik nadaje się do naprawy, podobnie jak przy różnicach powyżej 2-3 między cylindrami. Powtórz pomiar u innego mechanika, wiarygodność pomiaru zależy od staranności.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Borabora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 09, 2006 12:36
Lokalizacja: Częstochowa

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: Borabora » śr lut 29, 2012 13:18

Dzisiaj byłem u innego mechanika i miłe zaskoczenie z wyników pomiaru kompresji:
1 - 11
2 - 10
3 - 10,5
4 - 11
Pomiar na zagrzanym silniku.
Mój wniosek - poprzedni "mechanik" nie robił żadnego pomiaru, a papierek który mi wręczył wyciągnął chyba ze śmietnika.
Takich to mamy fachowców w Częstochowie...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: Paweł Marek » śr lut 29, 2012 18:31

po prostu zrobił byle jak, a moze liczył ze zostawisz u niego samochód do naprawy. Dobrze że sprawdziłeś.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: Misza1122 » śr lut 29, 2012 19:46

Hmm moja teza jest taka, że się nie przyłożył. I nie dociskał dobrze. Dlatego powinno się pilnować mechanika przy takich sprawach. I pilnować żeby sprawdził po dwa/trzy razy każdy cykle.



Borabora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 09, 2006 12:36
Lokalizacja: Częstochowa

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: Borabora » śr lut 29, 2012 20:58

Nie wiem jak tu mówić o tym przykładaniu się - zakładając, że faktycznie ciśnienie na zimnym silniku jest większe niż na ciepłym, a dzisiejszy pomiar był na zagrzanym (przejechałem przed 10 km) to pomiaru wcześniej jak się domyślam w ogóle nie było.
Nie chcę zakładać nowego wątku mam jeszcze pytanie do Kolegów jakie świece do mojego 1.6 włożyć, przy okazji pomiaru obejrzałem swoje i nie wyglądają najlepiej.
Do tej pory przeważnie jeżdżę na trzy-elektrodowych NGK. Raz miałem jedno-elektrodowe Bosch. Nie mam jakiś konkretnych wniosków.
Co proponujecie (jazda na LPG rzadziej na 95) ?



Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: Misza1122 » śr lut 29, 2012 23:31

Ja u siebie miałem NGK 3 elektrody. Ale bardziej bym był za Beru. tez 3 elektrody



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: marcin7x5 » czw mar 01, 2012 11:06

Co proponujecie (jazda na LPG rzadziej na 95) ?
Pod lpg powinno stosowac sie inne swiece niz pod Pb. Wynika to z innej temp spalania przez co świeca narazona jest na przegrzewanie. Każdy z producentów ma takie w swojej ofercie.



Borabora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 09, 2006 12:36
Lokalizacja: Częstochowa

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: Borabora » czw mar 01, 2012 17:57

Faktycznie jak pogrzebałem to znalazłem świece do LPG - NGK lpg2 497 - to do mojego.
Z obrazka wynika, że jest to świeca 1-elektrodowa - zakładam że powinna być dobra...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Jak kompresja Golf II 1.6 rf benzyna

Post autor: Paweł Marek » czw mar 01, 2012 22:14

Borabora, można specjalne do LPG ale w praktyce to są bejeczki, od zawsze jeżdżę na 3-elektrodowych boscha albo NGK i zdarzyło mi się już z zaniedbania 100 tys na jednym komplecie pojeździć. Jedyne co można zrobić to nieco zmniejszyć przerwę na elektrodach do 0.6-0.7 ale i to tylko niesprawdzona teoria. W każdym razie nie jest warto za takie świece płacić więcej niż za zwykłe wg katalogu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości