problem z gaźnikiem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jancar1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob kwie 16, 2011 22:32

problem z gaźnikiem

Post autor: jancar1 » wt lut 14, 2012 02:20

Witam mam golfa II 1.6 gaźnik 2E2. Mój problem polega na wysokich obrotach cały czas ma 2 tys obrotów i na gazie i na benzynie. Wszystkie podciśnienia są dobre regulacja śrubą od biegu jałowego nie pomaga. Podstawa wymieniona na nową. Dodam że zakładałem zestaw naprawczy bo wcześniej nie równo chodził ale miał dobre obroty a teraz dobrze chodzi tylko że cały czas 2 tys obr na zimnym i na ciepłym.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

problem z gaźnikiem

Post autor: Paweł Marek » wt lut 14, 2012 09:37

Wpisz w wyszukiwarkę zawór elektroczasowy, regulacja podwyższonych obrotów biegu jałowego i regulacja wolnych obrotów. Próbuj z tymi rzeczamij jesli nie pomoże pytaj dalej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jancar1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob kwie 16, 2011 22:32

Re: problem z gaźnikiem

Post autor: jancar1 » pt lut 17, 2012 01:03

Z obrotami już problem rozwiązałem ale mam problem z ssaniem otóż w ogóle go nie ma. Czy w tym kablu dochodzącym do ssania powinno być napięcie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

problem z gaźnikiem

Post autor: Paweł Marek » pt lut 17, 2012 10:38

tak póki silnik sie nie rozgrzeje do ok 50 stiopni, na włączonym zapłonie. Opisz dokładnie co dla ciebie oznacza brak ssania, bo "ssanie" jest realizowane przez powdwyższenie obrotów i wzobacenie mieszanki, więc jak dokładnie zachowuje się siilnik oraz jak rozwiązałeś problem z obrotami


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jancar1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob kwie 16, 2011 22:32

problem z gaźnikiem

Post autor: jancar1 » sob lut 18, 2012 14:09

Problem z obrotami był śmieszny a mianowicie gdy zakładałem zestaw naprawczy odpiąłem linkę nie zdejmując zabezpieczenia no i gdy zakładałem linkę to też tak samo jak była wcześniej ale okazało się ze ta linka była za mocno naciągnięta i trzymał obroty. Wracając do ssania gdy
odpalę silnik zimny od razu ma 900 obr czy jest zimny czy ciepły no i muszę go na zimnym przytrzymywać trochę na gazie. Jestem mechanikiem samochodowym ale styczność z tym gaźnikiem mam pierwszy raz i szczerze mówiąc póki się dobrze nie pozna tego układu to nie ma co kombinować. Wiem że za ssanie odpowiada jeden z czujników temperatury w króćcu z przodu silnika tylko pytanie który i do którego ma dochodzić prąd. I poco dochodzą te przewody od płynu do ssania żeby po przez nagrzanie spirali wyłączyć je?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

problem z gaźnikiem

Post autor: Paweł Marek » sob lut 18, 2012 18:54

nie kolego elektryka tylko wspomaga ten gaźnik, i działa to na odwrót, czyli jeśli elektryka - czyli podgrzewacz w urządzeniu rozruchowym gaźnika zacznie działać to ssanie się kończy, a bez elektryki też normalnie działa, i też kończy działanie tylko nieco później jak gaźnik rozgrzeje się płynem chłodzącym, więc nic o elektryce podgrzewania nie myśl, ona tylko wspomaga, a gdyby nie działało zasilanie zaworu elektoroczasowego to przeciwnie obroty byłyby wysokie. Może wystarczy mu regulacja ale wcześniej przynajmniej sprawdź szczelność wszystkich wężyków przy gaźniku. Podstawowa regulacja to skład mieszanki wkrętakiem od góry przez korek w obudowie filtra, oraz wolne obroty śrubą na klucz chyba 10 lub 13 z tyłu siłownika 3 położeniowego. Jeśli nie wychodzi to dopiero trzeba myśleć o jakiejś awarii gaźnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość